Nu en förgasar fråga.
Vill gärna ha ett enkelt svar på den sk bränsleskruven.
På 2T förgasare som jag känner till så justerar luftskruven mängden luft till emulgeringsröret luft inblandning hål.
Så på 2T innebär att stryper man luftskruven så blir det mera bränsle.
Men på vacum förgasare kallas skruven för bränsle skruv.
Påverkar skruven luft kretsen eller en bränsle krets?
I thunderace verkstads manual står bara grund inställning på skruven, ingenting om hurvida skruven justeras utåt eller innpt ökar eller minskar bränsle mängden.
O inte minst i vilken krets som påverkas..
Lågfart, emulgeringsröret?
Har brotchat Lågfart så jag precis fått thunderacen att gå o starta utan choke o att hålla henne i liv med gasen. Detta för att få bort det enormt irriterande småryckandet under 3000 rpm på låg belastning. Det finns ej kvar nu.
Men jag tror att jag skulle kunna minska något lite på Lågfart men det kommer att behövas skötas med luft mängden till Lågfart luftkretsen.
Där av frågan vad sk bränsle skruven verkligen påverkar o vilken krets, bränsle eller luft.
Mvh
Fundering är löst hittade ett flöde schema för mikuni CV o det är lågfart kretsen som bränsleskruven påverkar vilket är perfekt. ??