Fett trött på någon här

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
kajlyl skrev:
Självklart inte!!
men... nu var det väldigt få lunga mil detta gällde och bromsa gick det, men inte särskilt bra! ..men han anpassade som sagt hastigheten efter det...

Få lugna mil som innehöll en mindre olycka där han tvingades väja upp på trottoaren, fast det kanske var ljug. Sanningar, osanningar, fantasier, dumheter och trams i en salig röra. Konstigt att folk reagerar.

Finns inga ursäkter för att köra med så dålig bromsverkan.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
maverick_750rr skrev:
Men bromsarna funkar ju nu ditt juck.
Détta är ett oförvridet personangrepp :fakta
Jag heter inte ditt juck
:mad:

Hoppas att du blir bannad

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Goodstuff skrev:
Finns inga ursäkter för att köra med så dålig bromsverkan.

Inte i en perfekt värld inte. Min värld är långt ifrån perfekt, så i min värld kör folk utan bromsar. Tyvärr. Det e rätt junk japp.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Détta är ett oförvridet personangrepp :fakta
Jag heter inte ditt juck
:mad:

Hoppas att du blir bannad

Jösses.

Berätta istället varför du är så irriterad.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Vilket jävla tjafs, man kan inte trakasera någon till att ta det lugnare. Jag har själv kört som en kronidiot en gång i tiden så jag anser mig inte ha rätt att moralisera över andras betende i trafiken. Nästan alla kommer dock till den punkt i livet då man inser att man varken är Mick Doohan eller odödlig och man börjar tänka i banor som "tänk om jag skulle mejat ned ett barn hur hade jag mått då?". Man kan bara hoppas att sådan insikt inte blir för dyrköpt!. :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hightuned skrev:
Vilket jävla tjafs, man kan inte trakasera någon till att ta det lugnare. Jag har själv kört som en kronidiot en gång i tiden så jag anser mig inte ha rätt att moralisera över andras betende i trafiken. Nästan alla kommer dock till den punkt i livet då man inser att man varken är Mick Doohan eller odödlig och man börjar tänka i banor som "tänk om jag skulle mejat ned ett barn hur hade jag mått då?". Man kan bara hoppas att sådan insikt inte blir för dyrköpt!. :fakta

Jag har kört förbi ett villaområde ruskigt för fort en gång endast och jag mådde så dåligt i magen av det att jag stannade och tog en glass. Så så e d.

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Jag kan bara säga att jag tyckte Mavve var jättetrevlig den gång jag träffade honom :) .

Så det är synd att det skall bli så här på forumet. Jag tillhör iofs. en av de som inte tar för hårt på vad som sägs på ett forum, eller internet som helhet.

:hej

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
maverick_750rr skrev:
Förvridet personangrepp?

Säg det rakt ut istället, VAD är det som är så upphetsande?

Bilar utan bromsar är katastrof. Jag har dock inte samma förutsättningar som du har. Grattis till dig.

Inget personangrepp utan en fråga. Ska försöka förklara varför folk tycker du verkar vara en komplett idiot - med hänseende på dina inlägg. Läs tex ditt eget inlägg om din "M5" och försök förstå varför folk tycker ditt beteende är mindre lämpligt.

maverick_750rr skrev:

Är min M5 farlig?
NU börjar jag undra ifall min M5 är smått farlig.....

Den har inga bromsar alls fram så jag får motorbromsa och använda handbromsen för att kunna stanna. Har nu kört över så många rödljus som visar rött och sett många fronter tvärstanna en millimeter från min sida pga det.

En annan bil bytade fil på motorvägen utan att blinka så jag hann upp honom illa kvickt och kunde inte stanna så jag fick köra över till högerfilen och komma ikapp nästa bil som körde långsammast av alla så jag fick dra den på höger sida....... fint med en bred M5

Så nu undrar jag om min bil börjar bli smått farlig för mig och framför allt andra?
Jobbigast är ju rödljusen

Du skriver om en bil utan bromsar som du framfört ändå, omkörningar till höger och vänster. Krockar i stolpar och att du inte har tid att laga bilen men kör ändå. Glassbilar i duktig fart. Motorvägskörning med flera insomningar, krasher med lånade moppar, burnouter hitan och ditan, licenser, tävlingshojar, Om att du är höginkomsttagare och ogillar skattetrycket. Sedan har du inte råd att lämna bilen på verkstad och ha hyrbil. Du ska köpa varje Kawasaki som säljs på forumet. Etc etc.

Summan är att du är helt oförståelig, framstår som arrogant och farlig i trafiken, skrävlig, lögnaktig och barnslig eftersom de olika delarna i dina olika historier inte passar ihop.

När någon påpekar något av detta är ju allt bara skämt eller tillspetsat.
Nu ska tydligen sanningen vara att du kört vääääldigt långsamt och försiktigt när bromsarna inte funkade, åtminstone enligt Kajlyl. Vad är sanning och vad är på skoj? Jag fattar inte och kan inte särskilja det heller.
Har du hört om historien om pojken som ropade på vargen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
maverick_750rr skrev:
Inte i en perfekt värld inte. Min värld är långt ifrån perfekt, så i min värld kör folk utan bromsar. Tyvärr. Det e rätt junk japp.

Världen är sannerligen inte perfekt men att ta beslutet att antingen laga bilen eller låta den stå är inte svårt och har inget med perfekt att göra.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
maverick_750rr skrev:
Jag har kört förbi ett villaområde ruskigt för fort en gång endast och jag mådde så dåligt i magen av det att jag stannade och tog en glass. Så så e d.

Det är ju det jag säger hur många här kan med handen på hjärtat säga att dom aldrig gjort något i trafiken som dom i efterhand insett är vårdslöst?, därför kastar man inte sten när man sitter i glashus!.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Hightuned skrev:
Det är ju det jag säger hur många här kan med handen på hjärtat säga att dom aldrig gjort något i trafiken som dom i efterhand insett är vårdslöst?, därför kastar man inte sten när man sitter i glashus!.
Ni som läst biblen kanske känner igen denna fras:
"-Den av er som är ren från skuld ska kasta den första stenen"
(Jesus sa det till en stor folkmassa som skulle stena en kvinna)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Inget personangrepp utan en fråga. Ska försöka förklara varför folk tycker du verkar vara en komplett idiot - med hänseende på dina inlägg. Läs tex ditt eget inlägg om din "M5" och försök förstå varför folk tycker ditt beteende är mindre lämpligt.

Du skriver om en bil utan bromsar som du framfört ändå, omkörningar till höger och vänster. Krockar i stolpar och att du inte har tid att laga bilen men kör ändå. Glassbilar i duktig fart. Motorvägskörning med flera insomningar, krasher med lånade moppar, burnouter hitan och ditan, licenser, tävlingshojar, Om att du är höginkomsttagare och ogillar skattetrycket. Sedan har du inte råd att lämna bilen på verkstad och ha hyrbil. Du ska köpa varje Kawasaki som säljs på forumet. Etc etc.

Summan är att du är helt oförståelig, framstår som arrogant och farlig i trafiken, skrävlig, lögnaktig och barnslig eftersom de olika delarna i dina olika historier inte passar ihop.

När någon påpekar något av detta är ju allt bara skämt eller tillspetsat.
Nu ska tydligen sanningen vara att du kört vääääldigt långsamt och försiktigt när bromsarna inte funkade, åtminstone enligt Kajlyl. Vad är sanning och vad är på skoj? Jag fattar inte och kan inte särskilja det heller.
Har du hört om historien om pojken som ropade på vargen?

Jag vet att inlägget var förbannat dumt.

Jag körde om så för att undvika en krock. Jag somnar inte vid ratten. Har inte tid för service nix. Ja, jag körde sönder min kompis 125, i pinsamhetstråden posta jag den för jag tyckte den historian hörde hemma där. Snackar jag om licenser för att jag tagit en och är glad och du misstycker är det dig det är fel på. Höginkomsttagre sas i tråden där alla posta vad de tjäna. Vem har råd att lämna in bilen? Köpa alla kwakker? Du e ju full.

Sen ropar jag inte varg genom att posta här. Tror du att du känner nån över ett forum så är det du som är helt fel ute. Vill du chatta med mig och lära känna mig bättre så är du välkommen, jag har msn. Men häv inte ur dig en massa skit här.

Jag har förstått ditt inlägg så du vet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hightuned skrev:

För de flesta handlar det nog inte bara om hur Mavve kör utan om hur han framställer sig på forumet. Mavve är säkert sjysst och trevlig men av hans "forumpersonlighet" förstår jag ingenting. Och det kan vara provocerande.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Världen är sannerligen inte perfekt men att ta beslutet att antingen laga bilen eller låta den stå är inte svårt och har inget med perfekt att göra.

Jag har ju inte tid att laga den. Ska jag lämna in den kommer jag inte till jobb.
Nu funkar den ju.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Mavve, problemet är att du lagt dig till med en stil på forumet som en stor majoritet inte uppskattar och stör sig kraftigt på. Det blir bara jobbigt i längden och när du sedan inte har någon som helst förståelse för det blir det bara patetiskt. Testa att tagga ner lite på dina historier så slipper vi sådana här pajkastningshistorier och alla förblir nöjda. Ingen uppskattar en mytoman.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
är det aldrig nån som tänker på katterna? Mavve kör utan bromsar och tycker att det är tufft. en idiot wheelade förbi när jag stod på balkongen idag, mitt i ett villaområde. och en annan idiot-jävel på motorcykel körde mot rött över ett övergångsställe och pekade finger åt de som skulle gå över vägen i morse. (och bisarrt nog stod det en utbränd polis bland dom.)

TÄNK PÅ KATTERNA FÖR FAN! TÄNKT PÅ TANTERNA MED HALLUX VALGUS SOM INTE KAN TA SIG ÖVER VÄGEN SNABBT NOG! TÄNK PÅ ALLA SMÅBARN, SENILA GUBBAR, STRESSADE BÖRSMÄKLARE, FULLA FJORTISAR, UTBRÄNDA POLISER, SJÄLVMORDSBENÄGNA OCH KATTERNA!!

SKÄRP DIG FÖR FAN, MAVVE!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...