ER6 Cup 2007

Status
Ej öppen för fler svar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
flykay76 skrev:
2592092 Härligt med så mycket intresse!

Man får byta styre (till motsvarande ungerfärlig org. böj).
Man får byta fotpinnar, valfri modell (motivering att anpassa förare).
Man får INTE byta avgassystem. (detta tycker jag är ok)
Kan bli en jäkligt kul serie. Hoppas bara att 650:eek:rna inte drar ifrån för mycket på rakorna och blockar tvåtaktarna i kurvorna.

Vad är sagt om kåporna, får man köra med helkåpa på SV och ER6?
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Jag fattar inte varför man vill uppfinna en ER6 Cup som ska köra i den normala SP-klassen. Den nya SP klassen tillåter 2-takt 250cc, 2-cyl 4-takt 650cc och (kanske) 4-cyl 4-takt 400cc. Om man nu använder SP-kalssens organisation, banhyra, ambulacer och funktionärer, varför uppfinna "låtsas-poäng" bara för ER6 förare?

Det är lite som att man deltar i korpens fotbollmatcher, men plötsligt säger en kille.. "det vore kul med en egen poängräkning för oss som är rödhåriga",.... "vi orkar inte hyra bana själva eller fixa funktionärer så vi deltar i korpens normala matcher och räknar våra egna mål-poäng",... ???? Vad är pointen? Alltså utöver att det är billigare at promovera en speciell MC-modell på detta sätt än att ordna allt själv.

ER6 snacket förvirrar nybörjarna kan man se från olika frågor och komentarer här i tråden. Några tror att det är en egen serie som kör för sig själv och tror att man måste ha en ER6 för att komma ut på banan.

Om man nu vet att SP-klassen är en blandad klass. Är det kul att säga "jag kom 3'a i ER6 Cupen" trots att man kom 7'a på banan? Är det inte roligare att säga "jag kom 7'a i SP klassen med blandat motstånd från alla cyklar" ?

Jag fattar inte. Vad är pointen med en ER6 Cup innanför den normala SP-klassen om alla kör på banan samtidigt? Vad med SV650 killarna och vad med RS250 killarna? Kan inte alla vara glada att den finns en ny SP-klass som dom kan köra i, utan att skaffa undergrupper "oss" och "dom".

Personligen tycker jag det kommer vara kul att se alla blandade cyklar kämpa mot varandra i 2007. Innanför SP-reglerna, men oavsett märke och modell.
 
Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Jag tycker detta låter svinkul! Nästan så jag ångrar att jag köpte en R6:a till min debutsäsong på bana. Men men om det funkar bra blir det väl till att köra denna Cup 2008.

För min del skulle nog det roliga ligga i att pressa en hoj till dess gränser, och då spelar det mindre roll om det är en värstingracer eller inte - båda har ju gränser. Farten i sig tycker jag inte är så spännande faktiskt, det är ju kurvorna och tekniken och känslan att bemästra de som är skoj!

Kanoninitiativ för alla som skulle vilja kunna tävla utan att hela tiden känna sig underlägsna materialmässigt.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Bara B-förare är inte acceptabelt ;)

Måste ändras. Annars verkar allt bra!
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Fan vilken super kul klass detta kan bli :tummenupp , men....

Dessa A-förare...ska dom ha kakan och äta upp den.
Dom gnäller över rookie klasserna och vill inte ha med dem vid SM-helger
snackar en massa om risker vid omkörningar i rookie klasserna och sparkar till höger och vänster i diverse inlägg mot nybörjare, vill inte ta i R-klasserna med tång, sen när det plötsligt händer nått kul för nybörjarna, och kanske gör racing ekonomiskt möjligt för en massa nya förare, (för det är ju knappt R1000 längre) ja då ska A- förarna dit och sno åt sig klassen :näsblod , då spelar visst inte fartskillnadera och så stor roll längre.
Kanske man ska tillåta A-förare i alla klasser även junior klasser
så vissa med liten*** kan åka omkring och glänsa bland små killarna.
För det räcker väl inte med att rookisarna blivit ut puttade från SM- helgerna
och veidec fått 1000cc, nä vi vill ha allt:gnissla

Nä en ren B-klass och täta race, faan va kul det skulle bli:)
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Don Quixote skrev:
2592732 Bara B-förare är inte acceptabelt ;)

Måste ändras. Annars verkar allt bra!
Är det inte tänkt att serien skall vara en instegsklass till rr, för visst är det väl tänkt att man lockar till sig folk, med en billig klass som sedan fastnar i rr, a-förarna är ju redan inne i smeten.:)
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
aRWe skrev:
2592811 Är det inte tänkt att serien skall vara en instegsklass till rr, för visst är det väl tänkt att man lockar till sig folk, med en billig klass som sedan fastnar i rr, a-förarna är ju redan inne i smeten.:)


Problemet är att den innan var öppen för A och B förare så nu sitter det nog ett helt knippe med A-förare med sinna RS hojar och sliter sitt hår. Detta tycker jag inte är rätt mot dom.

björn
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Kris955 skrev:
2592252 Jag fattar inte varför man vill uppfinna en ER6 Cup som ska köra i den normala SP-klassen. Den nya SP klassen tillåter 2-takt 250cc, 2-cyl 4-takt 650cc och (kanske) 4-cyl 4-takt 400cc. Om man nu använder SP-kalssens organisation, banhyra, ambulacer och funktionärer, varför uppfinna "låtsas-poäng" bara för ER6 förare?

Det är lite som att man deltar i korpens fotbollmatcher, men plötsligt säger en kille.. "det vore kul med en egen poängräkning för oss som är rödhåriga",.... "vi orkar inte hyra bana själva eller fixa funktionärer så vi deltar i korpens normala matcher och räknar våra egna mål-poäng",... ???? Vad är pointen? Alltså utöver att det är billigare at promovera en speciell MC-modell på detta sätt än att ordna allt själv.

ER6 snacket förvirrar nybörjarna kan man se från olika frågor och komentarer här i tråden. Några tror att det är en egen serie som kör för sig själv och tror att man måste ha en ER6 för att komma ut på banan.

Om man nu vet att SP-klassen är en blandad klass. Är det kul att säga "jag kom 3'a i ER6 Cupen" trots att man kom 7'a på banan? Är det inte roligare att säga "jag kom 7'a i SP klassen med blandat motstånd från alla cyklar" ?

Jag fattar inte. Vad är pointen med en ER6 Cup innanför den normala SP-klassen om alla kör på banan samtidigt? Vad med SV650 killarna och vad med RS250 killarna? Kan inte alla vara glada att den finns en ny SP-klass som dom kan köra i, utan att skaffa undergrupper "oss" och "dom".

Personligen tycker jag det kommer vara kul att se alla blandade cyklar kämpa mot varandra i 2007. Innanför SP-reglerna, men oavsett märke och modell.

Jag förstår inte varför du inte förstår men jag har inga ledtrådar till dig i heller...

.

Cliff Barnes skrev:
2592800 Fan vilken super kul klass detta kan bli :tummenupp , men....

Dessa A-förare...ska dom ha kakan och äta upp den.
Dom gnäller över rookie klasserna och vill inte ha med dem vid SM-helger
snackar en massa om risker vid omkörningar i rookie klasserna och sparkar till höger och vänster i diverse inlägg mot nybörjare, vill inte ta i R-klasserna med tång, sen när det plötsligt händer nått kul för nybörjarna, och kanske gör racing ekonomiskt möjligt för en massa nya förare, (för det är ju knappt R1000 längre) ja då ska A- förarna dit och sno åt sig klassen :näsblod , då spelar visst inte fartskillnadera och så stor roll längre.
Kanske man ska tillåta A-förare i alla klasser även junior klasser
så vissa med liten*** kan åka omkring och glänsa bland små killarna.
För det räcker väl inte med att rookisarna blivit ut puttade från SM- helgerna
och veidec fått 1000cc, nä vi vill ha allt:gnissla

Nä en ren B-klass och täta race, faan va kul det skulle bli:)

Som det ser ut nu så ska SP köras på samma helg och plats som ERF-serien...

.

björn.e skrev:
2593162 Problemet är att den innan var öppen för A och B förare så nu sitter det nog ett helt knippe med A-förare med sinna RS hojar och sliter sitt hår. Detta tycker jag inte är rätt mot dom.

björn


Precis. MEN jag kan acceptera endast B-förare...

.
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
aRWe skrev:
2592811 Är det inte tänkt att serien skall vara en instegsklass till rr, för visst är det väl tänkt att man lockar till sig folk, med en billig klass som sedan fastnar i rr, a-förarna är ju redan inne i smeten.:)

Äh, det är en budgetklass, inte en instegsklass.

För dom som har varit fast i smeten, ruinerat sig och vill hitta ett alternativ då? Ungefär som metodon istället för heroin!
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Don Quixote skrev:
2592732 Bara B-förare är inte acceptabelt ;)

Måste ändras. Annars verkar allt bra!


Vi får väl höra lite vad förararna som körde SP i år. Jag förstår dom som vill börja köra racing att dom inte vill ha dig med :D
och mig plus några till...


.
 

HP2

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Mölnlycke
Hoj
Aprilia
flykay76 skrev:
2593823 Vi får väl höra lite vad förararna som körde SP i år. Jag förstår dom som vill börja köra racing att dom inte vill ha dig med :D
och mig plus några till...


.
Självklart så skall klassen vara öppen både för A och B förare !!
det är trots allt en budgetklass !!

#18 250 SP
 

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Kungälv
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Att klassen skulle stängas för A förare tycker jag är riktigt uselt.. Vart skall alla A förare som älskar att tävla men inte har dom ekonomiska resurserna att åka Räcer eller super sport/super stock ta vägen?

Blandningen mellan A och B förare har ju funkat i år, inga problem alls...

Att A förare inte skall tillåtas är ju rent ut sagt förjävligt..

/ Micke
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
I senaste MCN så hyllas SV650 som en lysande budgetbanhoj. En duktig fd. racer (Adam Child) tar en SV650, sätter på supercorsas och kör röven av de flesta på Cadwell park. "Light and flickable with lots of grip"
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
I senaste MCN så hyllas SV650 som en lysande budgetbanhoj. En duktig fd. racer (Adam Child) tar en SV650, sätter på supercorsas och kör röven av de flesta på Cadwell park. "Light and flickable with lots of grip"
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Bara för att man lägger till andra hojar tillsammans med 250SP måste det väl inte betyda att man tar bort A-förarna?
 

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Kungälv
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Ops missförstånd av mig trodde klasen skulle stängas för A förare...:huvet
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
flykay76 skrev:
2592092 Härligt med så mycket intresse!

Det är även skrivet på att klassen endast är för B-förare.

...
...
Detta är allt för nu... återkommer snart igen.

:tummenupp

Oj, A-förare borde nog också kunna ha möjlighet till att köra klassen tycker jag.
 

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
jorpes skrev:
2594095 Oj, A-förare borde nog också kunna ha möjlighet till att köra klassen tycker jag.

det finns en möjlighet att ändra beslut som eventuellt är tagna i denna fråga och det är när domare konferancen går i helsingborg nu i november så känner ni någon i er klubb som ska dit så är det bara att sätta igång och lobba i dessa frågor och hoppas på det bästa :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top