Bromsarna slits mindre om man kör med MYCKET regen och lite bromspedal.Men varför slits bromsarna då mindre på en elbil?
Sedan stämmer det inte att de väger 20% mer, det gäller möjligen laddhybrider.
Jag trivs oerhört bra med att åka elbil och eftersom denna och MB EQV är de första vettiga elbilarna med 9 platser är jag nöjd med köpet även om bilen inte är helt perfekt.Ah, ja men den är ju som en V-klass Benz i fronten. Trivs bra?
Ja, det är ju lite synd att just den biltypen har laggat efter i utvecklingen.Jag trivs oerhört bra med att åka elbil och eftersom denna och MB EQV är de första vettiga elbilarna med 9 platser är jag nöjd med köpet även om bilen inte är helt perfekt.
Jag ska skriva en längre recension men jag vill göra en långresa först.
Ja, det är ju lite synd att just den biltypen har laggat efter i utvecklingen.
I england är det ju ett begrepp "White-van-man"
Tänk om man kunde få in alla såna i elbilar, plus att storfamiljer som ofta inte kör långresor men kör mycket korta hämta/lämna ungar resor skulle ha ett bra alternativ.
Men då måste dom ju ha ett batteri som matchar det, Nissan e-NV med ett batteri från en småbil räcker liksom inte till.
En elbil drar 2kW/mil och en Elskåpbil drar 3kW/mil, ska man ta sig 40 mil så behöver dom MINST 80 respektive 120kW tillgängligt vid start (små variationer kan förekomma)
En kompis körde en servicebil som dom var tvungen att lasta ur varje år på besiktningen för att normal-lasten var maxlast + moms, en sån drar givetvis mer bränsle
Borde kanske varit mer tydligt. Menar inte kass som i dåligt fungerande, utan kass som i låg prestanda. Har du mkt kräm i maskinen så har du stora bromsar och då behöver du stora hjul.Vad menar du?
Skulle växellådan fylla ut eller? Hjulmotorer?
Portalaxlar kanske, men det är det ju väääldigt få bilar som har
Drivlinan har väl absolut inget med utfyllnaden i fälgarna att göra oavsett om man har en V8 med automatlåda, en boxer med manuell eller en elmotor.
Nä, något ska de väl ha för sin ovanligt stora miljögärning.Nu ska Sono Motors försöka mjölka finska staten på pengar i några år:
Valmet Automotive produces SEV Sion | Sono Motors
With the product launch in the second half of 2023, production of a total of 43,000 Sion per year is planned at the CO2-neutral certified Finnish factory.sonomotors.com
Betalar dom igen allt stöd dom fick för att starta elbilstillverkning och skapa arbetstillfällen i Sverige då?
Ja, dom har ju undvikit att bygga dom 18 tusen bilar dom har preorder på IAFNä, något ska de väl ha för sin ovanligt stora miljögärning.
Jag menar den absolut mest miljövänliga bilen är ju en som aldrig byggs och där ligger Sono verkligen i framkant...
Inte utan att man får lite flashback från när uniti härjade här i skåne för några år sedan.Nu ska Sono Motors försöka mjölka finska staten på pengar i några år:
Valmet Automotive produces SEV Sion | Sono Motors
With the product launch in the second half of 2023, production of a total of 43,000 Sion per year is planned at the CO2-neutral certified Finnish factory.sonomotors.com
Betalar dom igen allt stöd dom fick för att starta elbilstillverkning och skapa arbetstillfällen i Sverige då?
Ajaur-Hemavan och lite småkörning. 2 plusgrader, 5 vuxna, full last.
Vi snackar nog om två olika hålor med samma namn, för det Ajaur jag passerar har varken mat eller eluttag tror jag…passerar bara Ajaur, du kan vara lugn. Käkade där vid genomresa, passade på att ladda i några kilowatt samtidigt.
Aha, jo det finns ju några Ajaure också, tex kraftverket V Slussfors, men detta Ajaur är vedertagen förkortning av Arvidsjaur…
Man börjar se många elbilar nu, på resor i inlandet nästan bara Tesla.
Får man fråga vad det var för medelhastighet på den sista 320km sträckan? Fina siffror hursomhelst!?
Ajaur-Hemavan och lite småkörning. 2 plusgrader, 5 vuxna, full last.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|