Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Last edited:

R$19

....
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Värnamo
Hoj
Honda CB 1000RA -10
om inte hojjen är nerdrevad så kör ju alla andra i 190km/h....fuskfilm....do it right next time!!:yoparty
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
fan vilken tråkig människa du verkar vara ! har du någonsin känt av dopamin i kroppen? men det kanske räcker med en bok och lite rödvin för att du ska få en kick:D

Men Kjelle lilla. CustomSkändaren är inte tråkig, han är bara lite klokare än vad du är. Det hänger troligen ihop med livserfarenhet. Att du ej förstår de lite mer intellektuella inläggen, och därför kritiserar dessa, säger ju faktiskt mer om dig än om skribenten bakom dem. (Det blir ganska tydligt för oss andra i alla fall.)

Du kommer nog att förstå vad CustomSkändaren m.fl. skriver när (om) du blir lite mognare. Och vet du vad? Då kommer du troligen att hålla med honom!

I dylika idiot-trådar är det tämligen enkelt att se åldern på skribenterna bara genom att titta på textmassan i inläggen. Innehåller inlägget två eller fler stycken med text är skribenten troligen >26 år. Inlägg i stil med "OMG! :tummenupp Öh, faaaan shit asså. Va jävla ballllllt!!! :tummenupp:tummenupp Ni är mina fakkiing bloddy idols asså!!! :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar " är vanligtvis formulerade av förare yngre än 25 år. Inlägg med mer än ett stycke text försöker däremot oftare kommentera det som faktiskt sker/skett på ett aningen mer ansvarsfullt sätt. Tror ni mig inte så gör som jag. Sätt i system att börja kolla in åldern i medlemsprofilerna. Rent generellt så tror jag ni håller med om att det verkar klokare att lyssna till en 40-årig knutte med 20 års MC-erfarenhet än en knutt på 22 som fick körkortet ifjol. De lite mer erfarna brukar oftast ha lite mer klokt att komma med... Hur många av de korta inläggen i denna tråd bidrar t.ex. med någonting som är det minsta positivt för MC-kollektivet?

Vad säger ni? Med tanke på att få förare uppträder ansvarsfullt och kompetent i trafiken innan 25-års-strecket så kanske alla dessa hyllningar av idioti på allmän väg säger en hel del om vad som orsakar den oerhört höga olycksstatistiken för de yngre sporthojsförarna? Dags å börja tänka på det där med hönan och ägget kanske ...?

Det går ju inte att förneka att det inom motorcykelkollektivet sker en viss självsanering varje år. Åtskilliga är de tuffa "wheelie-kungar" som årligen blir vårdfall och som kommer att kräva blöjbyten i 60-70 år framöver. Jag kan därför inte undvika att börja tänka på blöjor när jag ser dylika filmer. Det enda sätt "ballar" har med dylika filmer att göra är ett de ligger i blöjorna.

Dylika trådar startas av och för medlemmar som körde moppe för några enstaka år sedan och nu vill impa på de yngre polarna i de gamla moppegänget. Medlemmar över 30 ruskar i 99 % av fallen bara på huvudet åt idiotin och svär åt det faktum att nu jävlar höjs min försäkringspremie igen. Jävla respektlösa småglin!

Med andra ord: Allt är precis som det alltid har varit.
 
Last edited:

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Snacka inte skit om nått du inte vet!! :krama Killen som wheelar undrar om du vill åka med honom bakpå ikväll och va hans bitch?


om inte hojjen är nerdrevad så kör ju alla andra i 190km/h....fuskfilm....do it right next time!!:yoparty
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
vilket jäffla tjabb om hojen e nerdrevad eller inte:krama

vad gör de för skillnad?:confused:

Jo du förstår hela konceptet med såna här filmer är ju att de som ligger bakom dem vill visa hur tuffa de är. (Jo, det är faktiskt så och det hänger konstigt nog ihop med hur stora blöjor de kommer att behöva efter kraschen...) Enligt deras "tuff-skala" så är man dessutom mycket ballare och bättre är alla andra om man kör på bakhjulet i 200 än i 190km/h på samma väg där Lena försöker skjutsa sina barn till dagis. (Som du märker på de aktivas kommentarer så är det mycket viktigt att framhålla att det faktiskt fick i 200...)

Visst håller ni med om att dessa gossar är balla!?

Visst är ni glada åt att dessa individer gör så mycket positivt för att förbättra för oss andra i MC-kollektivet?
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Blir det tyresö och Skogskyrkogården ikväll?
Skall tydligen bli bra väder!!
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Bara till att börna sig en grop!!:D

Ok, men kom ihåg att fixa gropen innan ni åker iväg...

En urna går nog ner i ett 180-190 mm brett hål och med tanke på hur vissa i filmen tycks köra så är ju kremering dessutom att rekommendera eftersom det kommer att bli lättare att bara bränna upp resterna än att lägga ner tid på att lägga pussel av delarna.

Kom ihåg tändstickorna!
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Ok, men kom ihåg att fixa gropen innan ni åker iväg...

En urna går nog ner i ett 180-190 mm brett hål och med tanke på hur vissa i filmen tycks köra så är ju kremering dessutom att rekommendera eftersom det kommer att bli lättare att bara bränna upp resterna än att lägga ner tid på att lägga pussel av delarna.

Kom ihåg tändstickorna!

:D:D Kan nog stämma de!! :D:D
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Han säger "vill du leka?!" och snuten vevar ner rutan å säger "nej!!"

Blir det nått leka i kväll då!! Go0fy tar med kameran och jag tar med sambon och åker till skogis snart!! Skall bara bli finare väder nu!!:yoparty
 

Nicotin

Guest
bra klippt och bra filmat..gott med ngn som tar i buset i och omkring tyresö..:tummenupp

5 :tummenupp av 5 möjliga..

älskar ju film..ju mer bus desto bättre..

vad gör alla med sina litersmoppar..putsar och rullar ner på tomgången till lokala korvkiosken för den obligatoriska " ohh måste spänna mig för nu kommer brudarna " ...

Äh ni som inte gillar att se busfilmer..ge fan i att se då..:tummenupp

adrenaline folket gillar att gasa..det gillar jag..:tummenupp

mer film nu..seså ut och rasta och glöm för f*n inte att slå på kameran..:yoparty:D
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
vad gör alla med sina litersmoppar..putsar och rullar ner på tomgången till lokala korvkiosken för den obligatoriska " ohh måste spänna mig för nu kommer brudarna " ...

adrenaline folket gillar att gasa..det gillar jag..:tummenupp

Adrenalin av att gasa lite rakt fram? :va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top