Eniac
Hojåkare i exil
:corn
Gissa kan man alltid...frågan är om du gissar så bra.
Jag är 22år och har funderat på en R6:a eller liknade en tid, men struntat i det eftersom en helförsäkring på 75 lax, inte är något som min plånbok klarar av
Surfade lite på Yamahas hemsida nyss och såg följande mening:
” Är föraren vid skadetillfället under 24 år tar Bilsport & MC ut en extra ungdomssjälvrisk på 1.000 kr”.
Det betyder alltså att jag kan skriva försäkringen på min far och om jag råkar ut för något, så blir konsekvenserna inte så stora?
Det är inte riktigt enligt regelverket, men ni förstår vad jag menar?
Vore tacksam för era synpunkter. Om detta sätt nu är möjligt, så vore det underbart.
ska ni skenförsäkra kan ni lika gå ut o stjäla andras hojar också..... Snattare och andra tjuvar m.m lär jag gärna en läxa så de förstår vad som är ditt och mitt.
Tack för svaren! Både vettiga och mindre vettiga...
Med frågan så ville jag se hur ni har löst de dyra försäkringspremierna. De flesta verkar ha bitit i det sura äpplet och försäkrat som sig bör. Medans andra har skenförsäkrat.
Jag borde kanske anat vad som skulle hända med tråden (gjorde misstaget att inte använda SÖK)... Jävlar vad många som tände till på skenförsäkring! Var finns ni när man står med motorn isär och behöver hjälp på stubinen??
I första hand så vill jag försäkra på mig själv och hittar jag en vettig lösning så tar jag den. Jag ska kolla runt lite på försäkringar och blir det för dyrt, så gör jag nog som bolagen vill och väntar tills jag är 25. (det är ju bara två sommrar dit)
Jag drömmer vidare...
Under tiden får jag väl roa mig med ännu en motard
Blisport och mc försäkrar inga nyare sporthojar över huvud taget. Har för mig att dom måste vara äldre än -97
Varför skall vi inte kunna utnyttja kryphål som försäkringsbolagen om de hittar ett som är som ett knappnålshuvud så mosar de igenom elfanter hela tiden därigenom om de kan suga av oss mer pengar.
Och NEJ jag står själv för min försäkring!! Men jag förstår folk som tänker på detta sätt och utnyttjar till ekonomisk fördel, man hör ju dagligdags folk som står på bilen för det är så dyrt för sonen och dottern att försäkra. Så "skenförsäkra" är nog vanligare än vad vi tror, skall det vara fulare att göra det med en hoj än en bil
Folksam
Åretruntförsäkring gäller för:
Föraren eller person skriven och bosatt på samma adress som föraren*
Inga problem på Folksam om du bor hemma hos din far.
Edit: Kom ihåg att här på SH är det ok att svartjobba men inte att "skenförsäkra"
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|