irish
Full gas spar tid
Stora Teslor är elektron-törstiga..Bör? Låter lite för bra med 2kWh/mil i motorvägsfart men jag kanske hade otur med de två teslor jag lånat?
Stora Teslor är elektron-törstiga..Bör? Låter lite för bra med 2kWh/mil i motorvägsfart men jag kanske hade otur med de två teslor jag lånat?
Stora Teslor är elektron-törstiga..
Precis, äldre S (och alla X) är rätt törstiga, de ligger över 2 på vintern. På sommaren med bra däck brukar äldre S däremot ligga under 2.Ah, ja det var inte 3or, utan S. (S85 samt s75D). Tror en del kan skyllas på de onödigt? stora 20” hjulen..
Vilka bilar förutom Tesla har så stora batterier? Audi, Jaguar och Porsche?Motorväg fixar alla rena elbilar utan att tveka. Min gamle Leaf tuffar utan problem i 140+. På..ehm.. Autobahn såklart. 25-30 mil bör de flesta nyare bilar med 60kWh+ batteri klara utan problem.
Vilka bilar förutom Tesla har så stora batterier? Audi, Jaguar och Porsche?
Det är inte många som klarar längre sträckor under norska förhållanden.Här finns en helt ok översikt på elbilar och batteristorlek. https://elbil.no/om-elbil/rekkevidde-pa-dagens-elbiler/
Autopiloten är betydligt sämre än jag trodde
Äh, det är ju ungefär så folk kör med ansiktet i mobilen, så dom flesta märker nog ingen skillnadMåste passa på att fråga om detta. Vi har haft ett gäng nyare Volvos på jobbet (hyrbilar) från XC70, V90 och nu en V60 CC.
Volvo har ju länge haft sin adaptiva farthållare (som är en kanon funktion) samt att man på senare år haft sin pilot assist.
Men Pilot assist är ju verkligen helt värdelös. Folk måste ju tro att man är full eller blind. Första bilen jag körde med det trodde jag ville provocera fram en sladd (var vinterväg, höll på skita på mig när den började sicksacka) men även den nyaste V60 är ju tämligen dålig, den agerar ju som en person som tittar 50cm framför bilen, ratten går fram och tillbaka hela tiden och man sicksackar inom filen.
Är även Teslorna så? Eller har dom lyckats få autopiloten att kalkylera bättre så den slipper korrigera hela tiden? För är den ens i närheten av hur Volvo beter sig så förstår jag inte hur folk kan påstå att det är något man kan använda dagligdags utan att få dödsångest?
Här finns en helt ok översikt på elbilar och batteristorlek. https://elbil.no/om-elbil/rekkevidde-pa-dagens-elbiler/
Äh, det är ju ungefär så folk kör med ansiktet i mobilen, så dom flesta märker nog ingen skillnad
Hur bra är såna där system i snömodd och mörker, dvs när dom behövs som mest?
Måste passa på att fråga om detta. Vi har haft ett gäng nyare Volvos på jobbet (hyrbilar) från XC70, V90 och nu en V60 CC.
Volvo har ju länge haft sin adaptiva farthållare (som är en kanon funktion) samt att man på senare år haft sin pilot assist.
Men Pilot assist är ju verkligen helt värdelös. Folk måste ju tro att man är full eller blind. Första bilen jag körde med det trodde jag ville provocera fram en sladd (var vinterväg, höll på skita på mig när den började sicksacka) men även den nyaste V60 är ju tämligen dålig, den agerar ju som en person som tittar 50cm framför bilen, ratten går fram och tillbaka hela tiden och man sicksackar inom filen.
Är även Teslorna så? Eller har dom lyckats få autopiloten att kalkylera bättre så den slipper korrigera hela tiden? För är den ens i närheten av hur Volvo beter sig så förstår jag inte hur folk kan påstå att det är något man kan använda dagligdags utan att få dödsångest?
Nope, oftast ganska risiga räckvidder även på fossilbränsle, hög bränsleförbrukning om man inte bara kör korta sträckor, usel räckvidd på eldrift, höga servicekostnader och fortfarande ålderdomlig teknik...
Buy quality, cry once
Här kör en Tesla 3 på autopilot. Mitt i kurvan upptäcker kamerorna en ankfamilj som travar ut i vägen - den undviker dem!
Hur ser prioritering ut? Om det suttit en ekorre i det andra körfältet, hade Teslan valt Puffs liv över Kalles kusiner? Ser den skillnad på borgare och proletärer?
Det är alltså en fingerborg till tank monterat i elhybriderna?
Fan vad kass!
Vem vill då ha en sådan om man inte kommer någon vart med den ändå?
Vitsen med en sådan för mig skulle vara att faktiskt ta mig dit jag vill men kunna köra el när man bara snurrar i stan och kortare resor men om den ändå bara tar sig lika kort som en elbil så finns ju ingen anledning att ens titta åt det hållet, bättre då att köpa en diesel/bensin istället.
Trodde de hade tank för en 60mil iaf...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |