powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Var den här. Inser nu att den bygger på den sparkade VDns berättelse, men bekräftas av nya VDns uttalande längst ner.Intressant. Hittar du källa så får du gärna dela den.
Nevs varslar nästan alla anställda – köpet gick i stöpet
I förra veckan fick vd:n sparken. Nu varslas nästan alla anställda och verksamheten läggs i träda.
www.mestmotor.se
I januari gick Nevs ut med att de fått nya hemliga ägare. Men det stämnde inte helt. För DN berättar den sparkade vd:n Stefan Tilk att affären inte var helt i hamn.
– Jag tog mitt vd-ansvar för att slutföra affären, men stoppades av Evergrandes högsta ledning. Då sa jag att då får ni säga upp mig för jag måste rädda bolaget. Då sa han upp mig.
Enligt Stefan Tilk har Evergrande försökt att slutföra affären själva, men i dag meddelar Nevs tillfällige vd Nina Selander att 320 av 340 anställda varslas och företagets verksamhet läggs i träda eftersom affären gått i stöpet och Evergrande inte har råd att driva vidare verksamheten.
– Vårt beslut kommer efter att våra ägare, Evergrande, och våra investerare inte kunde slutföra förhandlingar i enlighet med vårt kontrakt, skriver Nina Selander i ett pressmeddelande.