1 - Är det jag som är pudeln då?
2 - Hittar inget kontroversiellt där när jag kollade, inläggen var så välpolerade så änglarna gråter? Det var inget underforum?
3 - Nope, det jag vet är att duktigt mycket resurser satsats på en endagars instruktörsutbildning. Trots det blir det
smisk på stjärten av försäkringsbolagen...
4 - men vad var det som var så farligt då?
SMC är en ideell organisation, beroende av oss medlemmar för all verksamhet. Det innebär att vi förmodligen har en genomsnittlig representation av hojåkare som även är verksamma inom organisationen.
SMC Riks och kansliet försöker så gott det går samla in skarorna och hålla en gemensam linje, men med tanke på den demokratiska strukturen så får vi räkna med att alla åsikter finns representerade och ibland kan låta göra sig hörda. Det kan t ex gälla säkerhetsutrustning (där vissa är talibaner, vissa att träskor minsann ger en frihetskänsla), om resurser ska användas till partaj, politiskt arbete eller pajkastning eller nödvändigheten i att vi frivilligt försöker hålla hastigheterna på en rimlig nivå.
Men visst blev jag nyfiken på vad Du hittat, mest glädjer det mig dock att Du med flera är så engagerade i SMC:s arbete! Bra där