gundj
Gubbe
- Gick med
- 3 Sep 2019
- Ort
- -
- Hoj
- Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Alla dörrar ombord skall vara "safe pressurized" d v s att de måste röra sig inåt först innan de kan öppnas eller som i fallet med nöddörrar tas loss och kastas ut.
På marken är difftrycket i princip 0, under flygning ligger det som max på 7 - 10psi beroende på typ av flygplan, operativ höjd osv.
Det finns dumpventiler att öppna om kabintrycket är kvar efter landning, händer ibland (jävligt sällan) p g a frusna utloppsventiler
Om jag tolkat den bristfälliga relevanta infon som finns så är detta en plugg som skall vara skruvad fast i sitt läge och inte vara öppningsbar alls.
Boeing har ett bekymmer nu.
Om det inte var så allvarligt så skulle jag som tidigare jobbat åt Airbus småle.
På marken är difftrycket i princip 0, under flygning ligger det som max på 7 - 10psi beroende på typ av flygplan, operativ höjd osv.
Det finns dumpventiler att öppna om kabintrycket är kvar efter landning, händer ibland (jävligt sällan) p g a frusna utloppsventiler
Om jag tolkat den bristfälliga relevanta infon som finns så är detta en plugg som skall vara skruvad fast i sitt läge och inte vara öppningsbar alls.
Boeing har ett bekymmer nu.
Om det inte var så allvarligt så skulle jag som tidigare jobbat åt Airbus småle.