Men tänk om jag skulle uppskatta en RR-hoj??? Vad ska jag då göra med den här?
Byta mot däck?
Var på Anderstorp och kikade på SM premiären på lördagen, måste säga att de var underhållande att se dig på långrakan med Duken, Jagade fatt på de två ER-6:erna som låg före där de flesta varv tills dom gled ifrån. Skrattade gott varje ggn man såg hur topphastigheten kom i spel på rakan för dig.
Vid 17:40 kör jag av banan och tappar 11:e platsen som jag är så nääära att knipa igen i depåkruvan innan målflagg!
Byta mot däck?
Var på Anderstorp och kikade på SM premiären på lördagen, måste säga att de var underhållande att se dig på långrakan med Duken, Jagade fatt på de två ER-6:erna som låg före där de flesta varv tills dom gled ifrån. Skrattade gott varje ggn man såg hur topphastigheten kom i spel på rakan för dig.
ha som depåmoppe.
Blotta anblicken av mig och min stealth-hoj skrämde dig av banan. Titta från 17:23.
Att ha Markus och Mattias på Er6rna hade jag stor nytta av under helgen. Stack de iväg för mycket så hämtade jag igen det under flygrakan och sedan fick de agera dragplåster åt mig i kurvorna De är riktiga duktiga förare med alldeles för slöa hojar Det kändes nästan orättvist när jag flög förbi på rakan. Den här hojen är en jävel att gå fort!
Jättefint slitage! Det är gummirester som du plockat upp.Men framhjulet undrar jag lite över. Hur kommer det sig att det är massa mjuka fula fläckar på däcket? Eller platta cirklar kanske jag ska säga. Varför uppstår dessa?
Jättefint slitage! Det är gummirester som du plockat upp.
Va bra
Vissa stunder så känner jag mig verkligen som den totala nybörjaren jag är, men då vet jag åtminstone nu att det bara är lite gummirester
Det är genom att fråga som man lär sig.
Ja, learning by doing kan göra ont...
Debreifing Fredag
Det var osäkert om jag ens skulle ner till fredagsträningen, men såhär i efterhand så var det nog det bästa jag kunde ha gjort. Första passet var jag helt vilsen, och bromsade så otroligt tidigt så jag nästan fick släppa bromsen innan kurvan. Andra passet så lyckades jag få häng på någon slö nakenhoj med en riktigt vass förare med gul hjälm tror jag. Riktigt långsam på rakarna men fy faaaaaan vilken kurvhastighet han hade! Jag gav mig fan på att haka på honom och min kurvhastighet var närmare 10km/h fortare än föregående pass. Han drog iväg sakta men säkert men på den löjligt långa flygrakan så kom jag ikapp och kunde snylta kunskap av honom. Det vore kul att få veta vem det var. Det var många gånger under passet som han vände sig om och undrade varför jag inte körde om för. Ibland slog han av på gasen men jag tänkte att det här är min biljett till att lära känna banan så jag höll mig bakom som en flämtade hund. Så tack ska du ha för draghjälpen!
View attachment 419252
Såg killen med gul hjälm ut ungefär sådär? Kanske med svart Lindstrands-ställ
Om jag minns rätt så! Var det du?
*edit* nvm, det står ju ditt namn på hojen Så ja, det måste ha varit du. Stort tack ska du ha! Även om jag var mycket långsammare i kurvorna så försökte jag ha dig som referens på hur fort jag borde kunna köra. Och jag gick ju faktiskt från 1.52 i första passet på fredagen till 1,47.0 på racet på söndagen
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|