Lelleträffen? Vad händer där?
edit: ganska self-explanatory på startsidan (http://www.lellesmc.se/lelles/)
japp ner och ta nån öl och hoppas på bra väder
Lelleträffen? Vad händer där?
edit: ganska self-explanatory på startsidan (http://www.lellesmc.se/lelles/)
Här kommer lite bilder på min bakdel...
Blev ganska bra tycker jag, skönt att slipp orginalets kluns till regplåtshållare.
Vad tycks?
Cleant! Men vad säger farbror blå om att bokstäverna skyms lite
Tja! Va e de för styre.....på biltema.....de måste ja fan kika upp! Men ja trore blir sportsbar 2.0 för mig ändå. (ninja650shop.com)
Men här har du iaf en sida me hur man de-/ -monterar styren på hojen
http://www.fortycaliber.org/
kolla efter.........Suburban Machinery Bar Installation........inget biltema styre men, lär ju va samma!
Tjena,
Hur har ni löst försäkringen på era er6n? Vilka priser slutade ni på? Jag kollade runt lite och fick helt hutlösa förslag. I klass med och ibland över vad jag har på min r1:a.
När jag först fick upp ögonen för er6 så satt jag och läste Bike där det skrevs om försäkringar från 1 tusing på landet till 5 tusen i stan. Jag hittade snarare priser runt 25k hel/hel
Tack på förhand!
Jag betalar 1540:- hel/hel hos bilsport & mc
är 33år bor ca 3mil utanför stockholm.. Sjukt billigt mot vad jag betalat för tidigare hojjar som legat runt 18,000:- halv/halv
Det är ju helt vansinnigt billigt. Är du nöjd med hojen i övrigt?
Hur har ni löst försäkringen på era er6n?
Jag betalar 1540:- hel/hel hos bilsport & mc
är 33år bor ca 3mil utanför stockholm.. Sjukt billigt mot vad jag betalat för tidigare hojjar som legat runt 18,000:- halv/halv
Hallå! Är du säker på att det är helförsäkring du har om det är en -08 borde det vara halvförsäkring med tanke på vagnskadegarantin?
Helt rätt!! Jag betalar 1540:- första året. Efter att vagnskadegarantin gått ut hamnar jag på ca 2400:- per år. Tänkte inte på det...sorry
men det är ändå sjukt billigt tycker jag
Inga problem alls...
Det sitter dock ett par plastpluppar inuti reglagen som hamnar i ett hål för att de skall sitta på "rätt" plats på styret.
Antingen borrar du hål i det nya styret, eller så knipsar du bort plupparna.
Det senare är att rekommendera då det är svårt att få det rätt annars och reglagen sitter fint där de skall ändå
Skall köra cross istället
För mycket oljegrus, koskit och idioter på vägarna för att man skall kunna köra som man vill.
Fast det blir nog nån billig hoj för "finåka" också.
Bygga budget caféräser eller nåt sånt.
Jag betalar 1540:- hel/hel hos bilsport & mc
är 33år bor ca 3mil utanför stockholm.. Sjukt billigt mot vad jag betalat för tidigare hojjar som legat runt 18,000:- halv/halv
Om ni klipper av "plupparna" så är det risk för att reglagen inte sitter riktigt stabilt utan snurrar runt sin egen axel. Även om man drar åt skruvarna max så klämmer reglaget inte riktigt åt styret. Så var det på mitt.
Någon som undrade över styre i tidigare inlägg? Jag har ett fatbar med adapter från Biltema,tycker det är helt ok+ det är billigt oxå haha.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |