Thundercat
Ringmärkt
NR.X skrev:2243691Kan bara säga
Tack för all hjälp.
Så dj¤%#¤" nöjd
/X
Släng upp lite bilder i fototråden i datorcentralen.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98533
NR.X skrev:2243691Kan bara säga
Tack för all hjälp.
Så dj¤%#¤" nöjd
/X
Esquire skrev:2244001Digital systemkamera för att vara lite mera exakt.
Den som det lutar åt att det kanske kommer att bli är en Canon EOS 350D med 18-55mm objektiv, finns många billiga paket med den kombinationen. Nikon D50 är billigare, men det känns ändå inte riktigt som att jag vill ha den. Canon EOS 30D skulle jag gärna vilja ha, men den är ju ett par aningar dyrare och det känns som mycket pengar när man inte ens provat att fota med en digital systemkamera tidigare.
Mina tidigare erfarenheter at systemkameror är en 30år gammal Pentax K1000 med 28mm, 50mm och 105mm objektiv med skylightfilter på alla objektiv. Skittrevlig kamera som är väldigt manuell. Men nu börjar det kännas som att det är dags att gå över från analogt till digitalt, om inte annat så tycker plånboken att det svider med analogt fotograferande.
Så jag har några frågor:
1. Finns det några kända fel eller brister hos 350D?
2. Jag funderar även på att köpa ett extra teleobjektiv, troligen i så fall ett Sigma 55-200 telezoom. Låter det som en idé, eller ska man slanta upp dubbelt så mycket för Canons motsvarighet? Eller har ni något annat förslag?
3. Filter. Vad ska man ha? UV-filter och komplettera med att ha ett polarisationsfilter med sig i fotoväskan?
4. Minneskort. Minne kan man aldrig ha för mycket av, men hur långt klarar man sig med t.ex. 1GB?
5. Andra tillbehör som kan vara bra att ha?
Har redan stativ. Och ja, det är bra att ha.Thundercat skrev:22441045. Stativ är bra att ha.
Esquire skrev:2244253Har redan stativ. Och ja, det är bra att ha.
Sant. En bra blixt sitter ju aldrig i vägen. Men de är så obscent dyra.Thundercat skrev:2244406En blixt är bra att ha också.
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemid=4209615
Esquire skrev:2245886Sant. En bra blixt sitter ju aldrig i vägen. Men de är så obscent dyra.
MikkE skrev:1366488För dig som ska köpa fotokamera
......... [text]
mvh
Micke
Bus-Bo skrev:2627777Funderar lite på Canons IXUS serie, men jag är just nu lite vilsen. Kom med förslag, jag är öppen för alla.
Bus-Bo skrev:den är att kunna dokumentera min utlandstjänst
Vill ju till Afghanistan, men det blir Kosovo igen. Det är väl inget att hänga läpp för men Afg. är hetare, det är bara så.Slappa skrev:2627883Får man fråga vart du ska?
Kosovo?
Afganistan?
Avundsjuk, vill också ut!
ozeo skrev:2683876om man ska ha en digitalkamera för runt 1000-1500:-
vad ska man kolla på..
vet att dom e billiga o inte bäst men blir de hyffsade bilder duger det.
ska man kolla på pixels, opt zom el digital eller nå annt?
kanske ev nå tips?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |