Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Nej då betyder det bara att du själv har skänkt bort din integritet, men eftersom du inte ägde någon från början så gjorde det ju ingen skillnad i just ditt fall.
Sluta jolla.
Nej då betyder det bara att du själv har skänkt bort din integritet, men eftersom du inte ägde någon från början så gjorde det ju ingen skillnad i just ditt fall.
Kopplar man även ihop detta med information från telefonen så ser du.
Var du är under tiden.
Vilka du träffar och befinner dig i närheten av.
Vem du pratar med.
Nu är snart hela ditt liv kartlagt.
Man ska aldrig säga aldrig. Hittills har man ju bara behövt skrika barnporr eller nått om att skydda barnen mot något annat ofattbart hemskt så sväljer alltför många den beska övervakningsmedicinen utan att tänka.det där kommer man aldrig att få tillstånd till att samköra
1984 hade vi George Orwell. 2012 har vi Mark Zuckerberg. FB är antagligen det största steget som mänskligheten har tagit mot det Orwellska sammhället någonsin. Fejjan har gjort att hela samhället har accepterat övervakning och datasamkörning på en helt annan nivå än tidigare. Det är betydligt större chans att få en sån här grej förbi lagstiftarna numera än var det var för t.ex. 10 år sedan.
Någon som sett Demolition Man?
Och varför man väljer folksam? För att de är billigast!
Kanske inte bäst att ha att göra med. Med när det skilljer 10lök per år så tar man det ändå.
Förstår inte att nån väljer Folksam överhuvudtaget, på min hoj ville dom ha 16000kr helår, bilsport/mc 3400 kr
Samma med all försäkringar, kalla dom för Folskam...
Google bestämmer inte din försäkringspremie...
Jag ifrågasätter användadet av ordet integritetskränkande gällande detta, vad som eventuellt händer i framtiden är väl en helt annan sak.
Som Nikel redan pekat på så lagras och används massvis med information via telefoner och surfvanor om var folk befinner sig både i verkliga livet och virtuellt, men jag antar att det inte är integritetskränkande för alla har ju själva valt att använda sin smartphone på det sättet?
En svart låda skulle jag nog acceptera. Då kan försäkringsbolaget kontrollera vad jag gjort annat än när det faktiskt är befogat att undersöka. Och om jag får lägre ersättning för att jag kört för fort, fine.
Dock skulle jag inte gilla det om lådan skulle få avläsas av polisen.
Bankerna kan med sina mobilappar få ut din samtalshistorik och dina kontakter och till och med slå på kameran i din mobil. Det här kan strida mot Personuppgiftslagen. Nu ska Datainspektionen granska tre bankers appar.
Det här kanske kan vara intressant för några?
http://www.dn.se/ekonomi/teknik/banker-kan-dammsuga-telefoner-pa-data--granskas
"integriteten" har vi redan sagt goodbye till...
Det blir "frivilligt"det där kommer man aldrig att få tillstånd till att samköra
http://www.dnv.se/mou/storebroribaksatet.pdf
Ju mer jag tänker på hur allt mer elektronisk övervakning smygs in i samhället, desto mer förbannad blir jag! Det är en mänsklig rättighet att kunna röra sig fritt i samhället och utföra sina vardagssysslor utan att bli övervakad!
Nej nej, det är bara om du inte följer lagen/avtalet som det blir problem för dig så det är bara att acceptera att staten eller vem det nu är som övervakar dig gör det i all välmening och "för Ditt bästa" !
Hur skulle vi annars ha det?
Ska man vara tvungen att ta egna beslut och ansvar?
Det kan ju inte bli något effektivt och tryggt samhälle.....
Om lagen/avtalet skulle "råka" ändras utan att du tagit notis om det så kommer en liten sanktionsavg. se till att du är "up to date" och lite vaknare till nästa ändring, det är ju trots allt din skyldighet att följa lagen/avtalet så det är bara att gilla läget..............
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|