Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
:va Varför skulle det vara det? Då hade det varit poänglöst...

I första delen så åker polisbilen först förbi ett helt gäng moppar på vänstersidan och en kameraman på höger sida. Sen möter han en moppe på bakhjulet och gör inget åt det?

Sen att dom inte ens skulle rulla efter när en kille skvätter lakris på hans bil och sen sticker verkar ju otroligt.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Jo du förstår hela konceptet med såna här filmer är ju att de som ligger bakom dem vill visa hur tuffa de är. (Jo, det är faktiskt så och det hänger konstigt nog ihop med hur stora blöjor de kommer att behöva efter kraschen...) Enligt deras "tuff-skala" så är man dessutom mycket ballare och bättre är alla andra om man kör på bakhjulet i 200 än i 190km/h på samma väg där Lena försöker skjutsa sina barn till dagis. (Som du märker på de aktivas kommentarer så är det mycket viktigt att framhålla att det faktiskt fick i 200...)

Visst håller ni med om att dessa gossar är balla!?

Visst är ni glada åt att dessa individer gör så mycket positivt för att förbättra för oss andra i MC-kollektivet?

Allt du letar efter e tjaffs! varför skulle du annars ens bry dig om att kommentera i denna tråd? kanske för att du är mammas gosse som har varit inpopulär hela sin ungdom och har senare nu i livet bara gett upp hoppet att en dag kunna få känna sig cool?.
Moget har inte ens nått med detta att göra! Att förstå sig på en underbar weeliee kan nog bara göras av dom som kan det :D :tummenupp
Precis som vi inte förstår att du sitter som en fjant bakom ett tangetbord och spyr galla över begåvade människor! SKÄMS PÅ DIG GUBBJÄVEL! :banana
 

Exom

molekyler, igen..
Gick med
10 Mar 2009
Ort
Finland, Vasa
Hoj
1987 Yamaha FZR1000 Streetfighter
när jag läser denna tråd skulle jag vilja se en stor SH-träff.. skulle ju bli inbördes krig! men väldigt underhållande forum dock :)
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag slits mellan två världar. Jag uppskattar snygga bakhjulsåkningar och snygga knäskrap. Samtidigt tycker jag att de mesta media-materialet är på helt fel ställe! Bland massa folk som inte har med saken och göra och på idiotiska platser och vägar.

Hmm...
 

Nicotin

Guest
Med tanke på omröstningen så skulle kriget bli väldigt kort. De få revolutionärerna skulle fångas in, fyllas med laxermedel och sättas på pottan så att den en gång avbrutna potträningen slutfördes! DÅ kanske de skulle sitta still ett tag och inte studsa omkring i sadeln som om de vore på ngn pervo-fest på Bulten och påväg till muggen på Rosenhill eftersom de inte kan hålla sig..! :D


neeeee har ngn inte fått sin välling idag ???

blöjeksem ?
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag slits mellan två världar. Jag uppskattar snygga bakhjulsåkningar och snygga knäskrap. Samtidigt tycker jag att de mesta media-materialet är på helt fel ställe! Bland massa folk som inte har med saken och göra och på idiotiska platser och vägar.

Hmm...

Håller helt med, gillar också stuntande och aktiv körning men man kan välja sina platser och det är fan så mkt. ballare med lågfartsstunt än att wheela i 250 på bakhjulet på en trafikerad väg.
Sen att hetsa farbror blå är ju enbart barnsligt, sorgligt att se då jag vet att åtminstone den ena föraren i filmen är över 35, kanske dags att växa upp?
Men det är klart.. har man som hobby att försätta sig i snutjagsituationer så är man väl ganska omogen...
 

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
Gsxr 750 -08
Svår diskussion att ta ställning i tycker jag, håller delvis med SH:s mest bespottade moraltant CustomSkändaren som på ett sätt visar faderlig omsorg om "hjonen" och delvis instämmer jag i "sköt dig själv och skit i andra"-kören. Någonting som dock slår mig är frågan:

Varför oroar sig "moralkärringarna" om ökade restriktioner i form av ägaransvar/reg plåt fram?

Om man nu håller sig på rätt sida av lagen är det väl helt oväsentligt om vi har ägaransvar eller ej så att böter/straff ges till ägaren av mc:n om den uppträder olämpligt i trafiken. Likadant med regplåt fram. Kör man inte för fort är det väl skit samma om en fartkamera kan identifiera en. Kör man lagligt påverkar ju dessutom knappast en reg plåt fram aerodynamiken på mc:n. Att det är fult är väl knappast en förklaring?

Att "kollektivet" råkar illa förstår jag inte heller riktigt. Visst, försäkringspremien ökar säkert för den aktuella målgruppen men det drabbar ju inte 30-40 plussarna (Moralkärringarna). Snarare kommer en prisdifferentiering ske vilket innebär att dyra försäkringar blir dyrare och billiga blir billigare. Sen om det drabbar sporthojar i stort är väl skit samma eftersom väl ingen vettig människa köper en r1:a eller dylikt om man vill köra lagligt. Kommer ett ev förbud mot "stora" sporthojar gå igenom så kommer de ändå vara tillåtna på bana och om efterfrågan på "banförsäkringar" ökar så kommer alternativen för dessa öka och priset sjunka.

Sen håller jag som sagt med G-man och Customskändaren i mycket. Framförallt är jag emot dubbelmoralen. Ett "hjon" som slangar i tät trafik och utsätter andra för fara (olagligt) sitter sedan och gnäller på sporthoj om att hans mc blivit stulen (olagligt) och skäller på polisen för att de inte ingriper.... Vill ni nu vara outlaw så var det då både i motgång och medgång!!
 

Molin

Dear lord Babyjesus..
Gick med
15 Oct 2008
Ort
Haninge
Hoj
Snart en motard
bra klippt och bra filmat..gott med ngn som tar i buset i och omkring tyresö..:tummenupp

5 :tummenupp av 5 möjliga..

älskar ju film..ju mer bus desto bättre..

vad gör alla med sina litersmoppar..putsar och rullar ner på tomgången till lokala korvkiosken för den obligatoriska " ohh måste spänna mig för nu kommer brudarna " ...

Äh ni som inte gillar att se busfilmer..ge fan i att se då..:tummenupp

adrenaline folket gillar att gasa..det gillar jag..:tummenupp

mer film nu..seså ut och rasta och glöm för f*n inte att slå på kameran..:yoparty:D

Så rätt :)
 

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
Gsxr 750 -08
Visst är det kul att dra på och passera hundra under 2 sek. Träna sina apkonster mm OM man gör det på ett amsvarsfullt sätt (tex inhägnat område, bana--).

Men den öppna respektlösheten inför lagen och inför dem som är satta att upprätthålla lag och ordning ska aldrig accepteras i ett samhälle där det råder demokrati.

Det börjar med knappnålar och slutar med silverskålar. Den bus- och trotsmentalitet som växer inom mc-kollektivet är populär och sprider sig till andra områden i vårat samhälle. Hjonen blir till förebilder och attityden sprider sig ner i åldrarna. Vi får en ny degeneration som växer upp med dessa felaktiga värderingar och får därigenom en inkörsport till fortsatt grövre kriminell verksamhet.

Hur många av hjonen är straffade sedan tidigare och därigenom inte längre bryr sig, eftersom de har varit i kontakt med farbror blå och insett att påföljden blev bara socialen/samhällstjänst..?

Det börjar med knappnålar.....slutar med silverskålar. :mattias

I detta håller jag helt med dig men tycker inte att det är skälen du angivit hittills. Har varit lite för mycket snack om "hojkollektivet". Men absolut, kollektivet (Sverige/människan) drabbas men om det är den negativa samhällsutvecklingen du/vi vill åt så finns det nog bra mycket bättre ställen att försöka omvända hjon på! Gör som jag, börja jobba på ett ungdomshem för kidz i riskzonen :)
 

schizophrana

Guest
Sen håller jag som sagt med G-man och Customskändaren i mycket. Framförallt är jag emot dubbelmoralen. Ett "hjon" som slangar i tät trafik och utsätter andra för fara (olagligt) sitter sedan och gnäller på sporthoj om att hans mc blivit stulen (olagligt) och skäller på polisen för att de inte ingriper.... Vill ni nu vara outlaw så var det då både i motgång och medgång!!


ta det med folk som gnäller över att deras hojar blir stulna och polisen inte gör något, istället för att ens ta upp det här. Samma argument kommer varje gång av viktigpettrar som minsann aldrig har gjort något olagligt med sina hojar, varje gång ignoreras samma åsikt eftersom den är så förbannat utttjatad.
Vill "moralkärringarna" göra något, kör lagligt då så har ni bidragit till er del av biten. Good vs Bad har väl funnits i alla tider, sen är det upp till var och en vad man tycker är just "good eller bad"
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
ta det med folk som gnäller över att deras hojar blir stulna och polisen inte gör något, istället för att ens ta upp det här. Samma argument kommer varje gång av viktigpettrar som minsann aldrig har gjort något olagligt med sina hojar, varje gång ignoreras samma åsikt eftersom den är så förbannat utttjatad.
Vill "moralkärringarna" göra något, kör lagligt då så har ni bidragit till er del av biten. Good vs Bad har väl funnits i alla tider, sen är det upp till var och en vad man tycker är just "good eller bad"


Sååååå ska det låta, när ska dom som alltid gnäller på att det är fel musik, dåligt motorljud, dåligt redigerat eller moraliserar producera ett eget alternativ. Det skulle vara galet roligt att se. Och kom inte släpandes med några skittråkiga bankörningar med tankkamera varv efter varv.... kom igen nu.

Tack för en kul rulle, mer bus åt folket.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
ta det med folk som gnäller över att deras hojar blir stulna och polisen inte gör något, istället för att ens ta upp det här. Samma argument kommer varje gång av viktigpettrar som minsann aldrig har gjort något olagligt med sina hojar, varje gång ignoreras samma åsikt eftersom den är så förbannat utttjatad.
Vill "moralkärringarna" göra något, kör lagligt då så har ni bidragit till er del av biten. Good vs Bad har väl funnits i alla tider, sen är det upp till var och en vad man tycker är just "good eller bad"

Intressant att se hur din höga moral förra året har sjunkit i rask takt, då tyckte du det var för jävligt att köra utan körkort bla... nu är det helt ok med olovlig körning själv, polishets etc?
Dubbelmoral eller förfall?
 

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
Gsxr 750 -08
ta det med folk som gnäller över att deras hojar blir stulna och polisen inte gör något, istället för att ens ta upp det här. Samma argument kommer varje gång av viktigpettrar som minsann aldrig har gjort något olagligt med sina hojar, varje gång ignoreras samma åsikt eftersom den är så förbannat utttjatad.
Vill "moralkärringarna" göra något, kör lagligt då så har ni bidragit till er del av biten. Good vs Bad har väl funnits i alla tider, sen är det upp till var och en vad man tycker är just "good eller bad"

Tror att du missuppfattat både mig och "good/bad"-grejen. Det är INTE upp till var och en vad som är good eller bad... Finns en författningssamling som tydligt talar om vilket som är vad.

Angående mig så har jag inte på något sätt antytt att jag kör lagligt eller olagligt. Har bara sagt att om man väljer att köra olagligt så tycker jag att man skall ta konsekvenserna av det och sluta lipa...
 
  • Gilla
Reaktioner: P-G

schizophrana

Guest
Tror att du missuppfattat både mig och "good/bad"-grejen. Det är INTE upp till var och en vad som är good eller bad... Finns en författningssamling som tydligt talar om vilket som är vad.

Angående mig så har jag inte på något sätt antytt att jag kör lagligt eller olagligt. Har bara sagt att om man väljer att köra olagligt så tycker jag att man skall ta konsekvenserna av det och sluta lipa...


Jasså och vilken författningssamling är det? biblen? tyvärr tror jag du är i fel kontinent om du ska komma dragandes med den. Och tydligen är det upp till var och en att välja om dom tycker den här filmen är good eller bad med tanke på att majoriteten gillar den fast du ogillar den.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Allt du letar efter e tjaffs! varför skulle du annars ens bry dig om att kommentera i denna tråd? kanske för att du är mammas gosse som har varit inpopulär hela sin ungdom och har senare nu i livet bara gett upp hoppet att en dag kunna få känna sig cool?.
Moget har inte ens nått med detta att göra! Att förstå sig på en underbar weeliee kan nog bara göras av dom som kan det :D :tummenupp
Precis som vi inte förstår att du sitter som en fjant bakom ett tangetbord och spyr galla över begåvade människor! SKÄMS PÅ DIG GUBBJÄVEL! :banana

Nej, jag söker inte tjafs. Jag försöker få den yngre MC-generationen att inse vad de håller på med. Jag är en motorcyklist som värnar andra motorcyklister. Har under årens lopp lagt ner väldigt mycket tid med att försöka hjälpa andra motorcyklister så det är snarare självklart att man måste kommentera såna här dumheter när man ser dem. Hyllar man dylika filmer så agerar man på ett sätt som skadar MC-kollektivet, men väldigt många förstår tyvärr inte det. En mogen och ansvarsfull individ skulle för övrigt aldrig bete sig på det sätt som förarna i filmen beter sig på så jag skulle faktiskt vilja påstå att det finns ett samband mellan förarnas mognadsgrad och framfart.

Ok, jag är ingen ungdom längre men gubbe är jag då inte heller. (Är inte ens i närheten av den officiella medelåldern.) Jag har bara äntligen börjat inse hur korkat vissa beter sig innan de mognar innanför pannbenet. Gissa hur man inser sådant? Jo, man tittar på sig sig själv idag och så tar man och tittar lite i backspegeln på hur man var förr ...

Jag har också varit en totalt korkad och egoistisk spoling som ej hade en tanke på att uppvisa ansvar för någon annan än mig själv, eller ens det. Jag har också susat fram i > 200 blås mitt emellan bilarna m.m. Idag så inser jag dock att jag lever p.g.a. tur och inte p.g.a. skicklighet. Som ungdom är man dock så naiv att man tror att det är ens skicklighet som gör att man klarar sig i trafiken.

Jag har såväl privat som proffesionellt en tämligen omfattande erfarenhet när det gäller vad fysiska och mentala (hjärnskador) funktionshinder får för konsekvenser för såväl unga som gamla och jag har insett hur otroligt tunn linjen är mellan lycka och total livslång katastrof. Jag törs påstå att den absoluta majoriteten av skribenterna i denna tråd som hyllar dylika filmer, och vad vi får se på dem, med största sannolihet saknar den erfarenheten. Det gör mig nog tyvärr även tillräckligt kvalificerad för att kunna klassificera aktiviteterna i dylika filmer såsom ren och skär respektlös idioti av folk som inte förstår bättre.

Jag tyckte också att dylika filmer var häftiga när jag var omkring 20 bast. I princip ALLA under 25 tycker att de är häftiga! Att så är fallet är naturligt och inget som förvånar en enda person, är man i den åldern så förstår man helt enkelt inte konsekvenserna av vad som kan ske. Been there, done that....

Jag har alltid uppskattat att se talangfulla motorcykelakrobater visa upp hur skickliga de är på att hantera sina fordon. (Sune rules!) Men kom igen... att köra på slangen är väl knappast ett tecken på större kompetens på en motorcykel där det knappt går att trycka ner framhjulet vid full acceleration?

Jag har fungerat som SMC-instruktör ett antal år och insåg snabbt att de som kör de snabbaste och nyaste race-hojarna ofta är de sämsta förarna. (Konstigt nog så är det dessutom samma förare som har minst erfarenhet ...?) Deras morsor på 50+ är ofta bättre på att hantera hojarna. De yngre raceputtarna kan göra burnouts och dra upp hojarna på slangen, men de kan då tamme f-n inte bromsa kontrollerat från 70 km/h och göra en u-sväng med fullt styrutslag utan att lägga omkull cykeln. Sorry men jag anser inte att man är en beundransvärd motorcyklist bara för att man lånat pengar, köpt sig en ny racehoj och kör fort rakt fram. (Tyvärr kör väldigt många av dem rakt fram även i kurvor. Det brukar dock skylla på lösgrus... Det gjorde för övrigt även jag när jag var 19 bast och vägen svängde mer än jag. Sen dess så måste dock grusningen ha minskat drastiskt på vägarna i mina hemtrakter... Eller så drar unga motorcyklister till sig grus... ?)

Vill ni se en skicklig motorcyklist? Titta på Larz Glemfors, trafikskolärare och ordförande i SMC. Han kör t.ex. konbanor med sin guldvinge som om han satt på en super motard. Han, och mängder av andra medlemmar i SMC, lägger dessutom ner ett jäkla jobb för att DU som motorcyklist ska kunna få njuta av att åka motorcykel. Tänk om förarna i dylika filmer visade samma respekt för MC-kollektivet. Nej de skiter bevisligen fullständigt i varenda en av er som hyllar deras aktiviteter. Ni hyllar idioti och respektlöshet mot er själva. Varför ?

Man ser i filmen hur nån idiot drar upp cykeln på bakhjulet på den där smala vägen samtidigt som han får ett möte med flera bilar, t.ex. en lastbil. Det får mig att tänka på en bild jag såg för några år sedan på en till ball snubbe som varit ute å körde längs vägarna med sin hoj. Han var säkert väldigt skicklig och mogen även han. Men av nån konstig anledning så frontade han likt förbannat med en lastbil. Man kan ju undra vad som hände? Han kanske kolliderade med en halv gråsparv eller nått? Vill ni se hur det slutade? Om ni pallar att scrolla ner för sidan så hittar ni info en bit ner på DENNA SIDA. (OBS. VARNING för realism...) Sen när ni tittat på de bilderna så kan vi väl fortsätta att diskutera hur pass häftiga och bra sådana här filmer, och dylik körstil, är?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top