Slappa
Rage closed inside!
Trevligt
Nej, jag söker inte tjafs. Jag försöker få den yngre MC-generationen att inse vad de håller på med. Jag är en motorcyklist som värnar andra motorcyklister. Har under årens lopp lagt ner väldigt mycket tid med att försöka hjälpa andra motorcyklister så det är snarare självklart att man måste kommentera såna här dumheter när man ser dem. Hyllar man dylika filmer så agerar man på ett sätt som skadar MC-kollektivet, men väldigt många förstår tyvärr inte det. En mogen och ansvarsfull individ skulle för övrigt aldrig bete sig på det sätt som förarna i filmen beter sig på så jag skulle faktiskt vilja påstå att det finns ett samband mellan förarnas mognadsgrad och framfart.
Ok, jag är ingen ungdom längre men gubbe är jag då inte heller. (Är inte ens i närheten av den officiella medelåldern.) Jag har bara äntligen börjat inse hur korkat vissa beter sig innan de mognar innanför pannbenet. Gissa hur man inser sådant? Jo, man tittar på sig sig själv idag och så tar man och tittar lite i backspegeln på hur man var förr ...
Jag har också varit en totalt korkad och egoistisk spoling som ej hade en tanke på att uppvisa ansvar för någon annan än mig själv, eller ens det. Jag har också susat fram i > 200 blås mitt emellan bilarna m.m. Idag så inser jag dock att jag lever p.g.a. tur och inte p.g.a. skicklighet. Som ungdom är man dock så naiv att man tror att det är ens skicklighet som gör att man klarar sig i trafiken.
Jag har såväl privat som proffesionellt en tämligen omfattande erfarenhet när det gäller vad fysiska och mentala (hjärnskador) funktionshinder får för konsekvenser för såväl unga som gamla och jag har insett hur otroligt tunn linjen är mellan lycka och total livslång katastrof. Jag törs påstå att den absoluta majoriteten av skribenterna i denna tråd som hyllar dylika filmer, och vad vi får se på dem, med största sannolihet saknar den erfarenheten. Det gör mig nog tyvärr även tillräckligt kvalificerad för att kunna klassificera aktiviteterna i dylika filmer såsom ren och skär respektlös idioti av folk som inte förstår bättre.
Jag tyckte också att dylika filmer var häftiga när jag var omkring 20 bast. I princip ALLA under 25 tycker att de är häftiga! Att så är fallet är naturligt och inget som förvånar en enda person, är man i den åldern så förstår man helt enkelt inte konsekvenserna av vad som kan ske. Been there, done that....
Jag har alltid uppskattat att se talangfulla motorcykelakrobater visa upp hur skickliga de är på att hantera sina fordon. (Sune rules!) Men kom igen... att köra på slangen är väl knappast ett tecken på större kompetens på en motorcykel där det knappt går att trycka ner framhjulet vid full acceleration?
Jag har fungerat som SMC-instruktör ett antal år och insåg snabbt att de som kör de snabbaste och nyaste race-hojarna ofta är de sämsta förarna. (Konstigt nog så är det dessutom samma förare som har minst erfarenhet ...?) Deras morsor på 50+ är ofta bättre på att hantera hojarna. De yngre raceputtarna kan göra burnouts och dra upp hojarna på slangen, men de kan då tamme f-n inte bromsa kontrollerat från 70 km/h och göra en u-sväng med fullt styrutslag utan att lägga omkull cykeln. Sorry men jag anser inte att man är en beundransvärd motorcyklist bara för att man lånat pengar, köpt sig en ny racehoj och kör fort rakt fram. (Tyvärr kör väldigt många av dem rakt fram även i kurvor. Det brukar dock skylla på lösgrus... Det gjorde för övrigt även jag när jag var 19 bast och vägen svängde mer än jag. Sen dess så måste dock grusningen ha minskat drastiskt på vägarna i mina hemtrakter... Eller så drar unga motorcyklister till sig grus... ?)
Vill ni se en skicklig motorcyklist? Titta på Larz Glemfors, trafikskolärare och ordförande i SMC. Han kör t.ex. konbanor med sin guldvinge som om han satt på en super motard. Han, och mängder av andra medlemmar i SMC, lägger dessutom ner ett jäkla jobb för att DU som motorcyklist ska kunna få njuta av att åka motorcykel. Tänk om förarna i dylika filmer visade samma respekt för MC-kollektivet. Nej de skiter bevisligen fullständigt i varenda en av er som hyllar deras aktiviteter. Ni hyllar idioti och respektlöshet mot er själva. Varför ?
Man ser i filmen hur nån idiot drar upp cykeln på bakhjulet på den där smala vägen samtidigt som han får ett möte med flera bilar, t.ex. en lastbil. Det får mig att tänka på en bild jag såg för några år sedan på en till ball snubbe som varit ute å körde längs vägarna med sin hoj. Han var säkert väldigt skicklig och mogen även han. Men av nån konstig anledning så frontade han likt förbannat med en lastbil. Man kan ju undra vad som hände? Han kanske kolliderade med en halv gråsparv eller nått? Vill ni se hur det slutade? Om ni pallar att scrolla ner för sidan så hittar ni info en bit ner på DENNA SIDA. (OBS. VARNING för realism...) Sen när ni tittat på de bilderna så kan vi väl fortsätta att diskutera hur pass häftiga och bra sådana här filmer, och dylik körstil, är?
Nej, jag söker inte tjafs.
Jasså och vilken författningssamling är det? biblen? tyvärr tror jag du är i fel kontinent om du ska komma dragandes med den. Och tydligen är det upp till var och en att välja om dom tycker den här filmen är good eller bad med tanke på att majoriteten gillar den fast du ogillar den.
Men du, tror du saker förändras? Låt grabbarna ha den tiden du uppenbarligen hade, så kommer dom kanske dit du är också sen. Istället för att försöka omvända och leka duktig när du själv varit likadan, låt det ha sin gilla gång, det kommer alltid vara sådär, folk suckar över dagens ungdom (även fast dom flesta i den här filmen inte riktigt är precis fyllda 22 och nyss tagit körkort som det verkas tro)
Klyschan "man måste vara ung och galen för att bli gammal och erfaren" har nog en del sanning i sig.
Jasså och vilken författningssamling är det? biblen? tyvärr tror jag du är i fel kontinent om du ska komma dragandes med den. Och tydligen är det upp till var och en att välja om dom tycker den här filmen är good eller bad med tanke på att majoriteten gillar den fast du ogillar den.
Bra för jag tror inte du har så mkt för att propagera för din skit här på sidan
I första delen så åker polisbilen först förbi ett helt gäng moppar på vänstersidan och en kameraman på höger sida. Sen möter han en moppe på bakhjulet och gör inget åt det?
Sen att dom inte ens skulle rulla efter när en kille skvätter lakris på hans bil och sen sticker verkar ju otroligt.
Kul att så pass många uppskattar klippet
Dom som inte gillar det, gillar det inte.
Att gnälla på en specifik förares ålder känns lite malplacerat. I synnerhet om man sätter det i proportion mot övriga hojsthlm.
Av de klubbar (hojgäng/grupperingar, eller vad man nu vill kalla det) som figurerar på kända platser runt om i sthlm att döma, så skulle jag vilja påstå att snittåldern säkerligen ligger på iaf 30. Kanske lite högre. Är ju dessa förare som börjar bli riktigt vassa på att hantera sina hojar
Men jag förstår att det känns helt rätt att totalsåga denna ansenliga summa förare och alla andra runt om i landet som gillar klippet och dess körning (att dessa är i majoritet behöver väl inte poängteras)
Regn regn och åter regn!!
Blev inge film idag!!!! Inga kort heller för den delen!!
Det är inget fel på att kunna hantera sin hoj utan VAR och HUR man gör det som har väckt mångas kritiska sida här, det är så fjortis att ställa sig och burna framför snuten, är man skicklig på att hantera sin hoj då och nån man ser upp till? Nääää...
Men jag förstår att det känns helt rätt att totalsåga denna ansenliga summa förare och alla andra runt om i landet som gillar klippet och dess körning (att dessa är i majoritet behöver väl inte poängteras)
Att de är i majoritet i en tråd som vänder sig till de som vill hylla idioti och barnslighet på allmän väg är väl ändå inte sååå konstigt?
Det är ju som att göra en poll på black armys läktare om vilket lag som är bäst. Svaret är tämligen givet...
Ska vi snacka hela MC-kollektivets åsikter så har jag en känsla av att era aktiviteter skulle bli aningen kritiserade... Tro mig. Era aktiviteter är INTE populära.
Som Slappa så klokt skrev. Det är nog inte precis rätt forum att försöka diskutera ansvar i ...
Jag håller helt med dig om att det inte är konstigt att de är i majoritet på ett sporthojsforum. Det hade säkert sett annorlunda ut på grön ungdoms forum eller liknande.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|