Sommarvåfflorna monterade. Blir intressant att se förbrukningen nu.
Dyrt att ladda i söder.
Energikrisen i Europa pressar upp priserna i södra Sverige.
Nu är elen 850 procent dyrare i söder än i norr.
– Det kommer vara höga priser ett bra tag till, säger analytikern Christian Holtz.
Är inte där ännu men det kommer. Och en bieffekt är ju att bränslet till bilen blir "gratis"...Installerar solceller, pronto. Bedömt avbetalda på två år
Vi kör en lite annan väg (just nu). Bergvärme på gång och därmed minska elbehovet rejält för hela fastigheten (inkl två boningshus). Så det finns mer utrymme för el till annat. Men solceller vore onekligen ett trevligt tillskott, om än utanför vår budget just nu.Installerar solceller, pronto. Bedömt avbetalda på två år
Satte in lvvp för 4 år sen. Värmer upp 240kvm och varmvatten för 4, 5400kWh/år.Vi kör en lite annan väg (just nu). Bergvärme på gång och därmed minska elbehovet rejält för hela fastigheten (inkl två boningshus). Så det finns mer utrymme för el till annat. Men solceller vore onekligen ett trevligt tillskott, om än utanför vår budget just nu.
Vet du ungefärlig scop?Satte in lvvp för 4 år sen. Värmer upp 240kvm och varmvatten för 4, 5400kWh/år.
Runt 4,5Vet du ungefärlig scop?
Havsbaserad vindkraft är aldrig lönsam.Kommunen här hemma verkar säga nej till havsbaserad vindkraft, tycker man gjort sitt i och med Markbygden. Det är nog dags att några kommuner i söder föregår med gott exempel och säger ja, gillar inte riktigt nuvarande polarisering i debatten…
I beg to differ, vi har pratat om det tidigare och i min värld är vindkraft - kanske särskilt havsbaserad sådan - uppenbarligen intressant för investerare och dessutom relativt snabb att bygga. Att drömma om kärnkraft medan vi drabbas av effektbrist i samhället är enligt mig inte rätt väg, jag är tyvärr mer pragmatisk än såHavsbaserad vindkraft är aldrig lönsam.
Dessutom förstör det enorma mängder natur.
Vill miljömuppar ha mer ostabil kraft i nätet får dom bygga det någonannanstans.
Vattenkraften i norr har fullt upp att agera svängmassa åt markbygden.
Markbygden är ju redan det en enorm jävla fail, som norrbotten kommer att få dras med länge.
Men kinesrna tjänar i alla fall pengar på att förstöra norrlands natur.
Mja. Problemet är att oavsett vart du placerar vindkraften så är den inte stabil och reglerbar. Det förändras ju inte för att du ställer den ute till havs.I beg to differ, vi har pratat om det tidigare och i min värld är vindkraft - kanske särskilt havsbaserad sådan - uppenbarligen intressant för investerare och dessutom relativt snabb att bygga. Att drömma om kärnkraft medan vi drabbas av effektbrist i samhället är enligt mig inte rätt väg, jag är tyvärr mer pragmatisk än så
När det gäller uppdateringen via OTA - jorå. 300 till 350kW gör skillnad, nu är batteriet bara halvfullt men ser fram emot att prova med fulladdat batteri...
I beg to differ, vi har pratat om det tidigare och i min värld är vindkraft - kanske särskilt havsbaserad sådan - uppenbarligen intressant för investerare och dessutom relativt snabb att bygga. Att drömma om kärnkraft medan vi drabbas av effektbrist i samhället är enligt mig inte rätt väg, jag är tyvärr mer pragmatisk än så
När det gäller uppdateringen via OTA - jorå. 300 till 350kW gör skillnad, nu är batteriet bara halvfullt men ser fram emot att prova med fulladdat batteri...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|