Thundercat
Ringmärkt
Här är en annan som jag har som favoritfotograf.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=373957
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=373957
kajlyl skrev:En Olympus MY 800 kanske eller en Sony DSC-U60(fota under vatten) tuffare men sämre bildkvalitet.
Slappa skrev:Hmm hittade ingen modell som hette MY 800, behöver inte vara nån värsting men den ska ta hyfsade bilder iaf och vara stryktålig.
Sonyn verkade lite skum
eisbaer skrev:Bilderna förväntades vara betydligt skarpare direkt ur kameran. Det är skillnad men inte som jag tänkt. Det ställer framtida inköp i ett visst perspektiv. Skita i den s k skärpan och bara gå efter ljusstyrka.
Micke O skrev:Ok, kanske man ska ha i åtanke vid framtida inköp som sagt. Vad har du för kamera? Om det är en Canon, vad använder du för inställningar i kameran (skärpa mm)?
eisbaer skrev:Mnee, D70. Skärper inte upp nånting i kameran. Vettigare att göra det efteråt istället.
morlock skrev:Kaliz; Jag har själv T7an. Kameran tar otroligt liten plats och är snabb. Jämfört med T5an är den bra mycket tunnare (5mm) och har ett metallchassi jämfört mot T5ans som också har ett metallchassi, men som känns väldigt plastigt i jämförelse. ( )
Gemensamt med alla små kameror är att det kan vara svårt att fota skarp när det är dåligt med ljus och med det faktum att kamera är liten.
Har väl inte fotat nå extremt mycket, men man blir väl en bättre fotograf om inte annat om man måste anstränga sig vid bökiga förhållanden. =)KaliZ skrev:..aha.. en bra synpunkt. Alltså blir bilderna riktigt dåliga eller? Jag menar så du upplever det som ett stort problem jämfört med en lite större kamera?
//KaliZ
morlock skrev:Har väl inte fotat nå extremt mycket, men man blir väl en bättre fotograf om inte annat om man måste anstränga sig vid bökiga förhållanden. =)
Bifogar några bilder som jag knäppt med T7a. Bilden på bron är med lång siutare. iom att det var i princip bäcksvart när det fotot togs. Annars tror jag resten är fotade med automatik.
Det är inget större fel på den, lite långsammare uppstart/tid melln kort. Sämre skärm och inga svenska menyer. Annars en välbyggd maskin det också, även T3/33.KaliZ skrev:Det var fina bilder. Duger gott till det jag ska använda kameran. Huvudsaken är att man tar den med sig!!!
Kom att tänka på att det fanns en gammal som hette T1...är den helkass eller vad är det för nackdel med den?
//KaliZ
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |