FettSnok
96% enligt läkaren
Där jag är nu, home of the free, kostar en Model 3 LongRange D 450kkr.
Det är häftigt att betala skatt.
Det är häftigt att betala skatt.
Du fixar så vi SH-bröder får beta-testa va?Jag och tre vänner håller på att utveckla en "ny" typ av motorcykel som är bättre anpassad för EL-drift.
Hade noll koll på det. Men nu är det iaf stämplat och klartFabriken i Salzgitter har varit på tapeten sen VW kastade in en hög pengar i Northvolt. Det är nog lättare att smälla upp fler fabriker när man väl har en igång.
Nu verkar Northvolt sikta på att kunna ändra formfaktor mellan produkterna och inte sikta på laptopbatterier utan PHEV2.
Precis!De flesta gånger man laddar gör man det ju hemma. Laddnätverket används när man åker på långresa...
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Verkligheten gav att trots vätgasbilens "tar bara någon minut att tanka" så kom elbilen fram till Frankfurt styva timmen innan.Just nu pågår ett verklighetstest: Vätgasbil vs. Batteribil. Stockholm -> Frankfurt
https://www.elbilen.org/folj-var-resa-fran-stockholm-till-frankfurt-vatgas-vs-el/
https://www.fplus.se/ny-miljardinvestering-stoppad-elkrisen-slar-mot-nya-regioner/a/pLbzaoKapacitetsbristen i elnäten i södra Sverige blir allt mer kännbar för städer och kommuner.
21 augusti
Under provdriften av länk 1 i SydVästlänken inträffade flera skarvfel, vilket innebär att alla 570 skarvar kommer att bytas ut. Drifttagningen av SydVästlänken flyttas därför fram till oktober 2020. Risken för effektbrist i södra Sverige ökar inte nämnvärt på grund av förseningen. Däremot fortsätter elpriset i elområde 4 att vara något högre jämfört med övriga Sverige.
Att öka överföringskapacitet med ~25% från elproducenterna i norr till elkonsumenterna i söder.Vad är syftet med SydVästlänken?
Och nu stannar Ringhals 2. Blir ju bra, en ny länk från??? klar 2035? Sopor..
Att öka överföringskapacitet med ~25% från elproducenterna i norr till elkonsumenterna i söder.
När man la ner Barsebäck försvann ju en ganska markant del av produktionen i söder, sydvästlänken skulle typ täcka upp detta bortfall.
Precis. Men jag insåg att de beskrev det hela väldigt listigt. Genom att inte slå igång länken så _ökar_ ju inte risken för effektbrist tekniskt sett. Vi har redan effektbrist (tågen går t.ex med reducerad acceleration under rusningstrafik) så tekniskt sett är det _minskningen_ av effektbristen som uteblir med denna förseningen.Man behöver öka överföringskapaciteten till södra sverige just för att det finns en brist i överföringskapacitet till södra sverige, dvs risk för effektbrist?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |