Kanske även:tjoo. precis köpt mig en ER-6n -08. riktigt najs att köra.
någon som har tips på en bra sida med mycket tillbehör och så för denna modell?
www.mcweb.se/
Lycka till med hojen!
Kanske även:tjoo. precis köpt mig en ER-6n -08. riktigt najs att köra.
någon som har tips på en bra sida med mycket tillbehör och så för denna modell?
Riktigt snygga backspeglar Vart kommer dom från?Byte av styre skedde ikväll.
Blev ett Renthal på 802 mm i bredd, nya Ariete-handtag och Dice-styrändar (Valtermotoändar är beställda). Blev en klart annorlunda körställning som blir spännande att testa när vädret blivit bättre. Kan kasta upp några fler bilder sen på själva bytet.
Bilder:
Riktigt snygga backspeglar Vart kommer dom från?
Hej alla. Nu är det dags för en 2400 mila service. Har givetvis en mycket begränsad budget. Är det någon i Stockholmsområdet som har haft sin hoj inne på den servicen?
Skulle behöva hjälp med att hitta den billigaste verkstan som gör ett bra jobb.
Köpte som jag skrivit innan min -06 svart/guld för 41 000:-Jag måste sälja min hoj. Det är en silver/röd 06-a som har gått 530 mil. Den har ett Arrow kolfiberblås.
Behöver hjälp med att sätta pris. Vad kan man ta för den?
Byte av styre skedde ikväll.
Blev ett Renthal på 802 mm i bredd, nya Ariete-handtag och Dice-styrändar (Valtermotoändar är beställda). Blev en klart annorlunda körställning som blir spännande att testa när vädret blivit bättre.
EDIT:
Några fler bilder från själva monteringen. Orginal styrändar satt ganska rejält fast med loctite, men lossnade tillsist. Handtagen tog jag loss genom att köra in en skruvmejsel med lite 5-56 mellan och röra runt styret. Resten flöt på ganska bra.
Bilder:
Byte av styre skedde ikväll.
Blev ett Renthal på 802 mm i bredd, nya Ariete-handtag och Dice-styrändar (Valtermotoändar är beställda). Blev en klart annorlunda körställning som blir spännande att testa när vädret blivit bättre.
Är i valet och kvalet om jag ska slå till på en Er6a.
Ett riktigt bra exempel på snygg Er6 är PomPoms svarta modifierade hoj, toksnygg!
Men, räcker effekten till?
Visst, jag är rookie och effekten lär räcka till i början, men jag är rädd att man tröttnar?
Stadsåkning blir det minimalt utav, utan det kommer bli landsvägsåkning till 90% och jag är rädd att den inte kommer räcka till?
Vad är fin marschfart på en ER6, och hur funkar den att göra kvicka omkörningar på?
Ett riktigt bra exempel på snygg Er6 är PomPoms svarta modifierade hoj, toksnygg!
Visst, jag är rookie och effekten lär räcka till i början, men jag är rädd att man tröttnar?
Stadsåkning blir det minimalt utav, utan det kommer bli landsvägsåkning till 90% och jag är rädd att den inte kommer räcka till?
Vad är fin marschfart på en ER6, och hur funkar den att göra kvicka omkörningar på?
Angående styret; räckte alla slangar/kablar till? Vad kostade det? HUr är den att köra nu?
Tänker mig mest att man kanske tar upp ännu mer vind om man sitter upp som man gör på en naken hoj med armarne än mer utåtriktade, men kanske ger en bättre kör/styrkänsla?
Försök beskriva hur den är att köra nu..
Glömde nämna att jag tyckte det var riktigt snyggt. Frågan är om inte detta från Biltema ser likadant ut men till mycket billigare pris??
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1723&iItemId=135254
Behövde du byta styrfästen när du bytte styret? Och hur känns det i handlederna att köra den?
När jag böjde till mitt orginalstyre fick jag först en väldigt obekväm körställning i handlederna då styret vart för "rakt". Så fick böja till det lite mer "mot mig" om du fattar? Svårt och beskriva men, aa.. Hur är det att köra längre sträckor i handlederna är min fråga?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|