Jag håller med, fast tvärt om. AVA rockar o Mc-varuhuset suger. AVA är en av landets största mc-handlare och har funnits i typ 20 år eller mer, så något gör de rätt. Men jag är stamkund och igenkänd och blir alltid behandlad mycket bra. Sist jag var där o servade 2 hojar fick jag i det närmaste furstlig service, sjukt bra. Men hade jag varit okänd kund kanske det hade varit lite mer anonymt.
Var inne på Mc-varuhuset förra säsongen medan jag väntade på en kompis som skulle dit. Är 40+ och var "välklädd". I mina ögon en potentiell kund som bör tas om hand och uppmärksammas. Jag var nästan ensam i butiken och jag gick omkring o klämde o kände på nya sporthojar i första hallen. I 20 minuter. I andra änden stod det 3 säljare/ansvariga i butiken o de lyfte inte ens blicken mot mig. Ingen tilltalade mig på 20 minuter. Gick vidare in på reservdelar/utrustning där de hälsade glatt. Tycker butikens hojsäljare suger. Tänker aldrig handla hoj där. Eller?
Det jag vill säga att här på Sporthoj är det bara när vi är besvikna som vi gör oss hörda, oftast. Jag går sällan till Mc-varuhuset, men om jag går tillbaka flera gånger, om jag tar initiativet och frågar, om jag ger dem en chans eller till och med berättar hur jag kände första gången, vad händer då? Jag kanske väcker dem o får kanonservice.
Jag tar inte ifrån någon trådskapare som klagar på dålig service deras rätt att yttra sig, de är besvikna för de har blivit dåligt bemötta. Säger inte emot att servicen sög just då. Men varför startar vi trådarna? För att varna alla kompisar från att handla där? För att prata av oss för att vi är lacka?
Klaga gärna på hojfirmorna men gör det så att ni får något ut av det. Klaga till hojfirmorna! Prata med ansvarig chef!
Tillsammans är SH ett kraftfullt forum och kan mycket väl på sikt sänka omsättningen för en firma. I förlängningen kanske de lägger ned. Va lite försiktiga där.
Vad tror ni gynnar oss hojåkare mest - att en firma vi är sura på lägger ned och ett par andra får större delen av marknaden, eller att de får vår feedback, och fortsätter konkurrerar med varandra?
Döm inte så hårt, så här är det överallt i livet!