Lustigt, det är alltid de som tycker att skenförsäkring är ok som skriver att alla här tycker att svartjobb är ok men inte skenförsäkring.
Kom ihåg att här på SH är det ok att svartjobba men inte att "skenförsäkra"
Fortfarande bara du som pratar om svartjobb... Jag tycker inte att svartjobb är ok, är det då ok för mig att tycka att skenförsäkrare är svin?
Det är mycket man inte får göra. Har du några kompisar som tar emot en hundring för att passa grannens barn då? Svartjobb är också tjuveri vettu...
Speciellt som man betalat en herrans massa pengar under 35 år utan att ta ut något, peppar peppar.....
Lustigt, det är alltid de som tycker att skenförsäkring är ok som skriver att alla här tycker att svartjobb är ok men inte skenförsäkring.
Fortfarande bara du som pratar om svartjobb... Jag tycker inte att svartjobb är ok, är det då ok för mig att tycka att skenförsäkrare är svin?
Det kanska är syftningsfel i din mening men när sa jag att jag tycker att det är ok att skenförsäkra eller att alla tycker det är ok med svartjobb?
Vissa verkar inte förstå att vissa FB illåter denna typ av försäkring om man bor under samma tak. DET är inte att skenförsäkra. Dessutom så är jag övertygad att de som gormar högst om skenförsäkringar här på SH inte skulle ha ngt emot att ta emot ett par hundringar för en tjänst "vänner emellan". Hur kan jag vara övertygad om det? Jo, dubbelmoralen på SH saknar mostycke. Menar jag då alla på SH? Nej, jag generaliserar. Kan man inte utläsa dubbelmoralen mellan raderna, borde man vara lite mer uppmärksam.
Ja det är väl en mycket enkel jämförelse. Tycker du inte? En hundring för att passa barnen?
Du få tycka precis vad du vill. Det är det som är det fina med ett fritt land men fan om jag kommer på dig att på något sätt någon gång utnyttja samhället för egen vinning
Men bara så du vet; om du "hjälper" en bekant någon gång, glöm inte arbetsgivaravgifterna
Tycker inte ditt resonemang leder nån vart. Du tycker det är ok att fuska med försäkringen eftersom andra fuskar med skatten
Jag repeterar:
När sa jag att jag tycker att det är ok med skenförsäkring?
Mitt resonemang var:
Dubbelmoral. Inte ok att skenförsäkra, ok att ta emot betalning för en....
äh glöm det... jag skiter i vilket. Jag betalar min egen försäkring och jag betalar tillräckligt med skatt.
Självklart inte, men jag har svårt att tro att det kommer att ské. Det kostar alldeles för mkt att lägga till något i ett avtal. Då är det bättre att dissa kunden så länge det inte handlar om en helförsäkring till en dyr sportbil.2819915Så till vida att om inte säljaren har skrivit in vad han "tycker" i försäkringsavtalet!!
/Fürstenhoff.
Fråga:
OM!! ett försäkringsbolag godkänner att pappan eller mamman i familjen står för mc & försäkring med vetskapen om att ett eller fler barn utnytjar mc - barnet/barnen kanske till och med äger en del i mc - är det också att klassas som en sk skenförsäkring då försäkringen med all säkerthet hade blivit dyrare om barnet stått för den med en far/mor som i bland utnytjade mc??
Fråga:
OM!! ett försäkringsbolag godkänner att pappan eller mamman i familjen står för mc & försäkring med vetskapen om att ett eller fler barn utnytjar mc - barnet/barnen kanske till och med äger en del i mc - är det också att klassas som en sk skenförsäkring då försäkringen med all säkerthet hade blivit dyrare om barnet stått för den med en far/mor som i bland utnytjade mc??
Om jag eller annan person har tillgång till en mc som är registrerad på ett företag år efter år är det också att klassas som en sk skenförsäkring??
Bara nyfiken hur dessa fall ses här på moralens forum SH!!
/Fürstenhoff.
Ska bli kul att höra gnället när dagens skenförsäkrare växer upp och upptäcker att dom inte har råd att försäkra hojarna då heller, för att dom redan grävde sin egen grav i yngre dar.
vad är då det här??
Min sambo köpte en bil förra sommaren för att vi skulle ha en vettig bil för henne att övningsköra i (min avet man aldrig om dom startar).
Hon köpte alltså bilen för sina pengar ca 120000. Om vi hade satt henne som ägare på bilen hade det varit mer än dubbelt så dyrt än när den är skriven på mej som har haft KK sen -96.
Således har jag fått en ny bil som hon sedan ska köra... Är då detta fel??
Det tycker inte JAG, FÖRSÄKRINGSBOLAGET eller någon annan heller tror jag..
Varför är det sån skillnad på bil å MC??
Om bolaget inte ser det som fel, SÅ ÄR DET INTE FEL!!
Antar att ni som inte skenförsäkrar inte heller skulle använda er av försäkringen om ni kört för fort, kört på bakhjulet ect.. etc....
Väx till er nu för helvete!!!
/Andreas
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring