Så skulle bilen presenteras vågar jag påstå att det skulle kunna vara ett av tekniksprången vi brukar prata om. Det blir i alla fall intressant att följa fortsättningen
Absolut, fungerande grafenbatterier/solidstatebatterier är nog ett lika stort tekniksprång som Lithiumbatterierna var, men vi är inte där än...
Vi kommer nog att få dras med Lithiumbatterier i åtminstonde 10 år till, för att från fungerande prototyper som klarar tusentals laddningar i laboratoriet är det lång väg till att dom gör det under din bil...
Lithiumbatterierna tog lång tid på sig från små foliefickor som förvisso inehöll mycket energi för sin vikt, men dom självantände om man försökte ta ut mer än 1C.
När dom klarade en urladdning på 4C började man flyga modellflyg med dom, det var en revolution, man laddade i en timme och flög i en kvart...
Sedan började dom tåla snabbladdning också (efter att ha kallnat ordentligt efter urladdningarna) och då blev dom ännu mycket bättre.