Jag var och torrbröt både ER6 och SV650 igår, och rent spontant så säger jag direkt att SV skulle sparka röv. ER6an har stålram, "cross-sving", inga justeringsmöjligheter i gaffel eller bakstöt, blir även knepigt att byta pinnar på han, men jag har sett bilder och det går, allting går
SV däremot är faktiskt en "riktig" hoj, alu.ram, riktigt styra, goda möjligheter till att byta fotpinnar, går justera gaffeln (lite, men ändå) och en hyffsad sving.
Att krascha med en ER6 kan bli dyrt, den ser ömtålig ut vid en syning..
DÄREMOT, SV650 är nog den fulaste hoj jag sett!
Kawan är ju skitsnygg och ännu coolare i raceskick! Dom fransmän som kört cupen med ER6 har ju fått byta bakstötd, fotpinnar, slipon och även trixat med framgaffel, vet inte om det bara är fjädrar eller hela innannmätet...
Jag är grymt övertygad om att den har "Klassen" eller kompletering till startfältet i 250sp kommer att bli hur bra som helst!
Va fan BMW Cup gick ju samma helg som Moto GP förra året, förstår ni, BMW???
Sen om man jämnför kostnader så blir det inte billigt, men mindre dyrt, med lätthet blir ER6 cupen 7ggr billigare än Veidec. Men framförallt så för mig egen del tror jag ER6 blir 100ggr roligare att köra
Känn på den här då!
http://www.zippyvideos.com/6488085055648926/scorpion_libre/