In-vadåförnåt?Bara att invänta någon annan modell med andra ord…
Har de ens kylning av batteri och drivlinan?Ska man ha den enbart som andrabil och bara ladda hemma så spelar det ju ingen roll egentligen.
Men samtidigt så är det ju inte bara laddkontakten som är förlegad teknik på Leaf
Inte tillräckligt. Det ligger en begränsning i bilen som gör att den bara går att "snabbladda" en gång per resa.Har de ens kylning av batteri och drivlinan?
Inte tillräckligt. Det ligger en begränsning i bilen som gör att den bara går att "snabbladda" en gång per resa.
Det är få andra elbilar som går att leasa för 3495 kr/mån inklusive service och 2000/mil per år med en tid på 24 månader.
Om man bortser från att det inte är en personbil utan ett jordbruksredskap så går den inte heller att få förrän "förhoppningsvis i Q1".MG ZS?
En betydligt modernare bil på alla sätt, har rätt laddkontakt och går att snabbladda
Verkar inte så, när jag nu kollar. Kineserna påstår sig ha något, men det får man ta med en nypa salt. Har inte sett en enda recension från någon som köpt.Har dom löst problemet med adapter nu?
Jag minns inte detaljerna men det var ju något problem med kommunikationen mellan batteriet och laddaren som inte gick att lösa så lätt har jag för mig?
Om man bortser från att det inte är en personbil utan ett jordbruksredskap så går den inte heller att få förrän "förhoppningsvis i Q1".
Det finns en fördel till: det är den elbil som har minst problem. Att tekniken är beprövad och väl inkörd, gör att det faktiskt fungerar. Inte ens Tesla kommer i närheten (och de är ju *aningens* dyrare i leasing eller inköp). Just att det var kort leveranstid och ingen insats på leasingen, gjorde det till ett gjutet val.Inte tillräckligt. Det ligger en begränsning i bilen som gör att den bara går att "snabbladda" en gång per resa.
Det är få andra elbilar som går att leasa för 3495 kr/mån inklusive service och 2000/mil per år med en tid på 24 månader.
Det är känslan jag får av onödigtvis höga fordon. Ska jag välja kaross fritt är en tvådörrars sedan val ett, två och tre. Helst ska bilen vara knappt fyra meter lång och ha en hjulbas på 2,30 kombinerat med en fordonshöjd på 1,20.Varför kallar du den jordbruksredskap?
Jag har förvisso inte lyckats provköra en än, men sämre än en Leaf är den då inte på något sätt som framgår i dom olika testvideos jag har sett.
En Honda S660 kanske?Det är känslan jag får av onödigtvis höga fordon. Ska jag välja kaross fritt är en tvådörrars sedan val ett, två och tre. Helst ska bilen vara knappt fyra meter lång och ha en hjulbas på 2,30 kombinerat med en fordonshöjd på 1,20.
Tyvärr finns ingen sån.
Det är känslan jag får av onödigtvis höga fordon. Ska jag välja kaross fritt är en tvådörrars sedan val ett, två och tre. Helst ska bilen vara knappt fyra meter lång och ha en hjulbas på 2,30 kombinerat med en fordonshöjd på 1,20.
Tyvärr finns ingen sån.
Nä den är ju 3-d. Du beskrev just en MB G-klasseSka jag välja så är en hög bil val 1-10, absolut helst fyrhjulsdriven, men det finns ju ingen som helst anledning att göra en bil låg ändå.
Tredörrars är väl okej, men femdörrars är bättre (större öppningsvinkel på trånga parkeringar med korta dörrar)
Mått spelar mindre roll, men hjulen ska avsolut sitta i hörnen på bilen, inga onödiga överhäng.
Höjden får vara vad den vill, men helst inte under 180cm
Beskrev jag just en Suzuki Jimny?
Jo, det kostar energi att fara omkring med en lådformad bil. Höga bilar har sämre vägegenskaper. Bilar med stor volym av luft inuti får ofta sämre akustiska egenskaper, dvs dämpar buller sämre. Höga bilar är ofta tyngre och kräver större däck som drar mer energi.Ska jag välja så är en hög bil val 1-10, absolut helst fyrhjulsdriven, men det finns ju ingen som helst anledning att göra en bil låg ändå.
Nä den är ju 3-d. Du beskrev just en MB G-klasse
Jag tror din morsa ropade från fönstret att det är dags att komma in och äta..Elbil är inget som jag kommer köpa än på många år då batteritekniken inte är där än och att det saknas så mycket publika laddplatser. Utvecklingen mot elhojar är dock något jag avskyr då en stor del av njutningen med körandet är just deras motor- och avgasljud. En enstånka vid varvstopp är ju rena orgasmen för öronen.
MG4Det är känslan jag får av onödigtvis höga fordon. Ska jag välja kaross fritt är en tvådörrars sedan val ett, två och tre. Helst ska bilen vara knappt fyra meter lång och ha en hjulbas på 2,30 kombinerat med en fordonshöjd på 1,20.
Tyvärr finns ingen sån.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |