Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
ja som fått för mig att ni e sega kisar som bara snusar och åker bulten=)

puss på er det va ju kul=)
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Guuud vad balla ni är!!! Man blir såååå impad:tummenupp

Målsättningen är inte att folk ska bli impade ;)

Målsättningen är, om det ens finns någon, att folk skall få se film på lite hederligt onsdagsåka här i sthlm :tummenupp

Samtliga deltagare i filmen äger hojar som ingår i klass 7 försäkringsmässigt. Dessa hojar är gatreggade och försäkrade/skattade. Att dessa hojar kostar en liten summa att ha i laglig drift är ingen hemlighet. Att då folk som äger och betalar detta använder sina motorcyklar är ju förhållandevis rimligt enligt mig.
Men du får ju givetvis ha din åsikt :)

ja som fått för mig att ni e sega kisar som bara snusar och åker bulten=)

puss på er det va ju kul=)

Jag både snusar och åker bulten mer än lovligt (bor granne nästan) :död:D
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Målsättningen är inte att folk ska bli impade ;)

Målsättningen är, om det ens finns någon, att folk skall få se film på lite hederligt onsdagsåka här i sthlm :tummenupp

Samtliga deltagare i filmen äger hojar som ingås i klass 7 försäkringsmässigt. Dessa hojar är gatreggade och försäkrade/skattade. Att dessa hojar kostar en liten summa att ha i laglig drift är ingen hemlighet. Att då folk som äger och betalar detta använder sina motorcyklar är ju förhållandevis rimligt enligt mig.
Men du får ju givetvis ha din åsikt :)

Vad var det för jävla dum kommentar? Jag äger själv en klass 7 hoj och använder den minst 1000 mil per år. Självklart ska man använda sin sporthoj men att stå och reta snuten är bara barnsligt och omoget och skapar dåligt rykte för oss alla.
Slanga gärna med hojen men på nån parkering eller nåt annat mer avlyst ställe, men där får ni väl inte det ni strävar efter, nämligen fjortisar som tycker att det är asballt att köra på slangen:tummenupp
 

Gsx1100F

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2009
Ort
!
Hoj
!
håller med fullständigt

Vad var det för jävla dum kommentar? Jag äger själv en klass 7 hoj och använder den minst 1000 mil per år. Självklart ska man använda sin sporthoj men att stå och reta snuten är bara barnsligt och omoget och skapar dåligt rykte för oss alla.
Slanga gärna med hojen men på nån parkering eller nåt annat mer avlyst ställe, men där får ni väl inte det ni strävar efter, nämligen fjortisar som tycker att det är asballt att köra på slangen:tummenupp

Idioter som föder moralkärringarnas kvarnar med detta

Grattis! :Bugar snart har vi lag på regskylt och 100 andra restriktioner
 

schizophrana

Guest
Idioter som föder moralkärringarnas kvarnar med detta

Grattis! :Bugar snart har vi lag på regskylt och 100 andra restriktioner


Vad jag vet har vi väl lag på regskylt redan, samt 100 andra restriktioner.
Sen om dem följs eller inte, det är en annan femma.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Vad var det för jävla dum kommentar? Jag äger själv en klass 7 hoj och använder den minst 1000 mil per år. Självklart ska man använda sin sporthoj men att stå och reta snuten är bara barnsligt och omoget och skapar dåligt rykte för oss alla.
Slanga gärna med hojen men på nån parkering eller nåt annat mer avlyst ställe, men där får ni väl inte det ni strävar efter, nämligen fjortisar som tycker att det är asballt att köra på slangen:tummenupp

Och? Min far har ägt ett antal HD Electra Glide och körde, en dålig säsong, 2000 mil/år. Han gillar de däringa touringloken, och det är helt okej med mig. Faktiskt.

Att något som är frekvent förekommande en onsdag i stockholm råkar bli fångat på film, ja, det är som det är. Kanske är tur att det inte finns fler filmer :tummenupp

Personligen tycker jag det är ascoolt och störthäftigt att köra på slangen, synd bara att jag inte kan så bra själv. Men jag håller på och lär mig lite bättre så får du se bättre film sen :)

Vi är alla fjortisar i vårat gäng, jag och en till är under 30 när allt kommer omkring.

@Övriga, kul att ni gillar filmen! :tummenupp
 
Last edited:

Gsx1100F

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2009
Ort
!
Hoj
!
läs !!

Vad jag vet har vi väl lag på regskylt redan, samt 100 andra restriktioner.
Sen om dem följs eller inte, det är en annan femma.

precis !!!.. där sa du ett sant ord..
som en del här har enormt svårt för
Följa lagar och försöka att INTE sticka ut allt för mycket och
FÖRSTÖRA för ALLA motorcykelälskande i detta land

sånt här leder fram till regskylt FRAM
och en massa annat dåligt
 

schizophrana

Guest
precis !!!.. där sa du ett sant ord..
som en del här har enormt svårt för
Följa lagar och försöka att INTE sticka ut allt för mycket och
FÖRSTÖRA för ALLA motorcykelälskande i detta land

sånt här leder fram till regskylt FRAM
och en massa annat dåligt


jag tror att dom som bestämmer sådant är mycket väl medvetna om att det knappast skulle bli någon skillnad. Gäller bara att vissa, populärt kallat moralkärringar, får in det i skallen med.
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
jag tror att dom som bestämmer sådant är mycket väl medvetna om att det knappast skulle bli någon skillnad. Gäller bara att vissa, populärt kallat moralkärringar, får in det i skallen med.

Jag däremot vet att det finns en del läskiga politiker vad gäller mc-åkande. Vill du ha några exempel?

Sossarna ville redan 1976 förbjuda tunga motorcyklar.

- Vi planerar inte att förbjuda motorcyklism - i dagsläget.

Ines Uusman.

Nu minns jag inte den där uppsalariksdagskvinnans namn som ville utreda (rätt nyligen) huruvida mc-åkandet skulle förbjudas helt.

Vidare har ju alliansen varit på g rätt länge att dumpa över enormt mycket utav trafikskadekostnaderna på trafikförsäkringen medelst skatt.

Slutligen, jag sitter lite halvt insyltad i lite kommunpolitik och jag kan lova att redan där så tjafsas det massor om galna mc-förare och bil-förare. Och hur det ser ut på riksdagsplanet vågar jag inte ens tänka på.

Och jag vet hur mycket de få lokalpolitiker jag känner lyssnar på Bängens åsikter om sånt här, och tyvärr är det en del....
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top