sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Bra ändå, vilken årsmodell? Det var en E300de skrev du.40km kanske
Bra ändå, vilken årsmodell? Det var en E300de skrev du.40km kanske
Mmm. med rimliga materialkostnader tror jag tyvärr vi kommer att få leva med högre vikt i en potent elbil i f t klassiska sportigare bilar oavsett om det handlar om dedikerade elbilschassin eller mixad arkitektur. Men naturligtvis blir designen mer optimerad med ett dedikerat chassi, speciellt om batteripaketet är en del av den stabiliserande strukturen.I4 är inte alls dum. Hade nog varit en riktig kör-maskin om den inte bygg på en annan motortyps arkitektur, som istället gör den oförsvarligt tung. Närmre ett halvt ton tyngre än en Tesla Model 3, som inte heller den är direkt lätt med sina 1850kg
Jag har kört Q4 (ja den som 100% el som bygger på ID.4) och av alla dessa syskon är Skoda Enyaq trevligst, men den kommer du inte trivas i efter en E-klass.Fast om man jämför med vanliga bilar är inte Volvo ens nära Audi men det är annorlunda med dessa Gröna Lund fordon menar du?
Tänk bara på att vissa av bilarna inte finns i longrange i Tyskland utan bara standard orange, som Ex MG5 den finns med större batteri i Sverige, det gäller säkert flera modeller.Skitbra lista, TACK !
Ja, det är nog en 2021.Bra ändå, vilken årsmodell? Det var en E300de skrev du.
Det du beskriver är skillnaden på uppkomlingsbilar och etablerade märken som kostar lite mer. Volvo är ett gott stycke upp över KIA, men förfiningen som en BMW och MB har Volvo inte.Hur tyckte du styrkänslan och kontrollen på hjulen var då du körde?
Jag körde ned till Norrköping i min V60CC tillsammans med min kollega (V60T6).
Gjorde ett snabbt jobb och passade på att provköra EV6 samtidigt.
Vi upplevde bägge två att styrningen inte kändes sammankopplad med bilen/chassit - jäkligt vag och simulerad känsla.
Ljudnivån från väg och vind var betydligt högre än i våra bilar. Vägljudet kan säkert bero på däck och dimension. Tror det var 19 eller 20 på EV6, jag rullar på 18 och kollegan 19.
Kontroll på hjulen - vi tog ut EV6an på en sämre väg med blandat asfalt/grus och mycket ojämnheter. EV6 hade problem med just de "snabba" ojämnheterna, slog lite från hjulupphängning en m.m. kändes lite som att bilen dansade runt på den dåliga vägen, att den saknade kontroll på vad hjulen gjorde. Varken CC eller T6 tappade kontrollen över hjulen på samma väg, i samma hastighet.
Aldrig dyr produkt från Kina. De upprustar som tusan och tar ö efter ö på södra halvklotet och planerar&övar att invadera Taiwan.Ja det är ett dilemma, man är både protektionist och marknadsliberal.
Men jag föredrar ett tyskt arbetstillfälle långt före ett kinesiskt i alla fall.
I första hand Sverige, i andra Norden, i tredje Europa, i fjärde väst, i femte våra värderingar, i trehundraelfte Kina.
Det du beskriver är skillnaden på uppkomlingsbilar och etablerade märken som kostar lite mer. Volvo är ett gott stycke upp över KIA, men förfiningen som en BMW och MB har Volvo inte.
Få elbilar har skön styrkänsla, inte ens Taycan som man borde förvänta sig för de slantarna från Porsche.
i4 är ganska ok men alls inte som man förväntar sig i en BMW. De andra elbilarna från BMW är SUV så de går inte att få till bra oavsett. Gillar inte dessa alls.
Mini e är trevlig men batteriet räcker ingenstans. Och är en gammal konstruktion.
Du får kompromissa, och jag som äger en E-klass och bantrimmad Miata...väntar med att köpa elbil.
För dyrt och dåligt, just nu!
Kommer ordna sig med tiden. Brukar göra det med teknikutvecklingen.
Hehe, rätt. Höga krav är svåra att uppfylla.Det du skriver stämmer ganska väl in på mina empiriska undersökningar
Testade en Mini Countryman Plugin, rolig liten bil men på tok för stötig och bullrig för min smak. Upplevde även att minin tappade kontrollen på hjulen.
BMW är lite för hårt satta i chassit (baserat på 5 och 3 serie 2020<), kontroll på hjulen - absolut, men lite för sportigt för min del och "trög/fast" styrning.
Mercedes ska jag testa, ur mitt svaga minne så gillade jag styrkänslan i E-klass, de var tysta, komfortabla och har bra kontroll på hjulen.
Körde en Superb MY18 med DCC, sjukt behaglig bil (men bullrig) på slät landsväg och komfort läge på dämparna. Men, på Roslagens hårt härjade småvägar studsade hjulen runt och saknade kontroll oavsett vilket läge dämparna stod i. Värst/sämst var de i det så kallade Sport läget... Hade progressiv styrning i den rackaren, det är något som jag saknar och vill ha i nästa bil.
Får en känsla av att min kravbild inte harmoniserar med den stora massans ?
"Anställda på Tesla har delat intima och känsliga bilder och filmer i interna meddelandeforum. Bland annat ska det handla om nakenbilder och filmer på föremål för ”sexuellt välbefinnande” som tagits av Teslabilarnas kamerasystem. Uppgifterna kommer från nyhetsbyrån Reuters som intervjuat nio före detta Tesla-anställda.
Teslas kamerasystem i bilarna har varit i blåsväder tidigare och nu kommer nya uppgifter om att anställda använt känsliga bilder och filmer från bilarnas kameror utan att bilägare eller andra i omgivningen varit medvetna om det. Nyhetsbyrån Reuters har intervjuat nio anonyma personer som tidigare varit anställda på Tesla, efter att totalt ha kontaktat 300 tidigare anställda. "
Det värsta de kunde vaska fram var att någon gått förbi sin bil naken.Visst är det fint med alla kameror, den som har rent mjöl i påsen har inget att oroa sig för.
Det värsta de kunde vaska fram var att någon gått förbi sin bil naken.
Kanske inte hela världen om man får visa paketet för en massa utvecklingsmuppar.
Tror sådant där får snarare större proportioner än mindre.Om man ska tro det.
Jag tänkte iofs mer generellt och inte bara på just Teslas kameror.
Om man ska tro det.
Jag tänkte iofs mer generellt och inte bara på just Teslas kameror.
Jag tänker principiellt. Dom ska inte ha tillgång till den datan öht. Jag ska inte behöva slå på/av något.Kamerorna på Teslan drar ganska mycket, så man måste aktivt ha valt att sätta den i "sentry mode" för att den ska filma något när den är låst som tomtarna i sådana fall kan ha kommit åt, antagligen för att de vill se om "sentry mode" reagerar på rätt saker. Så använder man inte den funktionen torde man vara säker.
Nä, det håller jag med om.Jag tänker principiellt. Dom ska inte ha tillgång till den datan öht. Jag ska inte behöva slå på/av något.
Nej, det måste inte upp i molnet alls, det finns många p2p-lösningar istället för att blanda in moln.Nä, det håller jag med om.
Men folk vill ju kunna se sina filmer i appen, och då måste de upp i molnet och snurra. Hur ska man annars kunna dela på Tik Tok?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |