Hej på er.
Magnus Mossberg, raceråkare samt skribent på BIKE och Allt om MC här. Jag har intresserat följt debatten här och skulle vilja göra ett inlägg. Jag har nämligen haft förmånen att få besöka RGNT-fabriken och även provköra deras maskiner. Och hade konkursen väntat tre veckor till hade ni kunnat läsa storyn i nästa AoMC. Men nu blir det nog inte så...
Men....
1. Det var ett skönt gäng där på RGNT! Moderna MC-människor med ett fritt sinne. Flera körde hoj; Ducati, Triumph, Guzzi...
2. Inga av de "vanliga" hojåkare som häckar här på Sporthoj är (var) tilltänkta köpare. De siktade in sig på folk som annars inte skulle köra MC, folk som vill ha enkelt ägande utan kladd
3. VD:n pratade om att "När jag kör min Ducati så är jag ett med maskinen, när jag kör RGNT är jag ett med naturen"
4. OCH DET FUNKADE!!!!!! Jag som ser landsvägsåka/touring som slöseri med tid fann mig plötsligt gliiiida fram på den smala asfaltsvägen och njuta, mysa, lukta, kolla in.... bara må bra! Det var riktigt trevligt; 36 kg navmotor var inget problem, tvärtom, inget kedjerassel, bara fågelkvitter.
5. Och, mycket var svensktillverkat. I like!
Men, det kostade.... tyvärr...