Fotokurvan bulten. Förbannade jävla idioti....

Status
Ej öppen för fler svar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Får man fråga varför det är så jävla kul att stå där och fota samt bli fotade hela tiden? Det är ju för fan samma bilder som läggs ut hela tiden, och så en liten klubb för inbördes beundran som berömmer varandra för de "fina" bilderna.
Våga gör något nytt istället, fota mjukglassen på Rosenhill istället.

Tillägg/ Menar inte att det är fotografernas fel, utan frågar fortfarande varför deet är så skoj att fota samma jävla motiv hela tiden, som inte ens är speciellt roliga allt som oftast.

Last edited:

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E

Nejj det vågar jag inte för om min kamera blir kladdig så är det glassens fel och inte mitt!

och sen är det rosenhills fel för dom säljer glassen,
och sen gubben i tavelgalleriet för han äger marken?
och den som äger marken får fan stå för allt!

Last edited:

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Jag kan ändra det till "del av ansvaret". Se mitt andra inlägg där jag även skriver att det är varje enskild människas ansvar, men att fotograferna har framkallat en miljö som är osund.
Har svårt att se din liknelse:va.

Min liknelse är att man kan alltid skylla på någon annan. Om ingen gör nånting alls, bara sitter hemma så kommer ingen fota på bulten och ingen kommer klota på bulten.
Du säger ju själv här ovan
att det är varje enskild människas ansvar

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Får man fråga varför det är så jävla kul att stå där och fota samt bli fotade hela tiden? Det är ju för fan samma bilder som läggs ut hela tiden, och så en liten klubb för inbördes beundran som berömmer varandra för de "fina" bilderna.

...bilder på folk är alltid mer intressant, hojar har man sett till leda (även om det är kul att ha en fin bild på pärlan...). :)

/fotar nästan bara folket, mycket roligare.

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Du är nog snäppet loligare! Det är ju inte fotografen som säger till föraren att bomba! Då har ju Vägverket skapat en miljö som ger upphov till blabla. Listan kan göras lång om fantasin flödar. Nu får du kamma dig.

Jag behöver inte kamma mig, för lite hår:D

Men du vinner nog lolighetspriset! Hur många fler vurpor än normalt hade det blivit sedan fotograferna placerade sig där?

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Tråkigt att fotograferna får skulden..
Fast ni har en inverkan... Det var få olyckor där innan ni dök upp i den kurvan.
Det är faktum vi inte kan bortse från.

Jag tycker att det är kul att ni fotar. Kul att se era alster... och jag har några som kommit in i ramar på väggen ;)

Ett sätt från er som fotar att dämpa oss idioter då kan vara att ni vägrar att publicera bilder där folk gör dumheter.

Men som jag skrev när jag startade tråden så slår ni (förare) verkligen av hjärnan när ni ser en fotograf... och det slutar rätt ofta i olyckor och tillbud
//Ezzo

Last edited:

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Bombade just Bulten, inte en jävla fotograf så långt ögat kunde nå....
Inte ens kamerorna i kameraskåpen ville vara med.... ;-)

Kände iofs inte att det var nödvändigt att dra på för fullt, skönt att bara träna kurvteknik.

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Det som fick mig lite extra glad idag var när jag stod i kurvan och såg alla glada fotografer stå och fota och jag tänkte bara vilken gemenskap. Foto hojar, så olika människor men ändå så lika.

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Min liknelse är att man kan alltid skylla på någon annan. Om ingen gör nånting alls, bara sitter hemma så kommer ingen fota på bulten och ingen kommer klota på bulten.
Du säger ju själv här ovan

Och människor påverkas av sin omgivning och de förutsättningar som ges?

Jag har aldrig påstått att olyckorna eller vansinneskörningarna skulle upphöra om fotograferna skulle försvinna. Men dom påverkar människors beteende där dom står, eller hur? Och det beteendet är ju inte riktigt bra, eller?

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000

Men du vinner nog lolighetspriset! Hur många fler vurpor än normalt hade det blivit sedan fotograferna placerade sig där?

Hur många fler vurpor är det nu kontra för trettio år sen när sporthojjarna inte var så sportiga?
Det går alltid att skylla på något.....

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Tråkigt att fotograferna får skulden..
Fast ni har en inverkan... Det var få olyckor där innan ni dök upp i den kurvan.
Det är faktum vi inte kan bortse från.

Jag tycker att det är kul att ni fotar. Kul att se era alster... och jag har några som kommit in i ramar på väggen ;)

Ett sätt från er som fotar att dämpa oss idioter då kan vara att ni vägrar att publicera bilder där folk gör dumheter.

//Ezzo

Vi har sagt att vi inte tar bilder på dom som kör värre och värre, kanske vart en aning dåliga på att hålla det, och det ska iaf jag satsa på att göra bättre.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
katastrof är att ta i, svårt säga exakt varför det skedde, likadant som i samhället i övrigt, krogen, flygplan osv., helt plötsligt kraschar ett gäng med flygplan inom en kort tid, ingen har exakta svaret.

Hur tänker du nu? :va

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
-10 Gsx1250FA -05 gixxer-04 gixxer K1200S(Borta) DRZ 400E

Jag är ledsen men där slog du mig igen(å så lolit!) Jag körde där långt innan jag såg att det stod papparazzi i dikena. Och det vurpades rätt friskt redan innan fottissarna kom dit. 2001 var det rekord, hittils oslaget som tur är.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Att fota är lite som vilken hobby/idrott/sport som helst. Man vill hela tiden bli bättre, och bästa o trevligaste stället för mig är Bulten (27 mil till G.åsen) då jag själv passar på att åka runt lite. Jag fotar givetvis annat än mc , men det är ju bara det som syns här, då endast mc relaterat är tillåtet.
Förövrigt , Bra TS. Nåt måste göras åt mentaliteten.

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Hur många fler vurpor är det nu kontra för trettio år sen när sporthojjarna inte var så sportiga?
Det går alltid att skylla på något.....

Det var ju ett jävligt balanserat och intelligent inlägg:tummenupp!
Varför inte jämför med tiden innan häst och vagn? Då var det jävlar i mig inte många mc-vurpor i eran fotokurva.

Kan vi släppa fotografernas envetna vilja av att stå kvar och så vänder vi oss återigen till dom som kör!

TÄNK PÅ ERA MEN FRAMFÖRALLT ALLA ANDRAS LIV.

Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
DSC_8273_1024px.jpg

Ni snackar om knäskrap bahhh, det här hände idag på Hälla Ring, gocartbana i Västerås.
Sen har ni ju Tuvängen en gocartbana i Södertälje, 10 min bort, dom kör ju en gång i veckan.

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Och människor påverkas av sin omgivning och de förutsättningar som ges?

Jag har aldrig påstått att olyckorna eller vansinneskörningarna skulle upphöra om fotograferna skulle försvinna. Men dom påverkar människors beteende där dom står, eller hur? Och det beteendet är ju inte riktigt bra, eller?

Det är ju det jag menar... människor påverkas av yttre faktorer. Därför kan man alltså med full rätt skylla på annat än sig själv. Skit i eget ansvar och skyll på andra! En bra devis!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom