Cliff Barnes
Sporthojsnörd
EazyLiving skrev:2583914
Ett litet tips är ju att dra reglerna lite längre i klassen. T ex Ducatis luftkylda 750 Sport med 2v per cylinder levererar ju bara 65 kusar och skulle passa perfekt in i klassen som en billig men bra fjädrad hoj. (håll tyst nu Ecce, detta stämmer faktiskt! ;o) BoTT och Bears har ju haft lite skilda reglementen beroende på insprut, vattenkylning och antal ventiler. Kanske man skulle kunna göra något liknande här? Det har ju redan nämnts 400cc 4-cylindrigt, 250 tvitakt och 650cc 2cyl fyrtakt med 4v teknik. Kanske man skulle lägga till 750cc 2-cylindrigt och 2v teknik också för att öppna upp för fler hojar?
/Micke
Är inte det en tillbakagång, att försöka få med en drös gamla duccar
finns inte classic racing för dom, endel av tanken med klassen är väl utfasning av gamla hojar och in med nyare fortfarande i produktion (med reservdelar tillgängliga) ?? eller