Feminism i ett nötskal

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Å andra sidan finns de viktiga orden "Jag vet inte hur jag skulle hantera det..." med också. De som redan idag vet detta är kanske att gratulera?
Plus att vi har pratat med honom om sex, gränser och övergrepp. Han vet vad som gäller, han vet vad han har att förhålla sig till. Han vet att om det kommer fram att han tilltalat, direkt eller på nätet, en tjej som hora så kommer det att ge honom problem. Det kan tydigen ses som brist på kärlek, jag har mest sett det som att vi anser att han är en tänkade varelse som kan göra medvetna val...

För övrigt har jag kommit på att jag inte skulle stötta honom om han kom och klagade på att läraren i skolan skulle vilja att han la undan mobilen eller tog av sig mössan heller. Även där hade jag stått på lärarens sida.
Kärlek och tillit handlar inte om att alltid utgå ifrån att ens barn är osyldiga och ömtliga varelser som utan ansvar kan agera som de vill. Det är inte heller skadligt för dem att veta vad som krävs och förväntas av dem och vilka konsekvenser brott mot detta kan få.

Varför inte fostra till hur han bör bete sig istället för hur han inte skall bete sig?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Varför inte fostra till hur han bör bete sig istället för hur han inte skall bete sig?

Jag tror inte det hjälper att sitta och predika hur någon ska bete sig eller för den delen inte bete sig. Vill man nå framgång bör man själv vara vägledande och föregå med ett gott exempel. Leva som man lär med andra ord. Det tror jag är nyckeln till att nå framgång i fostran av barn. Skiljer sig ord från handling väger det man säger inte särskilt tungt. Redan där misslyckas många i sin fostran av sina barn tror jag.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Du tycker inte att det är en liten, liten övertolkning av vad jag har sagt? Eller tror du på fullt allvar att det enda jag gör med mina barn är att sitta och skrämma dem till lydnad?
Självklart bygger all uppfostaran på en balans mellan morot och piska men ska jag verkligen behöva skriva ut det???

Det du sklriver är verkligen fint men jag tror inte du hittar en förälder någonstans eller någonsin som har levt upp till det. Tanken delas dock av ett antal batikklädda socialtanter, fast de brukar ju inte vara så framgångsrika i sitt uppsåt.

Ska jag hårddra inlägget, vilket jag vet är orättvist men det var ju lite så det blev för mig, så innebär det även att vi bör avskaffa fängelser och böter förutsatt att du inte har en tanke om att det som är effektivt för barn skulle vara ineffektivt för vuxna.

Som sagt: Jag ber om ursäkt för min hårda tolkning, gillar normalt dina inlägg. Lite som med mig och Markus, fast tvärtom. Nu hade jag hittat det korn som även blinda hönor finner ibland!:yoparty

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ska vi tacka feminismen för detta?

Jag ser inga problem med det där. Personen längst ner till vänster går dessutom under namnet "Fittkorv". Lysande humor!
Människor har alltid haft udda specialintressen, och det blir väldigt grått och trist om Alla ska se ut som Arnold. För att inte snacka om problemen med steroidtillgång och trängsel på gymmet.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Det blir inte bättre för att du fortsätter skriva rena dumheter.
Du kan dock komma ihåg att allt detta började med att du, på extremt lösa grunder, tolkade att jag inte känner kärlek eller respekt för mina barn eller att mina barn inte skulle känna det från mig. Vad f-n vet du om det?
Att du verkar tycka det är skrämmande att jag förväntar mig vissa beteenden av mina barn och inte accepterar andra är ditt problem.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag ser inga problem med det där. Personen längst ner till vänster går dessutom under namnet "Fittkorv". Lysande humor!
Människor har alltid haft udda specialintressen, och det blir väldigt grått och trist om Alla ska se ut som Arnold. För att inte snacka om problemen med steroidtillgång och trängsel på gymmet.

Hur andra snubbar vill se ut är deras problem. Jag tänkte mest på den kvinnliga utvecklingen som är helt galen.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hur andra snubbar vill se ut är deras problem. Jag tänkte mest på den kvinnliga utvecklingen som är helt galen.

Menar du allvar? Killar får hålla på med bodybuilding men inte tjejer? Vilken sten har du krupit fram under?
Utveckla gärna. Så jag inte misstolkar. Är det så att du upplever starka, vältränade kvinnor som ett hot?
Själv tycker jag inte rippade övermuskulösa kroppar är speciellt snyggt oavsett kön, men det är fan så mycket vettigare att hålla på med än att vlogga om smink.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är det bara jag, som upplever en tydlig tendens till "är du inte med oss är du emot" när det kommer till Fi? Speciellt om det är en kvinna som uttrycker att hon inte stödjer Fi.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Menar du allvar? Killar får hålla på med bodybuilding men inte tjejer? Vilken sten har du krupit fram under?
Utveckla gärna. Så jag inte misstolkar. Är det så att du upplever starka, vältränade kvinnor som ett hot?
Själv tycker jag inte rippade övermuskulösa kroppar är speciellt snyggt oavsett kön, men det är fan så mycket vettigare att hålla på med än att vlogga om smink.
WTF
Jäklar vad detta var en het sten att lyfta på.

Sa jag någonstans att jag ansåg att killar skulle se ut som Arnold?
Jag skrev för att förtydliga. " Hur andra snubbar ser ut är deras problem." Kommenterade inte ens eurovisionfjollan, vill han se ut på det sättet så är det hans problem/glädje.

Och JA jag anser att en kvinna ska se kvinnlig ut! Det är då dom är snygga i min smak. Övermuskulös är inget som passar mej.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
WTF
Jäklar vad detta var en het sten att lyfta på.

Sa jag någonstans att jag ansåg att killar skulle se ut som Arnold?
Jag skrev för att förtydliga. " Hur andra snubbar ser ut är deras problem." Kommenterade inte ens eurovisionfjollan, vill han se ut på det sättet så är det hans problem/glädje.

Och JA jag anser att en kvinna ska se kvinnlig ut! Det är då dom är snygga i min smak. Övermuskulös är inget som passar mej.

Då kan du hålla dig till de kvinnor som passar din smak och låta övriga se ut som de vill, utan att behöva kommenteras av dig. Det är en viss skillnad på att tala om vad man själv har för smak och föredrar och att tala om hur alla av ett visst kön borde se ut.

Du verkar ju anse att männen får se ut som de vill, varför anser du då att kvinnorna finns för att behaga dina ögon?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Är det bara jag, som upplever en tydlig tendens till "är du inte med oss är du emot" när det kommer till Fi? Speciellt om det är en kvinna som uttrycker att hon inte stödjer Fi.

Det har inte jag märkt, faktiskt. Jag stödjer inte Fi, men jag är för ett jämställt samhälle där alla har rätt till sitt eget liv utan att behöva få negativa kommentarer om det. Det kanske är det som skiljer i så fall? Eller så handlar det om extremister eller folk som inte kan rannsaka sig själva, vilket jag kan lova finns på motsatta sidan också.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Schyman stod och orerade på G Adolfs här i Malmö när jag passerade igår. Hade inte tiden att lyssna på henne, (och så är jag övertygad om att det kan inverka menligt på ens hjärnfunktioner), men jag förstod iaf att det var en studie i demagogi, nordkoreastyle.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det finns säkert en eller två överdrifter eller felaktigheter i denna sammanställning men att den ens är lite rätt bekräftar väl hur sinnessjuk kvinnorörelsen är.

Att de samtliga är extremister och inte tolererar oliktänkande har väl offerkoftor som Maria Sveland, Tiina Rosenberg och Ebba Witt-whatever styrkt sedan länge.

Jag är däremot extremt nöjd att de går framåt. De och SD är enda hoten mot en VPK-inkluderad majoritetsregering.

:)

uploadfromtaptalk1400057110873.jpg

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Då kan du hålla dig till de kvinnor som passar din smak och låta övriga se ut som de vill, utan att behöva kommenteras av dig. Det är en viss skillnad på att tala om vad man själv har för smak och föredrar och att tala om hur alla av ett visst kön borde se ut.

Du verkar ju anse att männen får se ut som de vill, varför anser du då att kvinnorna finns för att behaga dina ögon?

Ja ja man kan ju vrida på saker och ting hur som.
Tänder inte på män hur dom en står och poserar. Kvinnor däremot och då tycker jag att dom ska se kvinnliga ut. Då önskar man ju att alla bilder på poserande kvinnor var så. Man får ju anta att kvinnorna(och männen) på bilden känner sig snygga och poserar inför kameran för att synas.
Hur du sen tolkade det till att kvinnorna fanns till för att behaga mina ögon är din egna värdering i bilder. Du själv poserar ju på din avatar...

Feminist kampen som kämpas om med näbbar och klor sker i fel länder. Det är i länder kvinnorna är utsatta som det ska kämpas för. Kvoteringar och smeta mensblod i ansiktet är bara löjligt i jämförelse.
När kampen sker i kvinnoförnedrande länder så är jag i vilket fall med. Vilket jag redan idag är på det sättet jag kan påverka.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept