I den prisklassen finns 350D och D70 men även Konica Minolta 5D, alla dessa tar grymma bilder och om du inte har objektiv sen gammalt är frågan bara vilken du trivs bäst med... bara att åka o klämma!twinner skrev:Varför ska jag Ha en Canon eos 350D istället för en Nikon D70?
Frågar...det är en jävla djungel.DEt är liksom inte bara att tjacka när det är så mycket pengar.
twinner skrev:7 990:- För dåde Nikon D70 och EOS350,samma tillbehör (18-55) men olika kameror,8mpix Vs 6 Mpix...Vet liksom inte hur jag ska göra,8 mpix är ju lite överdrivet för en amatör kanske.Antar att det är objektiven som avgör dom slutliga resultaten.
Ska kolla Minoltan..
twinner skrev:Vad är det för skillnad på D70s och D50 egentligen?
för att förenkla det grymt mycket: Avancerad/Nybörjaretwinner skrev:Vad är det för skillnad på D70s och D50 egentligen?
EZrideR skrev:För att klargöra en sak skriver jag detta...
Nikon har dragit tillbax alla sina D70 för att öka försäljningen av D70s...
För er som funderar på Digitalsystem kamera kolla över D50n... jag är nöjd med den...
kameran:
Nikon D50
Sigma: 18-55 50-200
512 MB SuperSD
Hama stativ
Om nån är intresserad får ni höra av er så laddar jag upp några bilder för er...
Micke O skrev:Om du har problem med att lillfingret "hänger i luften" under kameran så känn på kamerorna med vertikalgrepp monterat. 350:n är för liten för mina händer, 300:an hade gärna fått vara större än vad den är men funkar bra med vertikalgrepp, då kan man dessutom ha 2 batterier i om man vill (i vissa kan man köra med AA-batterier till nöds) vilket gör att man får lite mer tyngd i kameran.
kajlyl skrev:för att förenkla det grymt mycket: Avancerad/Nybörjare
eisbaer skrev:Om det är grymt förenklat finns det nog ingen mening att posta det.. :kocko KETTING
Tänk på att kitzoomarna 18-55+55-200 inte är skarpa för fem öre, har man inte så höga krav (vilket man inte har i början) så duger de fint dock. Vill man lägga lite mer pengar finns det bättre alternativ duh.
twinner skrev:Alltså jag vill såklart inte ha ett jävla kitobjektiv egentligen
Man kanske ska köpa ett d70-hus och ett bra objektiv istället
Men det får inte kosta alltför mycket.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|