Jag spöar inte min hypotetiska fru och förgriper mej inte på mina teoretiska barn så en kamera i mitt hem skulle inte göra någon skillnad sålänge informationen från den behandlas på ett konfidentiellt sätt.
Alla negativa inlägg i debatten verkar inte insett att en sånhär apparat likaväl kan användas på ett positivt sätt.
Du har en på din hoj, stollen som körde ut rakt framför dej har en i sin bil...klick klick klick..stollen dömd och du får stålar från ditt FB på kontot imorgon.
Om du nu inte låg 150 på 70 vägen men då ska du inte ha nåt för det heller.
Men personligen tror jag det ligger långt i framtiden att på ett överskådligt sätt kunna övervaka alla fordon i sverige på detta sättet.
Dels pga den mängden fordon det finns och dels pga ändrade hastighetsbegränsningar, tillfälliga dito och såklart folkets åsikt.
Man kan tycka vad man vill om att vara övervakad men personligen ser jag inget större problem.
Men så har jag inget att dölja heller.
Jag vet vad vi gör, vi inför en lag på att alla medborgare måste ha en gps och en go-pro på skallen all vaken tid samt ladda upp materialet till en databas en gång i veckan.
Blir man sen misstänkt för något fuffens är det bara för storebror att gå in och kolla vart man befann sig vid tidpunkten samt kolla filmen man själv spelat in.
Skulle spara enorma pengar åt polis, åklagare och även alla företag som slipper pröjsa egna övervakningskameror.