Håller absolut med om att en Tesla Model 3p är otroligt körglad, skulle till och med våga påstå att den är det bästa köpet (om man köper nytt med priset till beaktande) bland alla elbilar. På fina släta europavägar är den helt perfekt för en elbil, men på saltätna finska kurviga småvägar med mera hål än asfalt/sand så uppfattar jag den som "tung". Tyvärr är detta den typ av vägar jag rör mig mest på ...Jag har som sagt haft en Tesla 3P och kört dryga 10.000 mil med. Det sista den bilen känns som är "tung". Styrrespons, acceleration, bromsar och balans är skitbra. Man kan önska bättre dämpare och däck, men det är ju inte svårt fixat.
Håller helt med i övrigt, men vill flytta gränsen minst tio år bakåt när en GTi-bil vägde ca 1000 kilo och hade mellan 110 och 150 hk. BMW 2002/323i, Golf GTi gen 1, Peugeot 205 GTi, Citroën BX 16V osv. Otroligt skoj för lite pengar.
Ni har haft det tur där i Sverige, en Golf GTI / Peugeot 205 GTI var bara tillgängliga för de med stark plånbok här i Finland, man gick och drömde om de och man fick alltid nöja sig med 1.6:an, de motorstarka versionerna satte skattmasen stopp för.