Bikerbitch skrev:
2598614 ´
Eftersom jag vet att du bland annat syftar på mig då du uttryckte dig verbalt med detsamma i somras så, jag har tränat, men inte fått lika många körtimmar på banan som förra året då jag presterade mycket bättre.
Alla är i snabba från början. För en del gäller det att träna mycket.
Jag ställde upp i tävlingar eftersom det gick bra förra året. Nu gick det sämre, det blev endast två säsonger sen sket jag i resten pga omständigheter samt att lusten inte infann sig riktigt efter sommarens händelser.
Hedgehog skrev:
2598621 Är det verkligen någon som försöker legitimera dom långsamma? Intrycket jag får är snarare att att man försöker få till en klass där man inte behöver vara snabbast i världen. Dom flesta sporter har ju faktiskt olika serier beroende på skicklighet, allt från elitserien till korpen. Varför kan det inte finnas inom RR?
Är frågan inte om man vill att RR ska få in fler deltagare. Om det kommer ett gäng nya så är jag säker på att vissa kommer att vilja fortsätta sin utveckling som förare och gå till snabbare klasser. Dom som inte har dom ambitionerna ska väl också kunna få fortsätta med sitt fritidsintresse och tävla på en lägre nivå?
Bikerbitch:
Strunta i surjepparna och kör vidare. Det är ju en supportklass.
Hedgehog:
Tak för dina ord.
Swedie, MadMoose og andra fartfantomer:
I alla sporter finns det gärdsgårdsserier, instegsserier eller korpen. Där ska man kunna ha kul utan att vara världsmästare. 250SP har varit en supportklass enligt SVEMO. Kan läsas på dereas hemsida bland annat. Om ni och andra fartfantomer tycker det går för långsamt så finns det elitklasser ni kan deltaga i istället för att mobba folk i supportklasserna.
Dålig stil för eliten att komma "ned" till supportklassen och försöka kasta ut dom långsamma. Man utvecklar sig både på träning och tävling. Hur folk utvecklar sig och tränar är inte ert problem. Ert eget val är vilken serie ni vill köra i, inte att ändra alla serier så att dom passar just er. Har ni aldrig vartit nybörjare? Varför utvecklar ni er inte mera och kör SM, EM eller GP lopp? Kom igång nu och avancera så slipper ni varva nybörjare.
Det är helt klart att om ni rundar för många stoppklossar på tävling så ska ni tävla i en snabbare klass, eller hur?
Om andra A-förare inte vill avancera men vill ha kul och är nöjda att köra ihop med B-förare och nybörjare i en
supportklass, så varför ska enstaka "fartfantomer" gnälla? Kom igång till EM istället, så ska vi långsamma stoppklossar heppa på er istället för att käbbla.
Med respektfulla hälsninger från en gammal idiot,
Kris955