Nu är det ju ganska enkelt att sitta i ett elfenbenstorn och prata ”det är bara att välja”... När det gäller investeringar så brukar jag kolla på vilka bolag KPA-pension ratar och välja dem. Vapen och annat ”oetiskt” is tha shit, det signaleras överallt att investeringarna fråneuropeiska länder kommer öka så Northrop Grumman, Lockheed, Raytheon.. det blir mumma.. har en sådan fond, den har iaf kompenserat valutatappet med 2x.
Åter till gnistbilen:
När kommer det vettiga alternativ, i Skoda Octavia prisklass och storlek? Om nu poängen är att rädda världen (sic) då kunde, bara kunde det ju va smart att satsa på kvantitet. Behövs det läggas utvecklingskostnader på gimmicks. Räcker att den kan ruttplanera. Vad mer är relevant?
Om nu medelsvensson rattar 1200mil/år så är ju soppakostnaden styva lusentappen per månad för en bensinare med lagom utrymme och låg skatt. Det behövs alltså sparas in på värdetappet, då måste priset ner... om det nu var rädda världen. Den argumenteringen köper jag lika hårt som amerikanska vapenvurmares ”second amendment.. kolla bara på ”flygskammen”. Sommaren blev lite ruskig i början, det såldes flygresor som aldrig förr skådat. 2019.
Och irish, är det nån gång pengarna stannar i Sverige är det ju bensinkort. Det största är ju skatt. Å sen ska preemraff ha lite med