FettSnok
96% enligt läkaren
Kul att vara ÅF… tillverkaren verkar ju inte uppvisa större intresse av att ta nån slags ansvar.
Att ingen ännu har dött är sällan en anledning till att inte följa regelverk. Möjligheten att manuellt funktionstesta jordfelsbrytare är inget nytt påfund. Hur många som praktiskt testar dem är svårare att veta.Och allt detta utan en enda incident om jag förstått det rätt?
Hur många Easee laddboxar är sålda och används varje dag?Att ingen ännu har dött är sällan en anledning till att inte följa regelverk. Möjligheten att manuellt funktionstesta jordfelsbrytare är inget nytt påfund. Hur många som praktiskt testar dem är svårare att veta.
Mina brukar lösa ut på våren när skarvsladdarna sjunker ner i snösörjan.
Test genomförs minst två ggr per år hemma. Samtidigt som test/datumkontroll av brandvarnare, larm och kontroll av manometer och datum på brandsläckare. Testdatum är tidsomställning sommar/vinter.Att ingen ännu har dött är sällan en anledning till att inte följa regelverk. Möjligheten att manuellt funktionstesta jordfelsbrytare är inget nytt påfund. Hur många som praktiskt testar dem är svårare att veta.
Mina brukar lösa ut på våren när skarvsladdarna sjunker ner i snösörjan.
Test genomförs minst två ggr per år hemma. Samtidigt som test/datumkontroll av brandvarnare, larm och kontroll av manometer och datum på brandsläckare. Testdatum är tidsomställning sommar/vinter.
Ofrivilliga test av JFB genomförs ju då och då vid renovering. ?
Ja, jag är en enhörning i sammanhanget. Ja, jag har varit med om en villabrand och brukat släckutrustning i skarpt läge. Ja, jag är skyddsombud.
Å gammal är man när man inte kan tvätta fötterna i handfatet.Medelåldern är när man kollar brandvarnaren både hos sina barn och hos sina föräldrar...
Jag är där nu
Uppge inte standarder du inte följer.Och allt detta utan en enda incident om jag förstått det rätt?
Säkerligen relativt ofarligt. Men än dock onödigt. Reglerna är tydliga men importör och tillverkare har beslutat att de uppfyller något som de inte gör.Hur många Easee laddboxar är sålda och används varje dag?
Är det den vanligaste laddboxen i Sverige?
Isf verkar det inte vara direkt akut livsfarligt (eller brandfarligt).
Men ja, regler och angivna standarder skall givetvis följas.
Det gör dom o det kostade 600 spänn extra för en lös jordfelsbrytare monterad i inkommande skåp..Uppge inte standarder du inte följer.
Easee kunde enkelt angivet att installation behöver kompletteras med uppströms jfb..
En typ A, ja.. men ni var det inte där det var brist enligt en..Det gör dom o det kostade 600 spänn extra för en lös jordfelsbrytare monterad i inkommande skåp..
Fast jag använder inte min Easee då jag inte har elbil?
Ingen aning bravida kom monterade åkte o fakturerade o allt funkar, jag är nöjdEn typ A, ja.. men ni var det inte där det var brist enligt en..
Det där kommer nog bli en riktig hit för VW.
Fullträff mellan modern design och nostalgi i ett snyggt paket.
"Volkswagen lovar ett pris på under 25.000 euro och en räckvidd på upp till 45 mil, oklart om den räckvidden kommer med den prislappen dock."
Kommer 2025.
Lata designers som inte orkar göra panelen runt skärmarna. En planka med inkastade surfplattor ser så jäkla halvhjärtat ut.
Framhjulsdrift är inte heller speciellt genomtänkt.
Man får en panel som är mer estetiskt tilltalande och lättare att torka ren.Surflattor brukar skryta med att dom har så lite ram som möjligt, varför ska man sätta ram runt dom?
Och varför skulle inte framhjulsdrift vara bra?
Man får en panel som är mer estetiskt tilltalande och lättare att torka ren.
Viktfördelningen på en elbil gör att man har bättre drivförmåga på bakhjulen tack vare att vikten förskjuts ytterligare bakåt när man försöker öka farten.
Dessutom behöver inte styrhjulen dela med sig av greppet till att öka farten. Som förare får man bättre feedback från styrningen när det inte sitter drivaxlar som dämpar bort de små nyanserna av vägens textur.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|