Eviga frågan; Biltema racing olja

Jag tror att 5-50 oljan han hänvisar till är en vanlig motorolja för bil
 
Ja vad ska man säga:hihi.Fortsätt handla på biltema den som vill det.Jag kör med RIKTIG olja dum som jag är bara för att jag är lurad av reklamen:gråta:hihi.Jag förstår väl att det finns dom som åker runt i en gammal volvo amazon med en slut b18 som oljan rinner rätt igenom.Jag har ny Hoj och jag har råd med RIKTIG olja,men hojen kanske skär av den då,men då får man ju en ny på garantin,inte med bt olja i:).Men som sagt jag byter bara olja 2ggr per år så det är ingen stor kostnad.
 
Ja vad ska man säga:hihi.Fortsätt handla på biltema den som vill det.Jag kör med RIKTIG olja dum som jag är bara för att jag är lurad av reklamen:gråta:hihi.Jag förstår väl att det finns dom som åker runt i en gammal volvo amazon med en slut b18 som oljan rinner rätt igenom.Jag har ny Hoj och jag har råd med RIKTIG olja,men hojen kanske skär av den då,men då får man ju en ny på garantin,inte med bt olja i:).Men som sagt jag byter bara olja 2ggr per år så det är ingen stor kostnad.

Åhhh, tänk att någon gång ha råd att hälla riktig olja i hojen.....:Bugar
 
Det som stör mig är viskositeten och förpackningsstorleken. Det tog 4 år innan man såg 4liters dunken, ska jag behöva vänta 20år innan den finns i 20l då? Nä, jag får snällt hålla mig till Motul 60liters för 70kr/lit :gnissla
Var handlar du den?
 
Så mina NGK-tändstift jag köper nere i Europa för SEK 23 är sämre, en tredjedel så bra, än de jag köper i Svedala för 60:- ???
Jeflar, jag får ju ingen dekal...

Hur ofta byter du stift på hojen då?Brukar ha hojen max 3år,sedan köper jag en ny,så jag vet ej när dom ska bytas:)
 
Det är ju snarare ett argument som används när förmågan att förklara brister.
Stenmark är ju rätt känd för att åka skidor o sina fysiska prestationer men inte för att vara en duktig retoriker.

Nja, det kanske inte är som retoriker han är känd i förstone. Däremot är han känd för sina korta och kärnfulla uttalanden. Hela hans sätt att formulera sig vittnar dessutom om en människa med ett fokus utöver det vanliga. En rationalitet som gör att han inte spiller tid på oväsentligheter som distraherar från vad han satt sig för att uppnå. Mångordighet är inte synonymt med retorisk förmåga, ibland tvärtom. Möjligen kan detta inlägg ses som ett exempel på det.

Att han inte trivs i intervjusituationen är tydligt, helt annan sak.
 
Jo men visst. Nu råkar jag ju inte vara en specialist på just Stenmark. Men brist på kunskap hindrar ju inte på SH tänkte jag så jag gav mig bara hän.

Förlåt! :juholt
 
Hur ofta byter du stift på hojen då?Brukar ha hojen max 3år,sedan köper jag en ny,så jag vet ej när dom ska bytas:)

Då får du ju aldrig veta om det lönade sig med den dyra oljan. Seså kör nu 200000 km o så får du reda på både när stift skall bytas o när ventilerna skall justeras.

Sen nu till o kolla meken på servicen när han häller i oljan så det blir vad som står på kvittot. :)
 
Mycke tycka lite veta som vanligt på SH.

Tröttsamt med massa subjektiva utsagor om sådant som är avancerat o prova för att få signifikans i, både för fordons o kemindustrin.

Gillar i allmänhet inte folk som skriver o säger saker utan att veta.

Själv vet jag inget annat än om det är rätt klassning eller inte på oljan o är nöjd med det.

Jo men visst. Nu råkar jag ju inte vara en specialist på just Stenmark. Men brist på kunskap hindrar ju inte på SH tänkte jag så jag gav mig bara hän.

Förlåt! :juholt

........

........eller varsågod att snacka lika mycket skit som vi andra.
 
Precis. Tack för hjälpen med att få fram min åsikt 1ggr till o själva poängen 2 gånger. Jag var ju lite sarkastisk när jag skrev att jag inte är specialist på Stenmark.


Men det jag skrev först om Stenmark var ju inte fel heller, eller hur?
 
Hur ofta byter du stift på hojen då?Brukar ha hojen max 3år,sedan köper jag en ny,så jag vet ej när dom ska bytas:)
Har man ekonomi för hojbyte vart 3:e år så kan man ju betala utan att bekymra sig. Alla har inte det..
Stiften i denna lev är till bilarna, BCPR7ES resp BCPR8ES.
 
Då får du ju aldrig veta om det lönade sig med den dyra oljan. Seså kör nu 200000 km o så får du reda på både när stift skall bytas o när ventilerna skall justeras.

Sen nu till o kolla meken på servicen när han häller i oljan så det blir vad som står på kvittot. :)

Har aldrig påstått vad som ska vara lönande eller inte vad gäller olja,det skiter jag i,som jag sa tidigare så häller dom i den oljan som står på hyllan,och jag pekar på.:) Har varit med många gånger vid service och kollat,om jag inte varit upptagen med att varit ut och provat någon valfri hoj i butiken:)Nää så långt vill jag inte köra med hojen,tar ju flera år,vill ju ha nytt:).
ps jag tankar på 98oktan eller vpower i stället för 95,om jag kommer åt,fast märks ingen skillnad,är väl något psykiskt bara.
 
Tacka vet jag olivolja, den går ju o smaka på för o avgöra kvaliten. Utan att dö.
 
nu har jag orkat mig igenom allt ni har skrivit. och det finns bara en sak att konstatera , man pratar om klassningar fram och tillbaka och när det visas att bt oljan har rätt klassning så hävdar belackarna att eftersom den är så billig så ligger den förmodligen alldeles för nära gränsen. och förespråkarna kommer i många fall med prat om att folk är dumma i huvet.

det enda konkreta som kommit fram i tråden är
1.BT's olja håller olika klassificeringar.
2. Ingen har en aning om vad det är för olja i BT´s förpackningar vilket gör att man vet precis lika lite om hur nära bt's som andra oljor ligger klassgränsen .
3. OKQ8 oljan är billigare , men den är fortfarande bättre än BT olja eftersom ju BT olja är billig sletolja enligt insatta människor som inte heller dom har en aning om vad som finns i flaskan.

så ett stort grattis till er alla.

Ni har kommit fram till ........ingenting


ja bortsett från dom få personer som faktiskt hade kört med oljan och kunde konstatera att inget har hänt .
 
nu har jag orkat mig igenom allt ni har skrivit. och det finns bara en sak att konstatera , man pratar om klassningar fram och tillbaka och när det visas att bt oljan har rätt klassning så hävdar belackarna att eftersom den är så billig så ligger den förmodligen alldeles för nära gränsen. och förespråkarna kommer i många fall med prat om att folk är dumma i huvet.

det enda konkreta som kommit fram i tråden är
1.BT's olja håller olika klassificeringar.
2. Ingen har en aning om vad det är för olja i BT´s förpackningar vilket gör att man vet precis lika lite om hur nära bt's som andra oljor ligger klassgränsen .
3. OKQ8 oljan är billigare , men den är fortfarande bättre än BT olja eftersom ju BT olja är billig sletolja enligt insatta människor som inte heller dom har en aning om vad som finns i flaskan.

så ett stort grattis till er alla.

Ni har kommit fram till ........ingenting


ja bortsett från dom få personer som faktiskt hade kört med oljan och kunde konstatera att inget har hänt .

Ha ha ja,är det inte ett forum.Är ju lika på alla:)
 
nu har jag orkat mig igenom allt ni har skrivit. och det finns bara en sak att konstatera , man pratar om klassningar fram och tillbaka och när det visas att bt oljan har rätt klassning så hävdar belackarna att eftersom den är så billig så ligger den förmodligen alldeles för nära gränsen. och förespråkarna kommer i många fall med prat om att folk är dumma i huvet.

det enda konkreta som kommit fram i tråden är
1.BT's olja håller olika klassificeringar.
2. Ingen har en aning om vad det är för olja i BT´s förpackningar vilket gör att man vet precis lika lite om hur nära bt's som andra oljor ligger klassgränsen .
3. OKQ8 oljan är billigare , men den är fortfarande bättre än BT olja eftersom ju BT olja är billig sletolja enligt insatta människor som inte heller dom har en aning om vad som finns i flaskan.

så ett stort grattis till er alla.

Ni har kommit fram till ........ingenting


ja bortsett från dom få personer som faktiskt hade kört med oljan och kunde konstatera att inget har hänt .

Nu finns det ju en helt sanslöst eminent tråd om just oljor här på forumet skriven av en väldans kunnig herre där man kan läsa mycket matnyttigt om ämnet, alla trådar sen dess (och många innan dess med) tenderar att bara ramla ner i sandlådan. :D
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top