Släng in en beställning, det går alltid att ångra sig... men plötsligt ringer de och säger "hämta på onsdag".
(OT M3 specifikt)
Hmm, är man dumsnål om man nöjer sig med en 'standard' istället för 'LR'?
Känns ju som efter uppdateringen är räckvidden även med förväntat tapp under livstiden är mer än tillräcklig om jag lämnar länet max två gånger per år och ej är intresserad av prestanda eller fyrhjulsdrift.
Är mer intresserad av hållbarhet vid långsiktigt ägande och då är det ju en motor istället för två som kan gå sönder.
Men är batteritekniken sämre på något sätt? Ser att de har lite olika energitäthet. Om jag ändå säljer efter några år är såklart en LR värd mer, men skulle en SR falla snabbare så att prisgapet är större än från början.
Var från början mest intresserad av andra märken då jag inte ville betala för 'prestige' då det ändå inte matchar resten av mig
, men när man specade dessa så att de blev acceptabla så blev skillnaden i pris mot en standardtessla så liten att det känns som att bara Teslas laddnätverk och längre erfarenhet av batterier motiverade prisskillnaden. Samt att den kan dra mer än en läskback med (tillvals)kroken. Men en LR blir ju lite mer i skillnad mot 'vanliga' bilar, även om man säkert får väldigt mycket för pengarna.