"Fordons" väg till Speedster cup 2015

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Men tänk om jag skulle uppskatta en RR-hoj??? Vad ska jag då göra med den här? :näsblod

Du behåller den såklart. Till skillnad mot flickvänner är det socialt accepterat att ha flera hojar. I alla fall här där du är bland vänner. Ute i samhället skakas det friskt på huvudet när jag berättar om mina fyra. Hojar alltså. Fyra flickvänner skulle jag aldrig ha råd med, en räcker...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Var på Anderstorp och kikade på SM premiären på lördagen, måste säga att de var underhållande att se dig på långrakan med Duken, Jagade fatt på de två ER-6:erna som låg före där de flesta varv tills dom gled ifrån. Skrattade gott varje ggn man såg hur topphastigheten kom i spel på rakan för dig. :tummenupp

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
:banana
Var på Anderstorp och kikade på SM premiären på lördagen, måste säga att de var underhållande att se dig på långrakan med Duken, Jagade fatt på de två ER-6:erna som låg före där de flesta varv tills dom gled ifrån. Skrattade gott varje ggn man såg hur topphastigheten kom i spel på rakan för dig. :tummenupp

Ja jävlar vad den går den där.. Och starten vart den snabbi med! :tummenupp
Till och med Leif med Zx10an fick kämpa på rakorna! :)

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Vid 17:40 kör jag av banan och tappar 11:e platsen som jag är så nääära att knipa igen i depåkruvan innan målflagg!

Blotta anblicken av mig och min stealth-hoj skrämde dig av banan. Titta från 17:23.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Byta mot däck? :D

Att ha Markus och Mattias på Er6:eek:rna hade jag stor nytta av under helgen. Stack de iväg för mycket så hämtade jag igen det under flygrakan och sedan fick de agera dragplåster åt mig i kurvorna :) De är riktiga duktiga förare med alldeles för slöa hojar :) Det kändes nästan orättvist när jag flög förbi på rakan. Den här hojen är en jävel att gå fort!

ha som depåmoppe. :fakta

Du skola icke svära i kyrkan :mattias

Blotta anblicken av mig och min stealth-hoj skrämde dig av banan. Titta från 17:23.

Busted :brynad

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Att ha Markus och Mattias på Er6:eek:rna hade jag stor nytta av under helgen. Stack de iväg för mycket så hämtade jag igen det under flygrakan och sedan fick de agera dragplåster åt mig i kurvorna :) De är riktiga duktiga förare med alldeles för slöa hojar :) Det kändes nästan orättvist när jag flög förbi på rakan. Den här hojen är en jävel att gå fort!

Ja dom var intressanta och se med, när dom dök förbi många andra hojar i kurvorna men tappade för mycket på längre rakorna. Men dom höll sig ändå där 5-6 plats eller var dom slutade på Lördagen...

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Vilka härliga filmer och vilket ös det är i superduken! Snälla ktm bygg en RC8 1290!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Bakdäcket ser betydligt bättre ut efter gårdagens lopp med 1.8 bar varmtryck. Nu finns det ingen tendens till kallruggning. Dock saknas det en del gummi på sidan pga för sen och hård gaskontroll.

bakhjul.jpg

Men framhjulet undrar jag lite över. Hur kommer det sig att det är massa mjuka fula fläckar på däcket? Eller platta cirklar kanske jag ska säga. Varför uppstår dessa?

framhjul.jpg

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Men framhjulet undrar jag lite över. Hur kommer det sig att det är massa mjuka fula fläckar på däcket? Eller platta cirklar kanske jag ska säga. Varför uppstår dessa?
Jättefint slitage! Det är gummirester som du plockat upp.

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Debreifing Fredag

Det var osäkert om jag ens skulle ner till fredagsträningen, men såhär i efterhand så var det nog det bästa jag kunde ha gjort. Första passet var jag helt vilsen, och bromsade så otroligt tidigt så jag nästan fick släppa bromsen innan kurvan. Andra passet så lyckades jag få häng på någon slö nakenhoj med en riktigt vass förare med gul hjälm tror jag. Riktigt långsam på rakarna men fy faaaaaan vilken kurvhastighet han hade! Jag gav mig fan på att haka på honom och min kurvhastighet var närmare 10km/h fortare än föregående pass. Han drog iväg sakta men säkert men på den löjligt långa flygrakan så kom jag ikapp och kunde snylta kunskap av honom. Det vore kul att få veta vem det var. Det var många gånger under passet som han vände sig om och undrade varför jag inte körde om för. Ibland slog han av på gasen men jag tänkte att det här är min biljett till att lära känna banan så jag höll mig bakom som en flämtade hund. Så tack ska du ha för draghjälpen!

11182779_970731686294681_3464253138679725196_o.jpg
Såg killen med gul hjälm ut ungefär sådär? Kanske med svart Lindstrands-ställ

Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
View attachment 419252
Såg killen med gul hjälm ut ungefär sådär? Kanske med svart Lindstrands-ställ

Om jag minns rätt så! Var det du? :)

*edit* nvm, det står ju ditt namn på hojen Så ja, det måste ha varit du. Stort tack ska du ha! Även om jag var mycket långsammare i kurvorna så försökte jag ha dig som referens på hur fort jag borde kunna köra. Och jag gick ju faktiskt från 1.52 i första passet på fredagen till 1,47.0 på racet på söndagen :)

Last edited:

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Om jag minns rätt så! Var det du? :)

*edit* nvm, det står ju ditt namn på hojen Så ja, det måste ha varit du. Stort tack ska du ha! Även om jag var mycket långsammare i kurvorna så försökte jag ha dig som referens på hur fort jag borde kunna köra. Och jag gick ju faktiskt från 1.52 i första passet på fredagen till 1,47.0 på racet på söndagen :)

Det var jag innan jag fick nya utrustningen ja! Tyckte jag kom ihåg att jag kollade bak på dig, så var tvungen att fråga om det var jag. Så tack för de fina orden, blir väldigt glad att höra att man kunnat hjälpa någon, och hjälper med glädje så inga tack behövs! 5 sekunder är verkligen starkt, det va snyggt kört i helgen och roliga racefighter du bjöd på ;D Kul att följa på sporthoj och sedan se the real deal :yoparty

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
depåtält utan tak.jpg

Mitt missnöje med 24mx.se har minskats. Jag skickade ett lite bittert men sakligt mail om min erfarenhet med depåtält utan tak under helgen.

Eftersom det inte finns något förbud mot att kopiera mailet så lägger jag in det här.
Hej Rickard!
Tack för ditt mejl och vi ber tusen gånger om ursäkt att taket saknades vid leverans. Detta beror på att vi i början av mars fick in en felleverans av tältramar där vissa saknade tak. Problemet åtgärdades så fort det upptäcktes men vi har tyvärr slut på tälten för närvarande och detsamma gäller vårt separata tak. Taket beräknas komma in i lager igen inom 4-6 veckor, vill du att vi restar det och skickar det till dig så fort det har anlänt?
Vi ber än en gång om ursäkt för besväret och önskar dig en trevlig dag!
Mvh
xxx

Snabbt, sakligt och trevligt svar. Vad mer kan man begära? Jag skickade ett mail tillbaka där jag tackade och bad dem skicka ett tält så fort som möjligt.

Två timmar senare får jag ett mail från posten att ett paket (med tälttaket!) är på väg.
Jag tycker att det är väldigt bra service (både att skicka den saknade delen som egentligen inte fanns men även att besvara mailet direkt på morgonen, som jag hade skickat igår kväll).

Hit kommer jag vända mig fler gånger :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...