Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
nej, det kan den inte. inte i filmer och bilder forumet i alla fall.

Precis vad jag misstänkte men på förekommen anledning så berättade jag det ändå. :)

Och jag tror faktiskt att föräldrars attityd gentemot barnens moppe-körning, och föräldrarnas omtanke och förstånd, faktiskt återspeglar sig i hur dessa barn såsmåningom beter sig på/i mc/bil. Och då är vi helt plötsligt inne på hur det kan komma sig att vissa personer kör på dylikt sätt (och sen dessutom filmar sin egen idioti!) och inte ens tycks förstå hur korkat det är.
 
Last edited:

schizophrana

Guest
Precis vad jag misstänkte men på förekommen anledning så berättade jag det ändå. :)

Och jag tror faktiskt att föräldrars attityd gentemot barnens moppe-körning, och föräldrarnas omtanke och förstånd, faktiskt återspeglar sig i hur dessa barn såsmåningom beter sig på/i mc/bil. Och då är vi helt plötsligt inne på hur det kan komma sig att vissa personer kör på dylikt sätt (och sen dessutom filmar sin egen idioti!) och inte ens tycks förstå hur korkat det är.



Då är jag reglen som bekräftar undantaget, min moppe gick "snabbast i stada", gjorde 100 km/h efter lite moddning (efter lååååång accelerationsträcka), dock gick den närmare 70 orginal, men några 30 kördes väldigt sällan, jag körde omkring som en blindgalning på den där fyllda 14 ett år fram till 15 och började köra cross istället fyllda 16. Mamma brydde sig givetvis, men inte fan berättade jag väl för henne att det gick lite väl vårdslöst då och då. Vilken jävla unge gör det? Numera känner jag inget speciellt sug efter att ligga och blåköra, jag har väl förvisso en del att träna på också men jag tror många i min sits hade gjort tvärtom vad jag gör med min hoj. Den får gå sitt ibland med så det finns ingen större risk att den sotar igen heller.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Precis vad jag misstänkte men på förekommen anledning så berättade jag det ändå. :)

Och jag tror faktiskt att föräldrars attityd gentemot barnens moppe-körning, och föräldrarnas omtanke och förstånd, faktiskt återspeglar sig i hur dessa barn såsmåningom beter sig på/i mc/bil. Och då är vi helt plötsligt inne på hur det kan komma sig att vissa personer kör på dylikt sätt (och sen dessutom filmar sin egen idioti!) och inte ens tycks förstå hur korkat det är.

Jag kan inte låta bli att få en bild av dig:

Hur du sitter vid ditt perfekta skrivbord, bakom din perfekta dataskärm och skriver frenetiskt...du tar en kort paus för att titta in dig själv i spegeln som ligger upphängd rakt framför dig, flinar lite, ger dig själv ett såndärt homosexuellt "jag e så fantastisk-leende" för att sedan fortsätta med ditt perfekta inlägg.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Då är jag reglen som bekräftar undantaget, min moppe gick "snabbast i stada", gjorde 100 km/h efter lite moddning (efter lååååång accelerationsträcka), dock gick den närmare 70 orginal, men några 30 kördes väldigt sällan, jag körde omkring som en blindgalning på den där fyllda 14 ett år fram till 15 och började köra cross istället fyllda 16. Mamma brydde sig givetvis, men inte fan berättade jag väl för henne att det gick lite väl vårdslöst då och då. Vilken jävla unge gör det? Numera känner jag inget speciellt sug efter att ligga och blåköra, jag har väl förvisso en del att träna på också men jag tror många i min sits hade gjort tvärtom vad jag gör med min hoj. Den får gå sitt ibland med så det finns ingen större risk att den sotar igen heller.

Nej det är ju sällan tillåtet att blåköra när man övningskör..
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Jag kan inte låta bli att få en bild av dig:

Hur du sitter vid ditt perfekta skrivbord, bakom din perfekta dataskärm och skriver frenetiskt...du tar en kort paus för att titta in dig själv i spegeln som ligger upphängd rakt framför dig, flinar lite, ger dig själv ett såndärt homosexuellt "jag e så fantastisk-leende" för att sedan fortsätta med ditt perfekta inlägg.

Tack för garvet!!!

För det första. Har inte sett skrivbordets yta på många år. Dataskärmen är en drygt 9 år gammal 19-tummare. Jag ligger just nu lugnt bakåtlutad i en fåtölj och skriver.

Och G-man har i det här fallet faktiskt ingenting med homosexualitet att göra. Inte heller med HalfLife eftersom jag använt det alias längre än spelet funnits. :)

Men eftersom jag så ofta anklagas för att vara en moralkärring som vill ha bort buset från gatorna så har jag insett att det är en komiskt nog visat sig vara ett mycket passande alias. Ni som vet vilka fler som kallas G-men förstår nog vad jag menar. ;)

Men nog f-n är jag fantastisk alltid!!!
 
Last edited:

schizophrana

Guest
Tack för garvet!!! Du anar inte hur fel du har!

För det första. Har inte sett skrivbordets yta på många år. Dataskärmen är en drygt 9 år gammal 19-tummare. Jag ligger just nu lugnt bakåtlutad i en fåtölj och skriver.

Och G-man har i det här fallet faktiskt ingenting med homosexualitet att göra. Inte heller med HalfLife eftersom jag använt det alias längre än spelet funnits. :)

Men eftersom jag så ofta anklagas för att vara moralkärring så har jag insett att det är en komiskt nog visat sig vara ett mycket passande alias. Ni som vet vilka fler som kallas G-men förstår nog vad jag menar. ;)

Men nog f-n är jag fantastisk alltid!!!


eller så är det så att du själv kör likadant och försöker få alla andra att sluta så du själv kan få göra t.ex så som på filmen solo, utan hotande konkurrenter.
Därför har du varken bild eller skriver vart du bor just för att folk inte ska känna igen dig och ifrågasätta ditt moralande som dom gör med vissa andra som är lagen själva bakom skärmen men kör likförbannat +moms på gata.. busted?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
eller så är det så att du själv kör likadant och försöker få alla andra att sluta så du själv kan få göra t.ex så som på filmen solo, utan hotande konkurrenter.
Därför har du varken bild eller skriver vart du bor just för att folk inte ska känna igen dig och ifrågasätta ditt moralande. busted?

Hotande konkurenter? Så det är trots allt nån form av tävling i "ballhet" som pågår? Vad är egentligen förstapris i denna tävling? Ett årligt vandringspris här på sporthoj.com till MC-kollektivets värsta fiende? Fingerborgshjälmen i äkta plast?

Nej anledningen till varför jag skriver som jag gör är nog tyvärr "tråkigare" än så. Det handlar återigen om den där faktorn som är tidsrelaterad. Ålder.

Jag var inte heller Guds bästa barn när jag nyss fått kortet. Jag gjorde saker som man skäms över idag. (Långt ifrån det vi ser på filmerna dock.) Jag försöker sona mina synder genom att idag försöka få den lite yngre förarkåren att inse sin egen dödlighet. Jag tog mig igenom de första 15 åren av MC-åkande utan att skada vare sig mig själv eller nån annan. Något jag självklart är mycket tacksam för idag. Det tog dock bra många år innan jag insåg att min skicklighet som förare tyvärr inte hade haft med saken att göra. Det hade tyvärr handlat alldeles för mycket om tur i början av min MC-karriär. Precis som det gör för alla GR-wannabees som överlever.

Kul rulle :tummenupp fast det kanske finns en del som glömt om vad tråden handlade om :arsele

Va då? Jag tycker vi har diskuterat idioti nästan hela tiden.
 
Last edited:

schizophrana

Guest
Hotande konkurenter? Så det är trots allt nån form av tävling i "ballhet" som pågår? Vad är egentligen förstapris i denna tävling? Ett årligt vandringspris här på sporthoj.com till MC-kollektivets värsta fiende? Fingerborgshjälmen i äkta plast.

Nej det tror jag inte, snarare en minut i rampljuset och en dos adrenalin, för även du, som verkar hata allt som har med andras nöje att göra, skulle nog inte kunna låta bli att kolla om det kom en hoj på bakjulet eller dylikt.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Nej det tror jag inte, snarare en minut i rampljuset och en dos adrenalin, för även du, som verkar hata allt som har med andras nöje att göra, skulle nog inte kunna låta bli att kolla om det kom en hoj på bakjulet eller dylikt.

Jovisst kollar jag. Men jag tänker inte samma tankar som en moppedist ...

Bland det absolut roligaste jag vet är att köra fort med diverse fordon. Men numera gör jag det inte på platser där jag riskerar att skada andra.

Det gör inte det hela mindre roligt ifall man även bryr sig om andra.

Att vara egoist brukar inte bli roligt i längden...

Titta på idioterna i dessa filmer. De skulle kunna få köra på exakt samma sätt på bana och ingen skulle protestera det minsta. F-n, där skulle jag nog t.o.m. applådera deras konster. Dessa förare VET OM DETTA.

Så varför kör de så här på allmän väg? Jo för att det är kittlande att reta och irritera andra. Respektlöshet och egoism med andra ord. Varför ska man applådera det? Vad har deras egoism med mitt nöje av att köra fort med varandra att göra?
 
Last edited:

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Du menar alltså att gamla tanter som Du inte går igång på wheelies och dyligt ?

Nu blev jag besviken, trodde motsatsen.

Men vi kan ju alltid göra en deal, du kan ju snurra runt lite hemma runt Roslagsstoppet på onsdagarna och lämna övriga Stockholm fritt för dom som vill busa. Hörde att dom har asläckra kokosbollar. :yoparty

Min erfarenhet säger mig att det oftast rör sig om balla grabbar under 25 som tycker detta är coolt, sen de som fortsätter så här efter att ha kört hoj i massor av år och har passerat 35 har antingen nån bokstavskombination i bagaget eller nåt annat som saknas i hjärnkontoret...
Eller får för lite bekräftelse och har enormt dåligt självförtroende på andra plan...
Sen verkar det ju som om unga tjejer eldar på deras körning och uppmuntrar det och då får de ännu större anledning att fortsätta :tummenupp
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Du menar alltså att gamla tanter som Du inte går igång på wheelies och dyligt ?

Nu blev jag besviken, trodde motsatsen.

Men vi kan ju alltid göra en deal, du kan ju snurra runt lite hemma runt Roslagsstoppet på onsdagarna och lämna övriga Stockholm fritt för dom som vill busa. Hörde att dom har asläckra kokosbollar. :yoparty

Svar nej, jag blir inte blöt i brallan av fjortisar som wheelar och ja de har jätteläckra kokosbollar här:tummenupp

Du kanske be dina föräldrar köpa ditt lördagsgodis där i fortsättningen lilla vän ;-)
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Tror inte att mamma köper mitt lördagsgodis, är gammal nog att köpa mitt eget. :arsele

Svar nej, jag blir inte blöt i brallan av fjortisar som wheelar och ja de har jätteläckra kokosbollar här:tummenupp

Du kanske be dina föräldrar köpa ditt lördagsgodis där i fortsättningen lilla vän ;-)
 

pekkkaaaa

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2009
Ort
stockholm
Hoj
yamaha R1
Men jisses, ännu en brud som försöker stötta och försvara sina cooooola mc-killar...

Det här blir bara roligare och roligare :banana


Jag har sagt det förut, och jag säger det igen! Behöver ingen TV längre...humorn finns på SH!!!


dude, jag känner inte äns de där coooola mc-killarna (?)
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Fifan, här har man varit borta ett par dagar och så möts man av att tråden nästan haft 14000 visningar när man kommer hem. Allt för ett litet klipp på mindre än tre minuter :banana

Snart onsdag igen :yoparty;)
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Fifan, här har man varit borta ett par dagar och så möts man av att tråden nästan haft 14000 visningar när man kommer hem. Allt för ett litet klipp på mindre än tre minuter :banana

Snart onsdag igen :yoparty;)

Jag ser fram emot uppföljaren. Om du drar till med något riktigt radikalt kanske vissa av dem mer fanatiska moralpredikarna lämnar in pga. hjärnblödning... :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top