Instant-Suicide
Ny medlem
Så är det, men vad jag försökte säga var att det är inte lag på att bilarna ska vara spärrade, som du påstod, det är bara något biltillverkarna hittat på själva och inte lagstiftarna.Det är som sagt något dom gör av flera anledningar. Många bilar har inte däck som är godkända för hastigheten, det vet jag både sen förra bilen och bilen jag har nu. Den är spärrad, men om jag lämnar in den hos BMW så tar dom inte bort spärren helt, utan flyttar upp den till 305 km/h, detta pga att däcken inte är klassade för högre farter. Nu kan man ju fråga sig varför man sätter på såna däck på en bil som bevisligen klarar mycket mer.
"Mycket pengar och tid" är ju en defenitionsfråga. Kompressorkit kostar drygt 50k och tar under 20h att installera om man är någorlunda händig.
Med ett sådant får en 540 E39 411BHP(motsvarar ca.470-490Hk i motorn).
Skyddsutrustning för att köra hoj kostar ca. 20k och försäkringen något liknande per år, om man inte är gubbe ....
Ja du har en poäng där, vissa älskar att skruva andra avskyr det . Dessutom syftade jag på den bmwen som det pratades om i tråden, dvs den som hade m5-motor o annat gott, och då sticker notan iväg riktigt rejält! Som någon sa, köp skydd från tyskland så sparar du 10k .
Men som sagt, definitionsfråga
Last edited: