Men 125 och 250 är väl inte prototyp, och det är ju menat att det är 250r som klass som ska ersättas med en annan klass.
125 o 250 är prototyp. du får bygga precis som du vill inom reglerna.
Men 125 och 250 är väl inte prototyp, och det är ju menat att det är 250r som klass som ska ersättas med en annan klass.
Godmorgon. Hur länge har du sovit?Finns det någon anledning till att man vill gå ifrån 2t? Utveckling av hojarna sker ju fortfarande, 2t är grymt stort världen över och det är ju mer racing över det än någonting annat?
som sakt, det är aprilia och ktm (någon honda?) Personligen så tycker jag att det är lite dåligt
Eller varför inte göra 4-t 400cc just för att hålla ner kubiken lite?jag har inte läst allt, men jag håller med swedie (post #32)
som sakt, det är aprilia och ktm (någon honda?) Personligen så tycker jag att det är lite dåligt
jag är för 4takt 600 istället för 250 knal
Längtar.
Eller varför inte göra 4-t 400cc just för att hålla ner kubiken lite?
Så de får behålla sin smidighet och kurvhastighet som de har idag...
Blir även lite mer prototyp över det hela än standard 600cc..
Eller varför inte 4-t 250cc och turbo!!!!
Eller varför inte 4-t 250cc och turbo!!!!
Som det ser ut nu är den kvar till och med 2013 om jag minns rätt. Det kan dock ändras men med tanke på hur stark den klassen är och hur bra den är för unga förare har jag svårt att se att de kommer byta ut den i brådrasket.Lite OT kanske
Kommer 125 cc klassen vara kvar som 2 T eller blir någon form 4 takt motor på 400 -600 cc där också.
Jupp, 250 2-takt är säkert en bättre hoj för mellanklassen om man bara ser till maskin och ekonomi för stallen, men finns det inte nog med intresse bland tillverkarna har man nog inget val än att göra om klassen.
På 500-tiden kunde det ju vara 35 ekipage på griden och även wildcard och små tillverkare hade chansen. Idag har ett proffsteam som Roberts inte en suck.
MotoGP är ju ett monumentalt misslyckande, är det något att ta efter det?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|