Elbil eller inte?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Verkar inte finnas några nutida undersökningar på ämnet så min åsikt kommer så fast vid att de flesta som köpt sina bilar även laddar dem. Sen att du tror att alla ska rätta sig efter dina åsikter är ju lite för roligt, hade du inte vart en sånn inrutad besserwisser hade jag inte svarat efter tredje gången men detta var ett roligt tidsfördriv när man har en stund över

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har en åsikt.
Du är en knallkork.
Hittar du inget verifierad studie som motsägelse så har jag således rätt.

Timmy, somna om.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Jag har en åsikt.
Du är en knallkork.
Hittar du inget verifierad studie som motsägelse så har jag således rätt.

Timmy, somna om.

Det är väl inte jag som tjatar om att lägga fram info om mina eller andras påståenden? Jag har skrivit otaliga gånger att det är mina åsikter. Undersökningar och studier kan du prata med din pojkvän tegel om

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Du skrev i ett tidigare inlägg om incitament att köpa hybrid, men de rörde inte köpande.
Tänkte mest försöka använda samma "aspiga" argumentationsteknik som du envisas med. Du hakar upp dig på enstaka ord och läser inte sammanhanget.

Det har hänt väldigt mycket för möjligheterna att ladda personbilar sen 2016 så det är helt irrelevant vad som skrevs då. Att nån bilmekaniker påstår att de sett att folk inte laddar ger jag inte mycket för. Det är ofta bilintresserade individer som söker sig till det yrket och där är det vanligt med åsikter om att elektrifiering av fordon är skit så skulle de se motsatsen tar de inte till sig fakta.
Det finns ekonomiska och miljömässiga incitament för att köpa hybrid privat, för ett företag och för de som kör tjänstebilen. Din poäng går inte igenom. Jag kan lära dig min argumentationsteknik bättre någon gång.

Jag är inte den som tagit fram den källan och jag har inte påstått att den stämmer. Samma gäller påstående från bilmekanikern. Jag tror att många laddar sina hybrider, kanske de flesta men långt långt ifrån alla. Data i frågan hade uppskattats men som det tidigare spekulerats om så har även jag svårt att se biltillverkarna bistå med den datan frivilligt.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är ju i bästa fall en helt irrelevant diskussion om en i sammanhanget fullständigt meningslös detalj. Diskussion om eventuell källa till påstående om hur många som laddar sin hybrid… :va Det enda svaret är nog att ”det beror på”.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Verkar inte finnas några nutida undersökningar på ämnet så min åsikt kommer så fast vid att de flesta som köpt sina bilar även laddar dem. Sen att du tror att alla ska rätta sig efter dina åsikter är ju lite för roligt, hade du inte vart en sånn inrutad besserwisser hade jag inte svarat efter tredje gången men detta var ett roligt tidsfördriv när man har en stund över

Din åsikt har du rätt till såklart. Jag är nöjd ändå, du har ju backat från alla dina påståenden till att nu bara hävda vad du tror i en fråga, utan några andra belägg än personliga erfarenheter. Tro vad du vill, den källan som lagts fram är det enda vi har att gå på och den visar att du har fel.

Återkom med fakta i frågan. Om inte, så har du ju redan klargjort din tro.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Din åsikt har du rätt till såklart. Jag är nöjd ändå, du har ju backat från alla dina påståenden till att nu bara hävda vad du tror i en fråga, utan några andra belägg än personliga erfarenheter. Tro vad du vill, den källan som lagts fram är det enda vi har att gå på och den visar att du har fel.

Återkom med fakta i frågan. Om inte, så har du ju redan klargjort din tro.

Mina påståenden som du hittat på menar du? Det jag har gett är förklaringar till varför jag tror som jag gör. Har inte sagt att jag har någon fakta bakom det heller utan det kommer från mina egna iakttagelser. Sen att du har en skarp förmåga att läsa enstaka delar av meningar och sen skapa egna snedvridna uppfattningar är ju humor i sig

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Mina påståenden som du hittat på menar du? Det jag har gett är förklaringar till varför jag tror som jag gör. Har inte sagt att jag har någon fakta bakom det heller utan det kommer från mina egna iakttagelser. Sen att du har en skarp förmåga att läsa enstaka delar av meningar och sen skapa egna snedvridna uppfattningar är ju humor i sig

Oh ännu en laborering. Fantastiskt!

Jag vill inte slå på den som ligger så jag lämnar dig med din tro. Svara gärna på detta så du får sista ordet så är vi klara sen.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Oh ännu en laborering. Fantastiskt!

Jag vill inte slå på den som ligger så jag lämnar dig med din tro. Svara gärna på detta så du får sista ordet så är vi klara sen.

Roligt ändå att du försökt att lära dig argumentera med hjälp av boken härskarteknik funkar tyvärr enbart på mentalt svaga individer som viker ned sig när du ältat samma sak nog länge. Vi får helt enkel komma överens om att vi inte är överens fortsatt trevlig kväll

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Har ju hänt ofantligt mycket med utvecklingen på både laddhybrider och rena elbilar samt utbyggnaden av laddnätet sista 6 åren
Man kan lätt förledas tro att du bor innanför tullarna. Här, ute i Hedesunda, där jag bor (inte i Sumpan), har intet skvatt hänt med laddnätet. 0 publika laddplatser. Det offantliga bostadsbolaget har även med utskick meddelat absolut förbud mot ladding från motorvärmarstolpe. Inte ens en fundering på att fixa laddplatser. "Det ska marknaden sköta" - meddelades det från en kommun som byggde egna väderkvarnar - som går med förlust.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Man kan lätt förledas tro att du bor innanför tullarna. Här, ute i Hedesunda, där jag bor (inte i Sumpan), har intet skvatt hänt med laddnätet. 0 publika laddplatser. Det offantliga bostadsbolaget har även med utskick meddelat absolut förbud mot ladding från motorvärmarstolpe. Inte ens en fundering på att fixa laddplatser. "Det ska marknaden sköta" - meddelades det från en kommun som byggde egna väderkvarnar - som går med förlust.

Skrämmande ändå, här i Värmland finns det laddstolpar vid nästan varenda mataffär nu. Vi har 10 platser vid jobbet nu med och de har satt upp stolpar vid alla nybyggda padel hallar med så det har verkligen blivit skillnad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja att köpa en bil som kostar mycket mer än en standard bensinare i samma utförande för att sen få ett avdrag som inte är i närheten låter ju riktigt ekonomiskt

Snälla lär dig tjänstebilskalkyler, det är inte så svårt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har man tjänstebil har man inte köpt bilen.
Köper man en laddhybrid så laddar man den. En laddbar Toyota RAV4 kostar ungefär 120 kkr mer än en som bara laddas av energi från bensinen. Det krävs en speciell nivå på ekonomisk intelligensbrist för att göra det valet.
Sist jag kollade stod företag för 70% av nybilsköpen.
Sannolikt är det mycket högre på hybrider.

• Gilla
Reaktioner: GuW

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Snälla lär dig tjänstebilskalkyler, det är inte så svårt.

Nu va det privatköp som inte var ekonomiskt försvarbart om man köpte en laddhybrid för avdragen och miljöbonusens skull för att sedan enbart köra på bensin ändå. Läs allt innan du hoppar in mitt i tack

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu va det privatköp som inte var ekonomiskt försvarbart om man köpte en laddhybrid för avdragen och miljöbonusens skull för att sedan enbart köra på bensin ändå. Läs allt innan du hoppar in mitt i tack

Nä, kommer absolut inte läsa 6913 inlägg innan jag hoppar in. Det här är inte Flashback, vet hut snorvalp.

Lär dig räkna.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Nä, kommer absolut inte läsa 6913 inlägg innan jag hoppar in. Det här är inte Flashback, vet hut snorvalp.

Lär dig räkna.

Du lyckades ju tydligen läsa vissa delar för att bilda dig en bristfällig uppfattning om vad vi diskuterade. Pajas

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du lyckades ju tydligen läsa vissa delar för att bilda dig en bristfällig uppfattning om vad vi diskuterade. Pajas

Ja, jag läste vissa av dina totalt verklighetsfrämmande inlägg, det betyder inte att jag kommer läsa över 6000 inlägg.

Har du ens körkort, du verkar vara tonåring eller s.k. MF

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Du är medveten om att diskussionen startade med att Mackan hade tjackat hybrid med 4 mils räckvidd?

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Ja, jag läste vissa av dina totalt verklighetsfrämmande inlägg, det betyder inte att jag kommer läsa över 6000 inlägg.

Har du ens körkort, du verkar vara tonåring eller s.k. MF

Haft körkort på bil i 16 år och hoj i fem är det din förklaring till varför jag ska lära mig räkna på tjänstebilar och förmånsvärde? Trodde vi redan kommit fram till att tjänstebil blir förmånligt oavsett om man laddar eller ej och vid privatköp lär man ladda för att det ska löna sig

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...