ER6 Cup 2007

Status
Ej öppen för fler svar.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Hur stora fartskillnader kan det vara i 125Jnr? Det går ju skitlångsamt för alla ;)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Swedie skrev:
och grejen är ju den att även kvalgräns på 130% har använts vid olika tillfällen... och ens med det mycket genererösa tillägg så finns det de som inte kvalar in.

anledningen jag sitter på tvären på det här, är för att jag tycker det är ignorant att förvänta sig att få tävla så fort man köpt en "racer".
130%...

Låt oss räkna på Anderstorp med den procentsatsen. Om de snabbaste kör på 100 sekunder (alltså 1.40, de snabbaste tiderna i R1000 brukar väl ligga på typ 1.41) så innebär 130% 130 sekunder. Det ger en varvtid på 2.10, vilket är absolut nybörjartempo. De flesta gatåkare med valfri RR-hoj som kör där för första gången kommer ner under den tiden. Rätt mycket under faktiskt.

Är man inte snabbare än så så tycker jag att man inte skall ha företräde framför förra årets vinnare i klassen. Finns det plats för alla som vill köra, och om det inte är några säkerhetsrisker så fine - kör på bara. Men att hävda någon slags rätt att tävla i just den klassen om man inte kör snabbare än så känns magstarkt.

Det kan i sammanhanget vara värt att påpeka att det nästa år kommer att finnas en B-serie i ERF. Där kommer det att finnas gott om plats för alla.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2603023 Grundproblemet med Svemo, som jag påpekat flera gånger, är att de inte verkar ha någon som helst kommunikation med sina medlemmar.
Du är inte medlem i Svemo, däremot är klubbarna det och mellan dem och Svemo kommuniceras det en hel del kan jag lova.
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2603240 Du är inte medlem i Svemo, däremot är klubbarna det och mellan dem och Svemo kommuniceras det en hel del kan jag lova.
Jo, det märks ju tydligt här varje höst/vinter/vår hur bra kommunikationen verkar fungera :tummenupp
 

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
Mad Moose skrev:
2603042 Bra förslag. 115% för B och A+B (förutom SM-klasser) och 107% för A-klasser och alla SM-klasser tycker jag borde vara rimligt.
varför vill du ha hårdare procent sats i SM an vad de har i EM där de har 110%?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Gott folk... kom till Karlskoga Lördagen den 18e Nov. Det är möte då... i samband med SO-banketten.

Tyvärr har varken Svemo/SM-representanter eller SO-ledningen skickat ut någon info om detta i någon större sträckning... jag vet bara om att det är möte pga jag råka va lite mer involverad än vanligt.

Då troligen berättas det officiellt vad det blir nästa år.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2603476 Jo, det märks ju tydligt här varje höst/vinter/vår hur bra kommunikationen verkar fungera :tummenupp
Här? Menar du att alla SH:s medlemmar är medlemmar i Svemo eller att SH självt är det? Jag tar det igen, klubbar som t ex LMS är medlemmar i Svemo, inte utövarna ens om de har licens hos Svemo.

Sedan tror jag det är av mindre betydelse när/var/hur Svemo gör något, en massa folk kommer ändå att vara sura och gärna spy galla över det. Det innebär inte att det är en absolut sanning att det är fel på allt. Jag gissar att även i din bransch så är de missnöjda kunderna betydligt mer högljudda än de nöjda. Är din butik bara skit då?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Swedie skrev:
2603556 Gott folk... kom till Karlskoga Lördagen den 18e Nov. Det är möte då... i samband med SO-banketten.

Tyvärr har varken Svemo/SM-representanter eller SO-ledningen skickat ut någon info om detta i någon större sträckning... jag vet bara om att det är möte pga jag råka va lite mer involverad än vanligt.

Då troligen berättas det officiellt vad det blir nästa år.
Det är väl alltid möte och information om kommande säsong vid SO banketten?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Gustav O skrev:
2603856 Det är väl alltid möte och information om kommande säsong vid SO banketten?
ja, och det här mötet är viktigt... därför som jag åker dit. Tycker de borde kunna gå ut med det lite bättre på något sätt. typ använda roadracing.se eller svemo.se's roadracingsektion... aldrig fel med så många där som möjligt som gör sin röst hörd.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
För att återgå till topicen i denna tråd, nu när beslutet (om det nu är det slutgiltiga) är taget att SP 2007 blir en ren B- klass alt. instegsklass, hur påverkar detta tankarna kring en Er6 Cup? Kommer BRH Racing (Br. Hörbergs Racing Div.) fortfarande att ta fram ett racepaket på ER6:eek:r till förare som ska köra Sportproduction?
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2603600 Här? Menar du att alla SH:s medlemmar är medlemmar i Svemo eller att SH självt är det? Jag tar det igen, klubbar som t ex LMS är medlemmar i Svemo, inte utövarna ens om de har licens hos Svemo.
Sedan tror jag det är av mindre betydelse när/var/hur Svemo gör något, en massa folk kommer ändå att vara sura och gärna spy galla över det. Det innebär inte att det är en absolut sanning att det är fel på allt. Jag gissar att även i din bransch så är de missnöjda kunderna betydligt mer högljudda än de nöjda. Är din butik bara skit då?
Men nu är du där igen och ska försvara Svemo som om jag hade skrivit att de bara var en massa skräp de höll på med. De gör säkert en massa bra saker men kommunikationen med sina medlemmar är onekligen något det skulle behöva jobba på eftersom det ständigt är samma snack om dålig information i tråd efter tråd efter tråd...

Nu såg jag att Swedie hade erbjudit sina tjänster för att få fram information snabbare och bättre, ett steg i helt rätt riktning!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2621572 Men nu är du där igen och ska försvara Svemo som om jag hade skrivit att de bara var en massa skräp de höll på med. De gör säkert en massa bra saker men kommunikationen med sina medlemmar är onekligen något det skulle behöva jobba på eftersom det ständigt är samma snack om dålig information i tråd efter tråd efter tråd...

Nu såg jag att Swedie hade erbjudit sina tjänster för att få fram information snabbare och bättre, ett steg i helt rätt riktning!
Det är ju inte lätt att göra rätt när en "medlem" inte ens kan förstå att han inte är medlem...

Att rykten sprids bland folk som bara är intresserade av sitt, att minnesanteckningar kallas protokoll m m är faktiskt inte Svemos fel.
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2621575 Det är ju inte lätt att göra rätt när en "medlem" inte ens kan förstå att han inte är medlem...
Och här menar du vadå?
Neutral skrev:
Att rykten sprids bland folk som bara är intresserade av sitt, att minnesanteckningar kallas protokoll m m är faktiskt inte Svemos fel.
Nej, absolut inte men om Svemo kunde få ut sina protokoll snabbare så skulle de privata protokollen bli ointressanta.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Neutral skrev:
2621575 Det är ju inte lätt att göra rätt när en "medlem" inte ens kan förstå att han inte är medlem...

Att rykten sprids bland folk som bara är intresserade av sitt, att minnesanteckningar kallas protokoll m m är faktiskt inte Svemos fel.
Mr negativ... Man har licens från SVEMO. SVEMO är den organisation som meddelar regeländringar och förser licenshållarna med information via deras media (svemo.se). Haka inteupp dig på att någon använder fel ord. Svemo är fortfarande söliga för det.

Mitt protokoll från mötet är samtidigt minnesanteckningar om du vill kalla det för det.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Swedie skrev:
2621829 Mr negativ... Man har licens från SVEMO. SVEMO är den organisation som meddelar regeländringar och förser licenshållarna med information via deras media (svemo.se). Haka inteupp dig på att någon använder fel ord. Svemo är fortfarande söliga för det.
Haha, kul att man ses som negativ när man försöker rätta till en del av den negativa kritiken runt Svemo. :D Enligt Svemos stadgar så är klubbarna medlemmar, inte förarna. Har du och Sandis en annan åsikt om det? Är poliser dåliga på att släcka bränder?

Visst är de långsamma på att publicera sina officiella protokoll. Jag tycker dessutom att protokollen är dåligt skrivna, endast mötesdeltagarna kan förstå innehållet ofta. Så, nu är jag ännu mer negativ fast mer överens med er övriga. :D
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Swedie skrev:
2621829 Mr negativ... Man har licens från SVEMO. SVEMO är den organisation som meddelar regeländringar och förser licenshållarna med information via deras media (svemo.se). Haka inteupp dig på att någon använder fel ord. Svemo är fortfarande söliga för det.

Mitt protokoll från mötet är samtidigt minnesanteckningar om du vill kalla det för det.
Vi som suttit i en organisationer av olika slag och skrivit/justerat massa protokoll får lite rysningar när du kallar dina anteckningar för protokoll. Det är oftast en jämrans skillnad och folk tror genast att det handlar om fattade beslut. Anteckningar kan ofta vara bättre om man får med lite substans från ev. diskussioner så min slutsats är att det var bra jobbat :tummenupp



Rent generellt nu ang inlägg på SH: "Tala till bönder på bönders språk" är ett gammalt talesätt som ofta funkar. Även om man har rätt i en högtravadne formulering kan man förenkla för sig själv och omgivningen genom att skriva så folk fattar vad det handlar om.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Supermoto skrev:
2621873 Vi som suttit i en organisationer av olika slag och skrivit/justerat massa protokoll får lite rysningar när du kallar dina anteckningar för protokoll. Det är oftast en jämrans skillnad och folk tror genast att det handlar om fattade beslut. Anteckningar kan ofta vara bättre om man får med lite substans från ev. diskussioner så min slutsats är att det var bra jobbat :tummenupp



Rent generellt nu ang inlägg på SH: "Tala till bönder på bönders språk" är ett gammalt talesätt som ofta funkar. Även om man har rätt i en högtravadne formulering kan man förenkla för sig själv och omgivningen genom att skriva så folk fattar vad det handlar om.

Vad detta egentligen har med saken att göra, och som du kan ta via PM är ju...

Jaja, du får ändå inte köra med en motard i RR-serien. :tungan
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top