Har ofrivilligt gjort något liknande.Kört Luxemburg-Stockholm-Borlänge i ett svep, förutom tanka och färja, en gång.
Tror det blev ca 185 mil på mätaren och jag var nog ingen vidare förare sista 8-10 timmarna. ?
Tesla erbjuder nu sina kunder i vissa delstater i USA, ett elabonnemang med obegränsad laddning mellan 22-06, för 25$/mån.
Hade ju varit nåt.
Det är elavtal för ditt boende det rör. Inte Superchargers. Skulle uttryckt det tydligare.Jo, det vore ju nåt för såna som inte kan ladda hemma, men fatta vilka köer exakt klockan 22 vid dom mera populära laddarna då.
Men det är ju en win/win/win, laddarna står normalt tomma då, Elen är billig då, och folk som inte har laddare hemma/kör mycket kan ladda billigt.
Vi kan lägga till en win till, det lastbalanserar USA's elnät också...
Det är elavtal för ditt boende det rör. Inte Superchargers. Skulle uttryckt det tydligare.
Därtill har de enligt uppgift även fastprisavtal på el. Flat rate alltså.
Edit; Tesla har även eget försäkringsbolag i staterna. Ponera om de skulle överföra motsvarande tjänster till Europa.
En arbets kamrat som kör Audi rs7 hade en sådan försäkring som teslas, den loggade all körning och efter 2 månader ökade månads försäkringen från 2000 i månaden till 6000 han hade kört något natt rejs o helt plötsligt så var han livsfarlig o försäkringen blev skit dyr.Det är elavtal för ditt boende det rör. Inte Superchargers. Skulle uttryckt det tydligare.
Därtill har de enligt uppgift även fastprisavtal på el. Flat rate alltså.
Edit; Tesla har även eget försäkringsbolag i staterna. Ponera om de skulle överföra motsvarande tjänster till Europa.
En arbets kamrat som kör Audi rs7 hade en sådan försäkring som teslas, den loggade all körning och efter 2 månader ökade månads försäkringen från 2000 i månaden till 6000 han hade kört något natt rejs o helt plötsligt så var han livsfarlig o försäkringen blev skit dyr.
Det får dom ej av mej för jag gillar inte smarta bilar, jag gillar att köra själv.Ja, det är ju en följd av att dom som säljer försäkringen har tillgång till all data.
Vad händer när ALLA bil/MC tillverkare säljer ALL data till ALLA försäkringsbolag?
Hur många av oss får höjt utöver grundpremien?
Apropå elbilar, finns det några bra sportkupéelbilar med hyfsat låg matchvikt och en vinterräckvidd på lite drygt 35-40 mil?
Sportkupé är inte sedan, jag vill inte ha en sedan oaktat om in tillverkarna tycker att de byggt en sportig sedan.https://alltomelbil.se/jamfor-elbilar/
Sortera listan efter typ och sedan kollar du på det som klassas som "Sedan"
Några av dom har sportiga ambitioner
MG skulle lansera något åt det hållet snart
Vad betyder egentligen "sportig" i det här sammanhanget? Att man kan få en upplevelse av att vara ett med bilen och vägen eller... att det finns en "ludicrous mode" så man kan få svärmor att sätta löständerna i halsen vid körning rakt fram och att den laddar så snabbt att man måste racerbajsa under depåstoppen? Eller det gamla vanliga - när bilen står på garageuppfarten får den ägaren att se sportig ut?https://alltomelbil.se/jamfor-elbilar/
Sortera listan efter typ och sedan kollar du på det som klassas som "Sedan"
Några av dom har sportiga ambitioner
MG skulle lansera något åt det hållet snart
Apropå elbilar, finns det några bra sportkupéelbilar med hyfsat låg matchvikt och en vinterräckvidd på lite drygt 35-40 mil?
För mig innebär sportig en låg matchvikt, fjädring och bromsar valda för prestanda, inte komfort och där feedback inte filtreras bort till förmån för komfort. Och en motor som svarar snabbt.Vad betyder egentligen "sportig" i det här sammanhanget? Att man kan få en upplevelse av att vara ett med bilen och vägen eller... att det finns en "ludicrous mode" så man kan få svärmor att sätta löständerna i halsen vid körning rakt fram och att den laddar så snabbt att man måste racerbajsa under depåstoppen?
Du pratar om MG4 X e väll 500 hp i denFör mig innebär sportig en låg matchvikt, fjädring och bromsar valda för prestanda, inte komfort och där feedback inte filtreras bort till förmån för komfort. Och en motor som svarar snabbt.
Sedan bör motorn vara stark nog att den inte storknar innan 180-200 ungefär.
Och inte framhjulsdrift.
För mig innebär sportig en låg matchvikt, fjädring och bromsar valda för prestanda, inte komfort och där feedback inte filtreras bort till förmån för komfort. Och en motor som svarar snabbt.
Sedan bör motorn vara stark nog att den inte storknar innan 180-200 ungefär.
Och inte framhjulsdrift.
Eh, jag har en bil som uppfyller allt nu, så jag väntar tills det kommer en elbil som gör det innan jag byter.Då önskar jag dig lycka till!
Det blir ett fall av välj några av egenskaperna för alla kan du inte få.
Lätt och lång räckvidd är motsatser, elektriskt servo som inte filtrerar bort feedback likaså.
Stark och inte storkna innan 200 är en fråga om utväxling
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |