FettSnok
96% enligt läkaren
Där jag är nu, home of the free, kostar en Model 3 LongRange D 450kkr.
Det är häftigt att betala skatt.
Det är häftigt att betala skatt.
Du fixar så vi SH-bröder får beta-testa va?Jag och tre vänner håller på att utveckla en "ny" typ av motorcykel som är bättre anpassad för EL-drift.
Hade noll koll på det. Men nu är det iaf stämplat och klartFabriken i Salzgitter har varit på tapeten sen VW kastade in en hög pengar i Northvolt. Det är nog lättare att smälla upp fler fabriker när man väl har en igång.
Nu verkar Northvolt sikta på att kunna ändra formfaktor mellan produkterna och inte sikta på laptopbatterier utan PHEV2.
Precis!De flesta gånger man laddar gör man det ju hemma. Laddnätverket används när man åker på långresa...
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Verkligheten gav att trots vätgasbilens "tar bara någon minut att tanka" så kom elbilen fram till Frankfurt styva timmen innan.Just nu pågår ett verklighetstest: Vätgasbil vs. Batteribil. Stockholm -> Frankfurt
https://www.elbilen.org/folj-var-resa-fran-stockholm-till-frankfurt-vatgas-vs-el/
https://www.fplus.se/ny-miljardinvestering-stoppad-elkrisen-slar-mot-nya-regioner/a/pLbzaoKapacitetsbristen i elnäten i södra Sverige blir allt mer kännbar för städer och kommuner.
21 augusti
Under provdriften av länk 1 i SydVästlänken inträffade flera skarvfel, vilket innebär att alla 570 skarvar kommer att bytas ut. Drifttagningen av SydVästlänken flyttas därför fram till oktober 2020. Risken för effektbrist i södra Sverige ökar inte nämnvärt på grund av förseningen. Däremot fortsätter elpriset i elområde 4 att vara något högre jämfört med övriga Sverige.
Att öka överföringskapacitet med ~25% från elproducenterna i norr till elkonsumenterna i söder.Vad är syftet med SydVästlänken?
Och nu stannar Ringhals 2. Blir ju bra, en ny länk från??? klar 2035? Sopor..
Att öka överföringskapacitet med ~25% från elproducenterna i norr till elkonsumenterna i söder.
När man la ner Barsebäck försvann ju en ganska markant del av produktionen i söder, sydvästlänken skulle typ täcka upp detta bortfall.
Precis. Men jag insåg att de beskrev det hela väldigt listigt. Genom att inte slå igång länken så _ökar_ ju inte risken för effektbrist tekniskt sett. Vi har redan effektbrist (tågen går t.ex med reducerad acceleration under rusningstrafik) så tekniskt sett är det _minskningen_ av effektbristen som uteblir med denna förseningen.Man behöver öka överföringskapaciteten till södra sverige just för att det finns en brist i överföringskapacitet till södra sverige, dvs risk för effektbrist?
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |