fan vilken tråkig människa du verkar vara ! har du någonsin känt av dopamin i kroppen? men det kanske räcker med en bok och lite rödvin för att du ska få en kick
Men Kjelle lilla. CustomSkändaren är inte tråkig, han är bara lite klokare än vad du är. Det hänger troligen ihop med livserfarenhet. Att du ej förstår de lite mer intellektuella inläggen, och därför kritiserar dessa, säger ju faktiskt mer om dig än om skribenten bakom dem. (Det blir ganska tydligt för oss andra i alla fall.)
Du kommer nog att förstå vad CustomSkändaren m.fl. skriver när (om) du blir lite mognare. Och vet du vad? Då kommer du troligen att hålla med honom!
I dylika idiot-trådar är det tämligen enkelt att se åldern på skribenterna bara genom att titta på textmassan i inläggen. Innehåller inlägget två eller fler stycken med text är skribenten troligen >26 år. Inlägg i stil med
"OMG! Öh, faaaan shit asså. Va jävla ballllllt!!! Ni är mina fakkiing bloddy idols asså!!! " är vanligtvis formulerade av förare yngre än 25 år. Inlägg med mer än ett stycke text försöker däremot oftare kommentera det som faktiskt sker/skett på ett aningen mer ansvarsfullt sätt. Tror ni mig inte så gör som jag. Sätt i system att börja kolla in åldern i medlemsprofilerna. Rent generellt så tror jag ni håller med om att det verkar klokare att lyssna till en 40-årig knutte med 20 års MC-erfarenhet än en knutt på 22 som fick körkortet ifjol. De lite mer erfarna brukar oftast ha lite mer klokt att komma med... Hur många av de korta inläggen i denna tråd bidrar t.ex. med någonting som är det minsta positivt för MC-kollektivet?
Vad säger ni? Med tanke på att få förare uppträder ansvarsfullt och kompetent i trafiken innan 25-års-strecket så kanske alla dessa hyllningar av idioti på allmän väg säger en hel del om vad som orsakar den oerhört höga olycksstatistiken för de yngre sporthojsförarna? Dags å börja tänka på det där med hönan och ägget kanske ...?
Det går ju inte att förneka att det inom motorcykelkollektivet sker en viss självsanering varje år. Åtskilliga är de tuffa "wheelie-kungar" som årligen blir vårdfall och som kommer att kräva blöjbyten i 60-70 år framöver. Jag kan därför inte undvika att börja tänka på blöjor när jag ser dylika filmer. Det enda sätt "ballar" har med dylika filmer att göra är ett de ligger i blöjorna.
Dylika trådar startas av och för medlemmar som körde moppe för några enstaka år sedan och nu vill impa på de yngre polarna i de gamla moppegänget. Medlemmar över 30 ruskar i 99 % av fallen bara på huvudet åt idiotin och svär åt det faktum att nu jävlar höjs min försäkringspremie igen. Jävla respektlösa småglin!
Med andra ord: Allt är precis som det alltid har varit.