FettSnok
96% enligt läkaren
Sjukt. Har du logg på den trippen?Det kan vara klokt att tänka ungefär att man undviker den första batchen tillverkade bilar av en ny modell från en ny fabrik.
Värmekrånglet i Tesla Y första två batcherna hade både mjukvarumässiga och hårdvarumässiga orsaker. Man bytte både en ”manifold” i värmepumpskretsen och programmerade om så att värmen inte skulle stängas av när ett friskluftsspjäll frös fast. Symptomen märktes inte förrän det blev kallare än -15/-20 nånstans, därför uppstod problemet samtidigt för alla när man skulle åka till fjällstugan över jul. Nu förstås åtgärdat.
Vad gäller MG så tror jag inte att de har värmepump och de saknar säkert många andra finesser som man förvisso kan leva utan.
Körde 25 mil i riktigt jäkla snöväder igår, oplogat 5-7cm på vägen och blötsnö i form av lappvantar så man knappt såg någonting. Enligt fartgränserna på E4 och vidare norrut E10 osv. 189 Wh/km med en skapligt stor SUV med 255/45-19 dubbdäck och 20 grader i kupén. Det är mindre än vad de flesta små elbilar drar vid dessa förhållanden och det är där som
mer påkostade lösningar märks.
kommer för fan inte under 200 i snitt om jag så kör som tant Agda!