TMax500
Kör alla sorters hojar. Live and let live.
- Gick med
- 20 Apr 2009
- Hoj
- Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ja, den här gången var det du, men du är inte ensam om att sätta en hipster-etikett. Det har gjorts av andra. Och som jag skriver (mellan raderna) så är det nog korrekt till en del.Antar att jag är en av de som du titulerar "man" (vilket iofs är korrekt).
Har inte kört RGNT och kan inte uttala mig om hur bra den är som MC, kan mycket väl vara en kanonhoj, men nu sålde den ju inte tillräckligt bra så företaget gick i konkurs.
Inser att hipster-referensen kan trigga en del, men om jag skulle uttrycka det jag skrev i mitt förra inlägg på business-språk istället för forumspråk skulle det vara: RGNT lyckades på kort tid bygga en hype kring såväl produkten som varumärket i sociala medier, men lyckades inte omvandla detta till faktisk försäljning i tillräcklig utsträckning. Detta behöver man inte ha kört hojen för att konstatera.
Sedan är din kommentar att man inte lyckats sälja sin idé till tillräckligt många köpare också korrekt. Man måste kunna sälja mer än 150 hojar på ett helt år! 150 duger såklart inte, särskilt mot bakgrunden att målet för året tydligen var 800.
De allra, allra flesta köper inte en elhoj för €15 000 på nätet. Inte ens Fredde eller hipsters. Flertalet vill kunna se, känna och provköra innan köp av något så viktigt som en motorcykel.
Men att lyckas med det behöver man ett utbyggt nät av distributörer i rätt städer. Något som kräver massor av kapital och stooor uthållighet. Har man inte kapital och uthållighet så håller såklart inte planen.