Bilderna är, från vänster till höger:På tal om vilseledande information till allmänheten så har DN idag inte många rätt.. Jisses, hur kan man koka ihop så många fel på samma gång
Tesla erbjöd för många år sedan övriga att köpa in sig på Teslas laddnätverk men de trodde inte på elbilar...
Tesla kan däremot ladda på alla andra typ 2 eller CCS.
Buy quality, cry once
Vad menar du men "kan"?
Kan man inte ladda överallt bara man har rätt adapter/hona/hane egentligen?
Får man generellt sett inte med en laddkabel som(såklart) passar i själva bilens kontakt i ena ändan och i andra ändan som ska in i uttaget som man vill hämta kraft ifrån så har man möjlighet att via adaptrar anpassa efter behov?
Precis, men med undantaget att det (mig veterligen) inte finns några adaptrar för Chademo->CCS eller vice versa. Min Nissan Leaf kan bara snabbladda på en "mack" som har Chademo exempelvis.Det är bara Tesla som kan ladda vid Teslas superchargers.
I övrigt fungerar det ungefär som du beskriver det.
Buy quality, cry once
Det är bara Tesla som kan ladda vid Teslas superchargers.
I övrigt fungerar det ungefär som du beskriver det.
Buy quality, cry once
Osäker på hur Outlander är utrustad, men man kan t.ex köpa tredjeparts-kabel där man byter ut "änden" på kabeln för att passa ens behov.Ok.
Åkte en Outlander här om dagen och i bagageluckan på den låg en laddkabel med vanlig stickkontakt i ena ändan, andra ändan passade i bilens uttag. Borde det finnas fler kablar för laddning "gömda" i bilen för andra kontakter/uttag?
Ok.
Åkte en Outlander här om dagen och i bagageluckan på den låg en laddkabel med vanlig stickkontakt i ena ändan, andra ändan passade i bilens uttag. Borde det finnas fler kablar för laddning "gömda" i bilen för andra kontakter/uttag?
Stavfel. Inte Chademo(!), vanligt 220 heter tekniskt sett Schuko: https://en.wikipedia.org/wiki/SchukoNu är ju Outlander kanske ingen ”elbil” men den har såvitt jag vet också en typ 2-kabel.
Med Teslan kommer en vanlig chademo 220V och en typ 2-kabel. Sedan finns det trefasvarianter som tillbehör som motsvarar laddbox osv.
Buy quality, cry once
Precis, men med undantaget att det (mig veterligen) inte finns några adaptrar för Chademo->CCS eller vice versa.
CCS och Chademo är två rivaliserande snabbladdningskontakter. De är inte kompatibla med varandra. De finns uteslutande på snabbladdningstationer där man måste åka till, och använda sig av, rätt kabel (finns inte som uttag).Jag blir förvirrad när du säger så här. Finns det CCS-->Chademo?
Menar du i ovan Chademo i bilen och CCS som kontakt där kraften ska hämtas ifrån?
Tänker att X-->Y eller Y-->X är samma sak beroende från vilken ände man tittar ifrån.
Har jag kontakt X i bilen så följer det med en kabel med två likadana hanar i båda ändarna avsedda för kontakttyp X?
Vad kostar det att snabbladda en elbil? Om man tex vill fara Europa runt (låt oss säga 1000 mil), sparar man ordentligt, eller är det till att nalla ström under natten som gäller?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|