Frågor man vågar ställa

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ser spännande ut.
Berätta hur det blev. :)

Edit: Min fru sa att så får man inte göra. :hihi

Den är fortfarande varm men det blev skitgott. Jag tänkte att det kan bli bra men det överträffade mina förväntningar.
Dottern fyller år imorgon och ska få våfflor till frukost. Vi får se vad hon tycker om sylten då.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Varför i hela friden är det så svårt för vissa individer att lämna besked på en osa när de är bjudna på fest!?

Jag anser att det omöjligt kan vara oklart när ett datum är angett. Inget svar är lika med ett nej. Slut, frågor! Kan omöjligen vara, verkställ! Kom inte och vill vara med när tåget gått. Då får du stå kvar på perrongen.

Å allergier är inte lika illa som "jag tycker inte om". Ät och tig. Är det fisk eller kött på menyn välj något av det.

Vafan!? Det här med sunt förnuft...
Såg ett så bra inlägg om det där idag som passar här.

"If president Zelensky can tweet from Ukrane while activly being in a war... then they can also take the time out to text you back!"

Sätter perspektiv på radiotystnad... min tolerans för ghosting har minskat med livserfarenheten, delete if I'm not enough as I am!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hittat på twitter. Ser inte det rätt mycket ut som framtiden för all mat, den man redan förtärt t ex?

Breakfast par excellence. Tofu, quorn, seeds and spices. No meat, no intensive farming methods, no cooking, just a few vinegar strokes to season. This is the future of food.

Bild

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hittat på twitter. Ser inte det rätt mycket ut som framtiden för all mat, den man redan förtärt t ex?

Breakfast par excellence. Tofu, quorn, seeds and spices. No meat, no intensive farming methods, no cooking, just a few vinegar strokes to season. This is the future of food.
Bild
Lättsmält och bra, det märker man på att det smakar skit redan i munnen.

En bekant Vegantiarian sa "Tofu är bara utfyllnadsmassa för magen, innehåller egentligen inget vettigt, men man har något att sätta fast smaksättningen på" när han tog sin handfull supplement i pillerform

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Lättsmält och bra, det märker man på att det smakar skit redan i munnen.

En bekant Vegantiarian sa "Tofu är bara utfyllnadsmassa för magen, innehåller egentligen inget vettigt, men man har något att sätta fast smaksättningen på" när han tog sin handfull supplement i pillerform
Inte för att mina kulinariska vanor är något att lägga upp på sociala medier men vad du beskriver är en mardröm. Nästa nivå är den kommande matbristen. Den lär inte plocka fram det ädlaste i den mänskliga naturen, heller. Kanske i några fall, i början, men sen tar drifterna över.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Varför kan inte eon få rätt på "sommartidstimmen" i sin sällan fungerande skitapp? Liksom spotpriserna, vilka vi väl inte sett på en månad?
Hur ska de klara rodda ett elnät när de inte fixar en app?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Var på butik och handlade idag, och såg en ukrainskt registrerad bil.
Gäller deras försäkring om den skulle vara vållande i olycka där det som det brukar heta ”nån blir 99% invalidiserad för livet”?

Vet inte vilka försäkringsbolag det finns där nere, och tänker nog inte försöka läsa deras text om undantag, men kan tänka mig att den inte gäller om det är krig i utfärdande landet. Force majeure osv?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var på butik och handlade idag, och såg en ukrainskt registrerad bil.
Gäller deras försäkring om den skulle vara vållande i olycka där det som det brukar heta ”nån blir 99% invalidiserad för livet”?

Vet inte vilka försäkringsbolag det finns där nere, och tänker nog inte försöka läsa deras text om undantag, men kan tänka mig att den inte gäller om det är krig i utfärdande landet. Force majeure osv?
Självklart gäller en Ukrainsk bilförsäkring i Sverige, på samma sätt som en Svensk bilförsäkring gäller i Tyskland.

Sen om bolaget finns kvar om dom skulle krocka är ju det främst ett bekymmer för dom och inte för den dom krockar med.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Självklart gäller en Ukrainsk bilförsäkring i Sverige, på samma sätt som en Svensk bilförsäkring gäller i Tyskland.

Sen om bolaget finns kvar om dom skulle krocka är ju det främst ett bekymmer för dom och inte för den dom krockar med.
Alla försäkringsbolag är ju i sin tur återförsäkrade hos större/andra bolag som oftast finns i olika finanscentrum i världen, så med lite tur finns det någon som tar kostnaden i slutändan.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alla försäkringsbolag är ju i sin tur återförsäkrade hos större/andra bolag som oftast finns i olika finanscentrum i världen, så med lite tur finns det någon som tar kostnaden i slutändan.
Självklart, du, jag, grannen, farmor...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför får jag upp den här typen av visningsförlag från youtube hela tiden?
Hur YouTubes algoritm funkar är det ingen som vet, jag får också upp den där med jämna mellanrum.

Dom får ta och anställa Kineserna som skrev TikTok's algoritm, den lär vara så skrämmande säker att den diagnostiserar sexuella lääggningar och psykiska sjukdomar innan användaren själv vet om att dom har det.

Klicka på ett kattklip på Youtube = Du ser fler kattklipp
Klicka på ett kattklipp på TikTiok= Den räknar ut att du är deprimerad, ensamstående, bor i lägenhet, låginkomstagare, gillar tatueringar och flanellskjortor och att du är Lesbisk....

Hur i H-vete... :va

Efter ett par dagars användande så har folk 100% RÄTT personligt inriktat material på sin FYP, oavsett vad dom har för intressen.
Kinesiska spionprogram när dom är som bäst, dom har snart kartlagt en hel generation.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin